Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kriseprat (FUNCOM)

2 stk dyktige nye medarbeidere.

4 Likes

Det er ikke bare tror, de har sagt at alle ledd måtte godkjennes av LEGO, fordi LEGO har en mal /rød tråd som skal gå igjennom alle deres produksjoner ifht farger, former osv osv. På ett frittstående prosjekt ville de kunne tatt avgjørelsene selv.

LMO funker som bare f… hvis det er synlig for publikum, det så vi når det var featured. Så lenge de ikke evner dette så blir det dårlig med kronars.

Cash flow fra drift er 400k nok elns, men de investerer 10 mill nok elns dette kvartalet Q1 og dermed tappes kontoen.

Det skal vel vanskelig tenkes at de har investert 10 mill nok i lego og gamle spill dette kvartalet? Må vel være noe uannonsert? Kan ikke svi av 10 mill på allerede utgitte spill på 1 kvartal når man snart er konkurs.

1 Like

De hadde noen stillingsannonser ute der de søkte folk til et nytt prosjekt som også skulle lanseres på konsoll. Så noe jobber de nok med. Så får vi håpe at de får finansiert dette prosjektet videre. De får nok inn noen kroner fra LMO ved lansering, men interessen har falt og er nå tilbake på samme nivå som før lansering.

LMO er et klusterfuck spør du meg. Jeg er rimelig sikker på at TLJ har solgt adskillig flere kopier enn LMO… Og selv med det så vistes ikke TLJ appstoresalgene i regnskapet engang. Hva tror dere LMO vil gjøre som koster 2$ mindre enn TLJ pr kopi?

Spillet de lager nå er nok spillet de skal bruke som hausestoff når den radbrekkende emisjonen skal gjennomføres.

1 Like

Skuffende utvikling i hvert fall etter en grei start.

Tenkte på å kjøpe noen skrapelodd i funcom, men så sjekket jeg data tilgjengelig;

< 5 K downloads på iOS og Android - https://sensortower.com/ios/us/funcom-nv/app/lego-r-minifigures-online/904929604

Visibility score - nærmest fraværende.

Reviews, 14 elendige, 9 på topp og ellers god spredning.;

Game is full of Bugs
by Manwitplanz on 07/30/2015 - Version: 1.0.4
Playing on iPhone 6+ it’s horrible game lags out non stop , crash all the time and almost impossible to play … 2 stars unless there’s major patch to this problems…

Unplayable
by Willowss on 07/30/2015 - Version: 1.0.4
This game has potential to be very fun but sadly it’s riddled with bugs. When you receive a certain error it’s literally impossible to progress any further through the game. Customer service is also terrible. Don’t waste your money.

Buggy and overpriced
by PCGamer24 on 07/18/2015 - Version: 1.0.3
I should start by saying that I played this game quite a bit for the PC and loved it. Though it had a few bugs here and there it was overall a lot of fun to play and the bugs didn’t completely break the game. It was also free to play with the option to buy a premium membership. After seeing that it was created for mobiles, I was pretty excited! However that was quickly shattered in about 5 minutes of gameplay. First of all, when you pay 4.99 bucks for a game, you would expect to be able to play it in its entirety! In this version however, you only get access to a single world (about an hour or so of gameplay) before you beat it and have to shell out more money to unlock the next world. So even after buying the game, you only get to play about 20% of it. Secondly it is filled with bugs. The moves don’t always activate, or just stop for no reason. Sometimes you can’t attack at all. Moving and picking items up can be really clunky (especially when you try to collect a lot of stars). And I can hardly play it for longer than 10 minutes without it completely crashing. I wish I could say this game was good (I really wanted it to be), but in its current version it’s far too short and pretty much unplayable. Save your money on this one and try a different game!!

Kjøper dere Funcom lodd i dag så ikke gjør det fordi dere tror LMO skal komme godt ut av det, det er fullstendig ødeleggende å ha slike reviews. There is no such thing as a soft launch… og funcom fucket opp alt…

1 Like

Noen som har lest One Up med Peter Lynch?

hehe… Tror ikke han ville kjøpt FUNCOM for å si det slik :smiley:

1 Like

Sikkert interessant for day traders, men det er for kort tidshorisont for min del. For å ta en lang posisjon synes jeg det er for mange ting som er uklare. En ryddig og grei ledelse som kommuniserte med markedet uten noe tåkeprat hadde nok hjulpet litt.

2 Likes

kjenner jeg gleder meg til å lese Q2 tallene

Google trends;

https://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0yntsm0%2C%20Lego%20minifigures%2C%20Funcom%2C%20%2Fm%2F08ysgh&date=today%203-m&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2

Skal bli spennende med en emisjon nå ja. 40 øre aksjen?

Problemet med Funcom for min del er at jeg tør ikke gå fra skjermen når jeg eier aksjen. Vet jo aldri hva som skjer med den de neste 10-15 minuttene…

3 Likes

Irathi: Hørt om automatisk stop loss?

Det trengs et meget spennende prosjekt og troverdig løsning på gjelda før jeg tenker langsiktig i Funcom igjen. Etter 3 flopper på rad (AoC, TSW og LMO) er tilliten på et lavmål.

Et lite pluss i boka for iOS-versjonen av TLJ, men det er også det og det drar ikke inn noe penger av betydning i følge Funcom…

1 Like

Da hadde jeg jo røket på stop loss hele tiden!

4 Likes

Du bør sammenligne med andre “toppspill” på iOS:

2 Likes

Android Play Store;

Installs
500 - 1,000

Såååå det blir jo feriepenger da

Dead Cat Bounce i dag eller er vi på veg opp?

Tja, vanskelig å si. Er det DNM som kjører opp kursen litt?

Jeg tør ikke gå inn i Funcom nå. Har tapt mye på den, og jeg føler ikke det er noe mindre usikkert enn det har vært det siste året. Jeg avventer til det kommer noe om nytt prosjekt og eller videre finansiering.

Hvis jeg skal inn igjen i Funcom så blir det nok kun kortsiktig.

1 Like

Nei, lånet blir forlenget med mulighet til å konvertere til 20 øre aksjen

1 Like

Trist å se at det bare er 500-1000 nedlastinger på Android innen 21. juli:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.funcom.lmo.live