Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kriseprat (FUNCOM)

tolket meldingen som ;

Vi leter febrilsk etter en løsning og håper at noen kjøper oss!

PLEASE!!!

5 Likes

Da er du velkommet til å dele det. Multiplatform simultanous spill MMO. Du hevder her noe som går mot det FUNCOM og spillpresse har informert markedet om.

Hva har funcom av verdi?

Det eneste jeg kan se av betydning er MMO porteføljen (AOC, TSW , AO) som generer rundt 8MUSD i året (men koster også en del å drifte). Om (la oss gjette) 40 nåverende funcom ansatte kan gå sammen om å lage et nytt selskap som kan overta vil disse kostet rundt 6MUSD (150K USD *40) i året som betyr at denne porteføljen teoretisk sett kan ha salgsverdi. Tipper likevel ikke det blir lett å få noe særlig penger for den porteføljen da inntektene er synkende.

Dreamworld engine i seg selv tviler jeg på noen vil kjøpe. Det måtte i så fall være av tidligere funcomansatte som kan enginen. For andre finnes det nok vesentlig bedre alternativ der ute.

Ellers tror jeg dreamworld mmo engine for mobil også er ganske verdiløs. MMOer gør seg ikke så bra på mobil bl. a. pga connectivety issues. LMO er et skoleeksempel på å skyte spurv med kanon, der mmo funksjonaliteten fører til masse ekstra komplikasjoner uten å bidra til en bedre spillopplevelse.

Funcom har også Dreamfall IPen, men denne er vel bare verdt småpenger. Kanskje kan RT games betale noe for å overta.

I sum kan jeg ikke se at funcom har verdier nok til å dekke gjelden, og i så måte finnes det vel ikke noe bedre alternativ en konkurs. Når det er sagt har jeg ment at de fundamentale verdiene i funcom er 0 i over et år nå uten at markedet er enig med meg så hvem vet…

Som alltid… Nekter du å poste noe annet en fluff fra hjernebarken om FUNCOM. Rent oppspinn nok en gang. På tide du kaster inn håndkledet vedr. FUNCOM om du ikke skal bidra. Det er ikke for mye å spørre om du kan dele denne MMO motoren som gjør multiplatform bedre enn Dreamworld. Du vet jo noe ingen andre vet noe om, så da må du da vel kunne korrigere oss ved å vise oss bevis for din påstand?

Dreamworld er eneste motor med MMO functionality og multiplatform mot iOS, Android, mac, PC og Linux. Hva det er verdt, er et annet spørsmål. Men la oss holde fakta straight slik at vi i det minste diskuterer virkeligheten og ikke noe annet svadaøst oppspinn.

1 Like

Tror de fleste her inne skjønner hva det betyr at du er så unnvikende. Så gjør som du vil.

3 Likes

Ref melding i dag, mulig at Jebsen ikke har tenkt å spytte inn noe mer penger/gi utsettelse og at de forhandlingene er “slutt”?

Samt, sparer de på å reveale neste prosjekt slik at de kan bruke det til å drive opp kurs ved en evnt emisjon? eller har de ikke noe bra nytt prosjekt?

2 Likes

Nå ryker FUNCOM…

0.84

Jeg forstår ikke hva den gjengen holder på med. ikke verdt å satse en krone på dette nå.

3 Likes

En ting jeg lurer på er hva dere mener med crossplattform? Unity, ihvertfall når jeg har prøvd å sette meg inn i det og lekt med det å lage små spill, så var det crossplattform i den mening at det var lett å lage et spill og kun med noen enkle trykk gjøre det spillbart på ulike plattformer. Dreamworld er sånn JEG har forstått det noe helt annet, ettersom det kan spilles SAMMEN på ulike plattformer, SAMTIDIG. Har jeg misforstått?

2 Likes

Nei du har forstått det rett. Einstein derimot, skriver en fiction novelle for tiden… Om noe helt annet. :stuck_out_tongue:

0.83 sluttet den på. Nå er trenden klarere… Den er videre ned. Trasig.

Man kan se det på volumene egentlig. Når folk er too fucking keen på å selge hele tiden og volumene er for høye da er det best å holde klørne inne.

1 Like

Jeg tenkte det samme som deg i dag ang Funcom kurs volum og trend. Hadde håpet på en bounce opp til 1.2 men den kom ikke og tbh var det verdens minste bounce vi fikk. Det forteller også om hvor lite keen folk er til å kjøpe seg inn igjen.

0.75 på mandag! Kanskje 0.50 ila uken

Er vanskelig å se hvor dette bærer hen, men situasjonen minner litt om situasjonen som var i 2012, bortsett fra at Funcom nå har mindre kontanter i kassa. I oktober 2012 hyret de også inn ABG, og oppkjøp var ikke ukjent da heller. Se denne artikkelen:

"- Vi vurderer i vid forstand de strategiske mulighetene som selskapet har. Dette er et naturlig tidspunkt nå som vi har fullført og lansert “The Secret World”. Vi tar en fot i bakken og ser hva som skal være retningen videre. Det er i vid forstand og vil ikke utelukke noen muligheter, og det kan være finansiering, eierstruktur, strategiske allianser og eventuelle satsingsområder, sier finansdirektør Bjørn Toften til TDN Finans.

Selskapet skal blant annet vurdere om eierstrukturen de har i dag er hensiktsmessig, eller om de er bedre tjent med en annen løsning.

Dette er selvsagt ikke noe selskapet selv kan bestemme om det skulle bli aktuelt, men våre aksjonærer. Og som sagt, dette er bare en av flere forhold som nå vurderes, sier han til nyhetsbyrået.

Toften ønsker ikke å kommentere om hvorvidt noen selskaper har sett på Funcom som et interessant kjøpsobjekt."

Driftsresultatet ble positivt, og i rapporten for 3Q 2012 står det:

Kom det noe mer informasjon omkring dette? Noe må de vel ha holdt på med i kulissene? De skryter til og med av å ha en spillbar klient til LMO, og at de ligger foran skjema på dette tidspunktet.

Kan det være at Funcom hadde samtaler om oppkjøp på dette tidspunktet, men at det ikke ble noe av, og at det nå er aktuelt igjen?

I etterkant av at ABG kom inn i bildet, og etter rapporten 23/11 skjer det en del:
5/12 - Jebsen flytter 12mill. aksjer over fra Stelt Holding til KGJ.
12/12 - Funcom fjerner månedsavgiften på TSW og spillet blir “gratis”.
13/12 - Storeier Northzone selger alle sine aksjer i selskapet (3,3mill. aksjer)
10/1 - Funcom informerer om restruktering av selskapet.

I februar 2013 får vi vite at lånet blir omstrukturert og at de får utsettelse. Men det som er interessant, er at KGJI S.A. samarbeider med Funcom om strategien framover.

"KGJI S.A., who has made a long-term commitment to Funcom, has worked very closely with the company to make sure that the new strategy has every opportunity to succeed. "

Dette blir spennende, umulig å spå utviklingen framover her :slight_smile:

6 Likes

Funcom open to acquisition, merger

Oslo-based MMO developer Funcom is reviewing its strategic options after the recent launch of Lego Minifigures Online fell short of expectations. The company on Friday announced that it is “actively seeking interested parties for discussions surrounding a possible investment, acquisition, merger, or any other available options.”

3 Likes

Jeg har siste halvår anbefalt 3 ting her på forumet med tanke på verdipapir…

1. FUNCOM salg

2. STARBREEZE salg

3. GOGL kjøp

Jeg ser at jeg har kunne gi forumet 2.5 av 3 treff…

1. Funcom har definitivt fallt og fallt videre gjennom alle gulv som prognosert

2. StarBreeze har også definitivt fallt. Rådet til å selge kom opprinnelig på kurser under nå men det er ikke tvil om at den som solgte for et halvt år siden etter mitt råd føler seg nok rimelig fornøyd

3. GOGL… Rate spådommen var innertier… Aksjen har imilertid lagget og ligger med bare noen få prosent oppgang… Kjøps anbefalingene begynner imidlertid å hagle… http://sleekmoney.com/golden-ocean-group-upgraded-by-zacks-to-buy-gogl/406539/

Fundamental analyse treffer…