Om markedet ikke har reagert… Vel… Har du en aksje grip muligheten og kom deg ut… Denne kommer til å knuse nedover utover dagen.
Jeg holder meg unna Funcom
Funcom får utsatt lånet til desember 2016 nå, det vil si det kommer flere spill. Så ser ingen grunn til å selge nå.
Og det er sånn at hvis Funcom får nok penger fra salg av deler av selskapet, skal Jebsen ha betalt også lånet som forfaller i juni 2017. Helt fair.
Enkelte her inne også er veldig ivrige og raskt ute med dommedagsprofetiene sine…
Funcom får utsatt lånene sine-det er POSITIVT!
Fan da Cagey… De slakter jo FUNCOM nå. Det star jo sort på hvit. Det star at av styrets medlemmer er 2 fra Jebsen systemet og at styre (inkludert disse naturligvis) har bestemt at om lånet nå ikke tilbakebetales så skal FUNCOM sine assets ut til salg… minst 80% av det som kommer inn skal i Jebsens lomme.
Jeg er ikke ivrig på å baise FUNCOM, jeg synes egentlig dette er nokså trist. Jeg hadde håpt på gjelds sanering.
Der er ikke overraskende at Jebsen kanskje vil ha flere seter i styret.
Jo Gordon, du har vært ivrig på å baise Funcom en god stund nå
Men det har vel vært helt berettiget eller? Får håpe det snur for Funcom.
Enig med deg i at det ikke høres veldig bra ut, men det det faktisk står er jo at om de selger noe før tilbakebetalingen er gjort på annen måte, så skal pengene fra salget gå til Jebsen.
Det betyr jo selvfølgelig ikke at man ikke i virkeligheten kanskje har blitt enige om å selge unna alt man kan umiddelbart, men det står det ikke noe om.
virker ikke særlig overraskende detter er tross alt priset inn allerede; “Markedsverdi 70 078 182”
du har rett i at det kan bli i verste fall. med tanke på at dette er et obligasjonslån.
Dette scenarioet har ikke vært framme tidligere. Det har vært mest snakk om konkurs, utvanning av aksjer direkte og forskjellige svært negative scenarioer for aksjonærene.
Dette her gir Funcom tid, noe som baiserne ikke anså som et alternativ. De er heller ikke tvunget til å selge selskapet for brødsmuler.
nei FC har ikke falt fra 5 til 0,8 kr pga konkurs-snakk:; det er bare @Onns som joker på jebsen
#ironi
Enig med deg @Grimshanks . Det er jo klart at Jebsen ikke kan utsette forfall på lånene uten å få noe igjen for det. Sist ble strike price redusert og denne gangen har han fått med at hvis de selger selskap/assets så skal så mye som mulig gå med til å betale ned på lånene. Jeg tror at salg av hovedassets ( Dreamworld,TSW og eventuelt AOC ) kun skjer hvis det ikke er andre alternativer.
Hvordan tror dere Funcom løser kapitalsituasjonen? Må Jebsen trå til igjen?
Jeg tror Jebsen trår til. Evt at de selger noen assets i tillegg.
Jebsen har jo allerede trådd til så mange ganger.
Og selv om han ettergir all gjelda til funcom vil jo fremdeles funcom mest sanns. gå tom for penger enten dette kvartalet eller neste kvartal.
Det funcom trenger er å få slettet gjelda OG en pen slump penger til å starte på nytt. Har ikke de helt store forhåpningene…
Jeg har en liten tro på at de overlever 1 år til men hvis ikke noen av de 3 nye spillene genererer bra med inntekter så blir det vanskelig.
@delkop, Funcom kan ikke skrive dette hvis det er svært usannsynlig:
"The funding of the operations for a period of at least one year after the date of this quarterly report is realistic and achievable. "
De går ikke tom for penger dette/neste kvartal. Blant annet vil innbetalingen fra Steam (for The Park) nok påvirke Q4 cashflowmessig, og kan kanskje vise seg å gi en hyggelig valutegevinst også ?
Men hva skal de selge ? Ser ikke for meg at noen gidder å kjøpe LMO eller AO så da gjenstår AoC , TSW og TLJ. Tror ikke de blir “rike” av å selge noen av de . Man skal heller ikke glemme at alle MMOene blir hostet på samme lokasjon. Selger de TSW så er det ikke sikkert de kan si at AO og AoC er cash postive lengre.