Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kriseprat (FUNCOM)

Ingen bitterhet eller andre former for “hard feelings” her, men kan nok ikke gi deg full uttelling for FC caset heller, dessverre :slight_smile:
Du har i senere tid (fra ca 2,5 Kr?) anbefalt salg, men vi husker alle tiden forut for det (fra 5-6 kr).
Så totalt 2 kan jeg gå med på så langt :wink:

2 Likes

Les Peter Lynch… Hele poenget med markedet er at man skal forandre innstillingen til aksjer alt etter ferd opp eller ned… allerhelst i perfekt timing… Jeg traff FUNCOM fra 1.5 til 7… Jeg traff Funcom økokrim 4 til 6.5 men ja jeg bomma 5 til 2.5… 3 av 4 er fortsatt bra. Det løpet fra 1.5 til 7 var nok til å gi enhver stor gevinst… så her synes jeg du er urettferdig.

Ville vært forsiktig med å skryte av det…

Men det siste halve år så har det jo vært katastrofe å lytte til deg vedr. SB? … SB er vel bortimot 50% ned ?

enig;

Karl Oskar Strøm har sagt; teknisk analyse kan ikke brukes når deg gjelder shipping @Irathi

Joda, ser den og beklager om du føler det urettferdig, men jeg tror ikke jeg er det ved å ikke ville gi deg full uttelling for FC anbefalinger. Du skal være glad for 0,5 :slight_smile:

2 Likes

Jeg så bare over hva vi har gjort det siste halve år… Og jeg synes det ser bra ut… Jeg tror hvertfall jeg har flere bragrights enn enkelte andre som bare har sagt en ting… I <3 StarBreeze, denne aksjen er den beste investeringen… Aksjen har jo i mellomtiden halvert seg nærmest.

1 Like

Det beste rådet du ga var når jeg var ut og inn av Funcom rundt 4.30 og foreslo en pause hvis jeg var så usikker. Det fulgte jeg faktisk, og det var et veldig godt råd! :+1:

Synd jeg selv ikke gjorde… Ville gitt 4 av 4 :slight_smile:

1 Like

Hva gjør du om Starbreeze kjøper Funcom? : )

1 Like

DA SELGER’N FORT SOM FAEN!

hehe

1 Like

Fan… stygg melding fra KGB group slakter FUNCOM

Slaktingen er i gang… Jeg hadde håpt på at de skulle kunne vise nåde og heller sanere noe gjeld slik at de kunne få mer capital fra markedet… Men den gang ei… Dette er meldingen som avslutter FUNCOM… Det er ingenting å spekulere på dette radbrekker Funny … snuffs, kjenner jeg blir sentimental…

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=383149

1 Like

Reference is made to the stock notices issued by
Funcom (hereafter the Company) on 23 July and 7
August this year.

The Company has received and accepted an offer from
its major creditor KGJ Investments S.A
(hereafter KGJI) regarding the maturity dates of
the USD 3.95 million working capital loan and the
USD 6.2 million convertible bond, of which KGJI
holds USD 6 million. KGJI has offered to extend the
current maturity dates for the working capital loan
and convertible bond from the earlier of 30 June
2016 or the 2016 Funcom AGM to 15 December 2016.

The extension of due date is conditional upon
prepayment of the two loans plus the USD 4.0 million
convertible loan due on 27 June 2017 should the
Company sell some, all or parts of its subsidiaries
or other assets prior to the new maturity date. Any
proceeds from such sales shall immediately be
applied to repay the said loans. Should such
proceeds be insufficient for full repayment of all
said loans, the Company is under no circumstances
obliged to apply more than 80% of the proceeds from
such sales towards such repayment of the loans.

Kristian Gerhard Jebsen Group (hereafter KGJG),
which through its subsidiaries KGJ Capital AS and
KGJI is Funcoms largest shareholder and lender, may
or may not consider an active involvement in the
strategic process recently announced by Funcom
regarding potential transactions involving the
Company, its subsidiaries or its assets.

Mr Ole Gladhaug and Mr Magnus Grøneng, both
Directors of the Supervisory Board of Funcom N.V.,
are employees of KGJG or its subsidiaries and
therefore not considered as independent board
members of Funcom. In view of the above mentioned
strategic process initiated by Funcom and a
potential involvement by KGJG, Mr Gladhaug and Mr
Grøneng have decided to step down from the
Supervisory Board of the Company with immediate
effect in order to prevent any potential conflict of
interest.

Badhoevedorp, The Netherlands, 12 August 2015

Funcom N.V.

3 Likes

Kan godt skje… men det morsomme er at er det er dere som hater FUNCOM som må betale gjennom utvanning og flere aksjer utstedt først… :smiley: Og etter det må dere betale igjen pga salgspresset som oppstår når alle aksjene skal cashes inn for å betale lånet…

Ok så funcom har fått utsettelse på lånet, men skal selge unna det de klarer og dersom det ikke er nok så skal 80% gå til jebsen?

Dvs 20% igjen til andre kreditorer?

edit - det høres jo ut som at Jebsen IKKE vil skyte mer penger i selskapet og er møkk lei Funcom.

2 Likes

Trist dette… Nå tror jeg selv Cagey 2 skjønner tegninga. Min prognose på 0.5 Kroner pr aksje var alt alt altfor optimistisk… Nå skal ned å lukte på en MarketCap av 10 mill NOK tror jeg.

Ser ikke ut som at markedet tenker i helt samme bane enda?

Åpner på rundt 0,76 nå

Det var nå ihvertfall positivt at de 2 lakeiene til Jebsen gir seg i styret. Kanskje Funcom kan få tilbake Schreiner som CEO også? :smile:

Schreiner var bra han… Det eneste overtråkket han hadde var den stygge han hadde Juni 2014 da han gjorde draw down i pris fastsettelses perioden til Jebsens warrants og opsjonene til sine ansatte… Ganske stygg sak… Men i FUNCOM perspektiv er det fortsatt bra ?

2 Likes