Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kriseprat (FUNCOM)

Sikkert interessant for day trading

ha litt tilgjengelig neste qrapport, kan bli brutale svingninger begge veier :wink:

Når et selskap setter ny ATL og opplever lavere verdisetting av Market Cap en noen gang tidligere og ellers ligger i nedadgående trend da skal det noe av substans till for å sette bunnen. Jeg tror du får vente… lenge og vel…

Oppsiden har vært Fiktiv fordi det har vært våte drømmer om usannsynlig salg av produktene. Nå derimot sparer de masse inn som gjør tilpasning til dagens og fremtidens inntekter, de har skjønt hva de må gjøre. Det har vært nye verre finansielt sett tidligere, men det ble “rettferdiggjort” fordi inntektene skulle bli så formidable. Før hausten de, nå nesten motsatt. Det blir bedre enn du tror :wink:(tror fremdeles de løser det finansielle)

Ja, til q3

Noen ganger må man bare være enig om at man er uenig :slight_smile:

3 Likes

Prosjektet Bylos omtalte på Twitter at denne skulle videre til trenger nødvendigvis ikke være i Funcom. Tenkt den tanken ?

1 Like

Ja men han skrev jo dette i det siste månedsbrevet :

" I’ve been moved to a new initiative within the company, one which requires my full focus. "

4 Likes

I’ve been moved to a new initiative within the company, one which requires my full focus. This means that I have been slowly (since the start of the year) handing off my responsibilities to other members of the team.

http://www.thesecretworld.com/news/game_director_letter_march_2015

1 Like

Hvis Joel faktisk ble flyttet til nytt prosjekt i mars kan det jo tenkes at de har et nytt spill klart i 2017!

Hva med at de har annongsert at de skal satse på “Lavkostspill” og komme med flere spill pr år. Dette har de jo vitterlig sagt selv. Vi kan jo prøve å stole på ledelsen her til det motsatte er bevist.

LMO tok 3 år å lage. Det er bare bullshit at Funcom skal klare noe kjappere enn det.

2 Likes

For å være helt ærlig så tror jeg at Lego har hatt såpass mye å si når det gjelder LMO at det har tatt lengre tid å utvikle enn om FC hadde tatt alle avgjørelser selv.

1 Like

Enten det eller så er det ingen i selskapet som tør å satse på noe lenger. De vil ha ryggen fri så kommer de opp med en løsning uten visjon eller mål, og så bruker de masse resurser på å teste om denne fungerer. Dessverre fungerte det ikke, så da prøver vi noe nytt.

Denne oppsummerer situasjonen ganske greit:
https://community.lego.com/t5/MINIFIGURES-ONLINE/Funcom-needs-to-get-serious-about-Minifigures-Online/m-p/12861505#U12861505

SBN er innstillt på å gå på trynet en gang til i dag også.

Nei er langt fra sikker og hadde jo vært typisk FC.

1 Like

Jeg personlig tror de har et nytt spill på gang, men at det ikke melder det ut sånn at kursen kan gå så lavt som mulig. Min teori er at de kommer fram til en avtale med Jebsen som trolig vil vanne ut resten av aksjonærene så mye at det bare blir smuler igjen.

2 Likes

Når tror du de setter ut en melding som forklarer hvordan de løser denne situasjonen? Har du en formening om det?

1 Like

Det er bare en teori jeg har. Men er ikke synsk :slight_smile: Litt avhengig av hvor mye de får inn på LMO og de andre spillene må de finne en løsning snart, hvis ikke @Paddy80 og gjengen har rett og at cash flow allerede er positiv.

3 Likes