Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Ja, han er en av fiskebollekapteinene👍

Trodde han drev med olje :sunglasses:

Jepp, Aker BP, fiskeboller, gaming…han kan alt. 100% sikker på han har doktorgrad i Covid-19🤣

1 Like

Jeg sluttet å røyke for nøyaktig 5 minutter siden. Gud gi meg styrke! :joy:

8 Likes

Det er lett å slutte, kan gjøre det mange ganger. Det vanskelige er å ikke begynne igjen. Du får bruke samme logikk som ved trading. :sunglasses:

2 Likes

Lenge siden sist jeg sluttet. Var ikke enkelt for 20 år siden heller. Logikken jeg fikk servert av en lege på TV Haugaland var enkel å skjønne: ikke faen om jeg skal oppta en respirator for en ikke røyker med underliggende sykdommer som trenger det. :crossed_fingers:

11 Likes

Forfatteren av den nylig utkomne boka “Krigen mot bakteriene”, Erik Martiniussen, hadde igår en interessant kronikk i Aftenposten som reiste hypotesen om det voldsomme omfanget av multiresistente bakterier i Sør-Europa, kunne være en medvirkende årsak til de stygge tallene vi nå ser fra Italia.

Om hypotesen er riktig, blir det
lettere å forstå hvorfor det nå ser ut til å gå så galt som det gjør ikke bare i Italia, men også i Spania. Umiddelbart høres dette for meg ganske plausibelt sjøl om jeg har trodd at antibiotika ikke spiller noen viktig rolle i behandlingen av en virusindusert lungebetennelse.

Men etter en samtale i kveld med en god venn og erfaren anestesi-/intensivlege, forstår jeg at denne, i utgangspunktet virusinduserte, lungebetennelsen typisk ville kunne utvikle seg til en bakteriell infeksjon. Og så “lette på avtrekkeren” som leger i Sør-Europa lenge har vært med hensyn til å ty til all slags antibiotika, slår denne løssluppenheten nå grusomt tilbake. Først og fremst mot de eldste syke, men også mot dem sjøl og alt annet hardt belasta helsepersonell.

Kan det bli stort verre?

5 Likes
3 Likes

Viktig å tilpasse tilbudet etter etterspørsel:
https://www.nettavisen.no/okonomi/hotell-tilbyr-luksuskarantene-med-koronatesting---det-har-skutt-i-taket/3423943826.html

3 Likes

Hadde vært perfekt timing…

3 Likes

Veldig spent på utviklingen videre i UK. Greier de å “flatten the curve” innenfor helsevesenets kapasitet eller har de snudd for sent?
Jeg er litt redd for det siste.

image

Må innrømme jeg er litt spent på hvordan utviklingen blir i Sverige fremover også. Tror ikke det er så lenge før de er forbi oss i antall smittede (selv om de tester alt for lite).

1 Like

Nå går Moskva i lockdown også:

2 Likes

Hva??
Det må jo finnes meir enn nok norske som kan plukke. Vi er jo “alle” permittert eller arbeidsledig.
Eg vil ha jordbærkake om eg så må plukke dei sjølv.

4 Likes

Kunne de ikke satset på sjølplukk av jordbær? Plukk en kasse eller fler og betal for vekten av bær.

3 Likes

Tror ikke det blir direkte matmangel i vestlige land som kan betale litt ekstra, men vi kan fort havne i en situasjon der det blir mindre utvalg og kjedeligere mat hvis deler av frukt- og grønnsakproduksjonen stanser opp i hele verden. Produksjon av korn, poteter, kjøtt, melk etc. er i mye større grad mekanisert slik at det ikke kreves en bataljon plukkere.

Matmangel kan i verste fall bli et problem i fattige land.

1 Like
4 Likes

Helt klart best med koronabær!

Bedre med Korona enn Corona i alle fall! :grin:

Britenes statsminister Boris Johnson er smittet med Covid -19.

https://www.cnbc.com/2020/03/27/uk-says-prime-minister-boris-johnson-has-tested-positive-for-the-new-coronavirus.html

1 Like

Inderne mener at det å dytte mer cytokiner inn i folk med corona er løsningen. Mener jeg leste at Cytokine storm var årsaken til mange dødsfall i kina?

Hvem har rett?

1 Like