Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Helt uenig der gitt.

Redeye ser også på gaming som en trygg havn i disse tider: https://www.redeye.se/research/585766/sector-comment-gaming-safe-haven

Hør her. Det du sier er fullstendig ulogisk. Så det hjelper ikke hva du sier. Eller hva Redeye sier. De har ære investert.

Så hvis det er 10-15% arbeidsledighet i et land så vil de altså bruke like mye penger på virtuell dritt i F2P spill som om det var 1%. Akkurat ja. Bare nei.

Det påvirker uansett heller ikke at kontantrømmen går ut av aksjer og inn i tryggere havner. Eller ut av Svenske kroner og inn i dollar.

1 Like

Men det er jo et poeng ift gaming-aksjer at kanskje ikke de samme spillerne bruker like mange penger som før, men det kan bli flere mennesker som bruker penger på gaming fremfor andre ting. Spesielt på kort sikt når gaming, brettspill og jogging er de eneste underholdningstilbudene vi har…

4 Likes

Tror du undervurderer folks imponerende evne til å prioritere penger feil, eller bruke penger de ikke har. Det er ikke uten grunn at forbrukslån er så populært :grimacing:

Men vi får se hvordan det utvikler seg videre. Jeg tror spillbransjen kommer til å gå veldig bra framover uansett. Sammenlign med filmbransjen der de er avhengige av at alle samles for å spille inn noe. I spillbransjen går det helt fint at folk jobber hjemmefra i lengre perioder uten at det har så mye å si.

4 Likes

Det er vel greit å huske at mange spillselskaper har hatt veldig høy pe de siste årene

1 Like

Lag en case study på denne mannen. Han gjør noe riktig! Husk det er mye Quercetin i rødvin! :wink:

1 Like

3 Likes

Faktisk gjort forskning som viser at interesse for gaming i Googlesøk er et forvarsel for økende Arb ledighet i amerika. Når folk får mer tid til overs må den fylles med noe.

6 Likes

Ja, det gjør de. Spill er en av dere suverent bulligste tidsfordriv som finnes. Det er nok mange som ikke gamer til vanlig som gjør det nå.

Steam søk er opp 50% vs samme tid i fjor

4 Likes

Jeg er ikke like negativ til gaming som andre ting av nevnte grunner. Så dere har alle noen poeng. Men totalen av alle vurderinger er stay away for min del.

2 Likes

Utmerket intervju med Sør Koreansk covid ekspert om hvorfor Sør Korea har klart å stanse smitteutviklingen.

Han understreker gang på gang viktigheten og virkningen til vidspredt bruk av ansiktsmasker, noe norske myndigheter ikke anbefaler for den generelle befolkningen. Jeg tror at når helsevesenet etterhvert har fått forsyningene de trenger, vil rådene fra de norske myndighetene kanskje forandre på seg…

1 Like

Kanskje det dør mye færre resten av året, i så fall kan man kanskje si at viruset ikke er så alvorlig likevel?

1 Like
1 Like

Selv om dette virker brutalt, noe som det selvfølgelig er så kan dette bli en blessing på sikt. Helsevesenet rustes opp, vi blir flinkere med personhygiene og vil alltid ha dette i bakhodet, som igjen vil spare flere for feks vanlig influensa i fremtiden.

I fjor døde 900 av vanlig influensa eller deromkring, ikke ett skriv noe sted. Blir det flere eller færre i år? Jeg tror færre

1 Like

Det er ingen grunn til å skrive noe om en vanlig influensasesong fordi helsevesenet har kapasitet nok til å håndtere disse. Det er influensa i Italia og Spania hvert år også, og de som hadde behov for respirator pga influensa i Madrid i fjor fikk nok det uten problemer. I år kan vi lese historier om eldresentre i Spania der de ansatte har flyktet og man finner en forsamling av både døde og levende eldre forlatt for seg selv.

7 Likes

Jeg tenker for Norges del. Blir litt som å ha en usunn livsstil med røyk, feit mat og ikke mosjon som ender i ett lett infarkt. Da endrer du livstil, noe som før virket som ett vanskelig og uoverkommelig tiltak, og du legger forholdene til rette for ett langt og sunt liv.

Å sammenligne oss med Italia, Spania, Kina osv er helt uinteressant for min del, men vi skal være veldig glade for at vi har media som gir oss erfaringer og varselsignal fra deres forferdelige situasjon. Vi burde tatt hensyn for de gamle og skrøpelige i fjor også, men da var det ikke samme fokus fordi det var normalt at mange utsatte døde, nå er hele nyhetsbildet virus og økonomi, som jeg tror vil gi alle på sikt en stor fordel, både i form av fokus fra alle i samfunnet til ett styrket helsevesen og deres erfaringer.

Det var vel dette alle politikere tenkte. Inkludert Trump, Merkel, Erna, Putin og Boris. Mitt land er annerledes :wink:

Og det er helt riktig, men man må jo adaptere det som funker av de erfaringene de har gitt oss,og det har forsåvidt Norge gjort på en ok måte, dog litt trege i avtrekkeren

1 Like

De tror jo tydeligvis det er smart å sende sykepleiere fra sykehjem til sykehjem, så jeg vet ikke om jeg er enige i at våre myndigheter er så veldig smarte. Fly fra Italia fikk lande fra sør til nord uten at noen løftet et øye. Folk stappes inn i tettpakkede fly fra Spania. Ingen kontroll når de lander. Should i go on?

5 Likes

Derav litt trege i avtrekkeren :smiley:

1 Like