Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Koronavirus - Covid-19 - Småprat

Det er helt klart at det er en massiv overregistrering av Covid dødsfall globalt. Men dødlig er det likevel. Og det foregår også underregistrering i stort monn. Kanskje utjevner det seg nokså likt?

2 Likes

Ja, det er det ene. Men enda viktigere er jo denne påminnelsen:

“– På norske sykehjem dør det omlag 400 personer i uken.”

Har ikke sett denne påminnelsen ved coronadødsfall. Har du en forklaring på det @Morti ?

3 Likes

Tar det i denne tråden heller.

Dette er utrolig. Når det gjelder COVID så dør du av det - no questions - still spørsmål og du er en “konspirasjonsteoretiker” og faktisk farlig.

Men når det gjelder vaksinen? Åh, nei, nei, nei - da dør du i så fall med den - no questions - still spørsmål og du er en “konspirasjonsteoretiker” og faktisk farlig.

5 Likes

Det er mulig. Hvem vet. Problemet slik jeg ser det er at du ikke har lov å stille alvorlig spørsmål om det og utfordrende etablerte sannheter.

Og min gut reaction hver gang noen blir opprørt, irritert eller regelrett sint når du stiller spørsmål, er at de lyver. Men hey, det kan være fordi jeg har jobbet med revisjon.

3 Likes

Slik som helseministeren sin reaksjon mot Fredrik Solvang tenker du på? Mediene går også i de samme sporene. Veldig lite variasjon i synspunkt der og. De få som prøver blir irettesatt og må se etter andre vinklinger. Jeg støtter en åpen dialog og at spesielt forskere av ulike synspunkt bør få komme til.

5 Likes

1 Like

Ja, det snakker for seg selv.
Det å miste håret er en ting som det ikke blir snakket mye om…
Ser hvertfall 7 tynnhårede.

Få det ut. Snakk om det!!

1 Like

Er vel ikke verre enn på buss, tog og trikk?

Sikkert ikke i Oslo. Men her er det maks 5 personer i bussen de få gangene jeg tar den. På flyplassene antar jeg at man står sammen med folk fra nasjoner med mer smitte. I bussen så er det stort sett lokale folk som har samme smittetrykk.

1 Like

Vel, i Bærum, så brukes buss til skolen og da er det ca 70 passasjerer på en vanlig buss, 50 som sitter og 20 som står. Som sild i tønne. Sånn er det i hele Oslo-området.

Litt komisk egentlig.

Fulle busser, sild i tønne. Men du må for all del ikkje gå på besøk til noen :joy:

4 Likes

Litt gammel, men fortsatt en relevant artikkel. Den er også aktuell for de som er opptatt av de mulige langtidseffektene man kan få av corona.

2 Likes

Norge og Danmark mottok vaksiner samme dag:

I Danmark er 102.092 personer vaksinert pr 8.1 kl.14 (1,75% av befolkningen) og i Norge 11.054 personer.

Trodde utviklingen ville jevne seg ut da Norge kom litt senere i gang, men det motsatte skjer, Danskene bare øker tempo i vaksineringen radikalt for hver dag.

2 Likes

Er hakket høyere tall i Norge men vi ligger etter ja. Kan jo ha en del med hvor mange doser landene har mottatt også. Samt at man i Norge er veldig opptatt av å sette av doser til 2. vaksinering. Det gir jo en tregere start. Hvis det er veldig viktig å sette den akkurat 3 uker etter den første så er sikkert det en grei beslutning men er litt usikker på hvor viktig det er. Var det ikke i UK de vurderte å vente med 2. vaksinering for å gi flest mulig brukbar beskyttelse først?

image

Vil nok ta seg opp her også og jeg regner med alle doser som mottas etter hvert ganske kjapt vil bli brukt.

Og Sweden kommer krypende etter

3 Likes
2 Likes

Dette skulle Norge også gjort for lengst.

3 Likes

Ser ut til at det kan være håp om kraftig økning i vaksineringen i februar og mars i det minste:

2 Likes
2 Likes