Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 2 💰

At pengeprinting er grunnen til prisoppgangen i krypto er en finansteori, ikke en naturlov. Mange, inkludert meg, har investert i krypto som en hedge mot inflasjon. Samme argumentasjon har blitt brukt til Ă„ investere i disruption stocks grunnet deflasjonseffekten.

NÄr man mangedobler mengden penger i omlÞp og samtidig setter rentene til 0% eller lavere, sÄ er det bortimot en naturlov at alle equities som ikke er rentepapirer skal fyke i vÊret, om det er aksjer eller om det er krypto.
Og dette har jo ogsÄ skjedd.

Det forventes at det er rom for kritiske stemmer, ja gjerne i overkant kritiske, til konsensusen her inne. Jeg er superbull krypto og langt nedi i kaninhullet all things krypto, men jeg er avhengig av kritiske argumenter mot mine synspunkter for Ä utfordre eget tankemÞnster og balansere ut mine bias. Jeg forstÄr ikke motstanden mot dette.

3 Likes

Vi setter strek for denne diskusjonen.

Det er selvsagt helt ukorrekt at noen har blitt moderert for Ä vÊre bear til krypto, derimot har det blitt moderert pÄ brudd av forumets regler.

2 Likes

Det har du forsÄvidt helt rett i, Savepig. Det jeg mente var at det ikke er en naturlov at aksjer/krypto vil ha evig oppgang til tross for fortsatt pengeprinting. PÄ et eller annet tidspunkt vil markedet ha priset inn inflasjonen og korrigere.

Jeg for min del begynte Ă„ sikre gevinst i krypto i februar


Ingenting gÄr rett til himmelen. Det er derimot ikke sÄnn at fordi et asset er ekstremt volatilt er det dÞmt til Ä feile, nÄr det har en annualisert avkastning pÄ sÄ mange prosent som bitcoin.

La merke til at de bare har 40 ETH pooled, er ikke det egentlig et faretegn
? Spesielt for et prosjekt med sÄ hÞy mcap
?

Ja, det er klart et problem men dette er nylig oppstartet prosjekt, sÄ man kan hÄpe at likviditeten vil ta seg opp med tiden.

1 Like

Tok du pengene ut av bsu og betalte skatt pÄ det for Ä spekulere i krypto? :slight_smile:

1 Like

Det gjorde jeg i 2019. Putta all bsu inn i boliglÄnet og refinansierte bsu-pengene ut igjen skattefritt og satte i ETH pÄ usd250. Ble en grei ekstra rente :slight_smile:

3 Likes

HĂžrtes ut som et smart trekk spĂžr du meg!

Han skrev sÄ 

Det tror jeg mÄ vÊre noe av det mest hÄrreisende idiotiske jeg har lest pÄ et bÞrsforum noensinne! Her snakker vi Max Greed pÄ et perverst nivÄ og er svaret pÄ hvorfor markedet desperat trenger en real korreksjon


5 Likes

Max greed Ă„ ville ha bedre rente enn sparekonto faktisk.

Hadde han pantsatt huset til familien sÄ hadde det vÊrt en annen sak :sweat_smile:

Ble action nÄ

Kalleanka nÄ har DinePenger lagd en podcast om Ä ta ut penger fra bsu og plassere det i krypto :ok_hand::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Nice, skal sjekke den ut :slight_smile:

1 Like

Til dere som har troen pĂ„ krypto, sĂ„ kan jeg anbefale dere Ă„ se denne mannen prĂžve Ă„ roe ned “retail” investorene:

https://www.youtube.com/watch?v=o9-rQLbA0nQ&t=3s

PS! Kan fĂžre til litt FOMO- fĂžlelser.

2 Likes

De minuttene fÄr jeg aldri igjen


1 Like