Akkurat som i den vanlige finansbransjen altsĂ„, der hĂŠrskarer av finansakrobater og advokater sĂžrger for skatteunndragelser pĂ„ hĂžyt plan âmed loven i hĂ„ndâ. Merker jeg begynner Ă„ bi litt mindre venstrevridd, jeg digger at samfunnet kan ta vare pĂ„ de svakeste for eksempel, men liker ikke at samfunnet skal styre alt i livet.
Vi fÄr vel bare innrÞmme at vi blir hjernevasket den ene eller den andre veien til Ä tro de tingene vi tror, vi ser pÄ historien osv og tror vi kan spÄ i fremtiden, men selv om det ofte kan stemme gjÞr det selvsagt ikke det alltid. Dessverre. Vi fÄr se, jeg er en av dem som fortsatt er fullinvestert i krypto - det fÄr ryke eller reise. Sist jeg solgte pÄ en tid som dette var under mars-krasjet i 2020, solgte flere BTC pÄ sÄ og si bunnen. Vil ikke gjÞr det denne gangen men innrÞmmer at jeg har vÊrt en dÄrlig investor og ikke sikret underveis Ikke en krone. Men sÄ har jeg heller ikke trengt de pengene.
Enig i det. Det er ikke sikkert halveringssyklusene vil holde for alltid. Men frem til nÄ sÄ har det stemt bra. Og frem til det eventuelt ikke gjÞr det sÄ ser jeg sannsynligheten som hÞy for at historien vil gjenta seg. Det var mye stÞy i kryptomarkedene fÞr ogsÄ. Det er ikke noe nytt som startet i 2022.
Be fearful when others are greedy and be greedy when others are fearful.
ENig, og jeg er fullinvestert, skulle gjort som sist og solgt men siden det ga sÄ feil utslag da gjorde jeg det ikke denne gangen. Vel vel - vi lever bare en gang, sÄ fÄr vi se hvor det ender. Mange gode prosjekter der ute!
Ser og for meg flere opp og ned sykluser som de nevnte i bankless episoden som ble delt i Terra trÄden her.
Har lÊrt sykt mye de to-tre siste Ära jeg har vÊrt med i dette , burde nok sikret mere gevinst og underveis men har bare reinvestert hele tiden sÄ litt i samme bÄt her
November 2013, Desember 2017, November 2021 Satser pÄ Nov/Des 2025 her for mÄneden som inneholder toppen. Bildet ditt viser ikke at toppen allerede er nÄdd og at vi er over halvveis inn i Epoch 3 uten Ä nÄ over 100,000.
Det tar lengre og lengre tid fÞr toppen nÄs etter halveringene. Som vist over. Du vil altsÄ kjÞpe 1,5 Är etter neste halvering og tror vi har nÄdd toppen. Jeg tror vi ikke har nÄdd har nÄdd toppen for denne syklusen og at det er bedre Ä kjÞpe igjen mens man er i samme syklus (gir 500% bedre gevinst minst) og da etter fallet som fÞlger av toppen selvfÞlgelig.
Skal jeg tippe sÄ nÄr vi toppen i september/desember og kan kjÞpe igjen rundt mars-juni 2023. Hvis man skal vente til neste syklus fÞr man skal kjÞpe vil man gÄ glipp av vanvittig mange prosent.
Noen grunn til det?
⊠og jeg tror det er lurt Ă„ spre kjĂžpene fremover og kjĂžpe pĂ„ slike nedganger vi har sett nĂ„. Da blir snittet bra og mye bedre enn Ă„ tro man vet hvor bunnen erâŠ
Se denne, skaperen av Cardano, som kommer med en del betrakninger om situasjonen vi ser nÄ.
Noe om Cardano, men mest om hva som foregÄr i verden.
Noen vil kanskje si at det er konspiratorisk, av egen interesse osv, interessant er det like forbasket. Om man er uenig i argumentene sÄ er man ikke vel bevart
FĂ„t hĂ„pe de er diamond handsâŠ!
SpÞrs jo ogsÄ hva kreditorene sier
En tragisk avgjÞrelse av et tragisk lands tragiske leder⊠hva mer kan man si? Stay Away?
Er nok mer noe slikt som 0.00002$. Jeg kjÞpte pÄ 15$, (rÄbillig), sÄ pÄ 1.8$ (superbillig), 1$ (nesten gratis jo!), sÄ helt nede pÄ 0.005$ i gÄr. Da var mcap pÄ litt over 50mill, supply 3.5mrd. Tenkte det var billig, og den gikk 6x men fikk det ikke med meg og i gÄr kveld var plutselig supply pÄ ca 90mrd og prisen ca 1% av 0.005$ som jeg kjÞpte for. NÄ er kursen altsÄ rundt 0.00002$.
Det var en gamble jeg tapte - supply Þkte ekstremt mye fortere i gÄr enn dagene fÞr, den kan vel i teorien bli «uendelig».
Inflasjonen i Tyrkia er sĂ„pass hĂžy at BTC-prisen sin volatilitet ikke er sĂ„ illeâŠ
SĂ„ man kan ikke alltid sammenlikne med hvordan ting er i Norge⊠El Salvador har bare USDâŠ
Du legger lista for inflasjon pÄ Tyrkia�
SĂ„ du mener at alle som kommer fra land med hĂžy inflasjon skal bruke USD? Og er USD en gang tilgjengelig i alle disse landene? Jeg spĂžr, for det hĂžres ut som du vet svaretâŠ