Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

jeg er enig med holmes, tror mer dette er return to normal og at det snart sprekker
Det jeg synes kommer til og bli intressant er og se hva som skjer med Altcoins markedet, jeg tror at viss btc tanker hardere her sÄ kommer alt coins markedet til og fÄ seg en kraftig krakk pga btc oppgang driver flere og flere og trader i alts for og fÄ mer btc ganske simpelt forklart, det er hvertfall min teori :wink:

1 Like

Det er mulig Ä shorte bitcoin pÄ noen exchanger(bitfinex og OKcoin?). Jeg har ikke satt meg inn i det om hvordan man shorter bitcoin, men pÄ poloniex kan man shorte en del cryptos med margin. Noe jeg tenker Ä gjÞre ved et evt crash. Kanskje ripple vil vÊre en hedge?

hahaha jeg skulle akkurat til og ta med Dan bilzerian som kjĂžpte pĂ„ topp her om dagen, men jeg drĂžyde det 
komisk “watching that shit go up is better then betting on the superbowl” lol

1 Like

Det er sÄ mye aktivitet i denne trÄden at jeg deler den opp i tre:



Generell kryptovaluta-prat kan fortsette her :slight_smile:

5 Likes

Selling The Bounce

1 Like

Denne er litt artig. Kan man kjÞpe bitcoin med paypal instantly https://www.virwox.com/ HÞye gebyr sÄ klart, men den fungerer.

Kan ogsÄ kjÞpe BTC direkte med visakort via Coinbase :slight_smile:

2 Likes

PÄ Coinbase mÄ man legge ut bilde av fÞrerkort/pass for Ä kjÞpe valuta. Øker ikke dette faren for ID-tyveri?

PrÞvde det senest i gÄr men det funker ikke, fÄr bare feilmeldinger. Grensesnittet deres er ogsÄ noksÄ buggy pÄ bÄde app og web, opplever nye rare feil hele tiden.

Da er jeg ute av kryptovaluta. Mye av den urealiserte gevinsten gikk opp i rĂžyk i den nylige korreksjonen, men fortsatt ~50% fortjeneste pĂ„ en drĂžy mnd. Avventer markedet nĂ„, kan fort tenkes at dette var “return to normal”-stagen som nevnt ovenfor. VĂŠr forsiktig fremover folkens - og husk, ta gevinst :slight_smile: Har forĂžvrig en kjĂžpsordre pĂ„ Kraken for et par BTC til 1100$ per.

1 Like

Jo, det stemmer. Derfor bÞr en bare gjÞre det til mottakere en stoler pÄ. Hvorfor trenger de egentlig det?

HÞres ikke akkurat sÄ betryggende ut
?

Husk ogsÄ at dere legger til risikoen det innebÊrer med den lave likviditeten. Og ikke minst faren for bank runs. Tviler sterkt pÄ om disse handelsstedene dere bruker har reserver til Ä betale ut om en stÞrre andel i panikk bestiller uttak i det coinsa deres krakker?

Er det forresten mange av dere som faktisk bruker denne kryptovalutaen til noe? Betale for ting og slikt??

1 Like

Ja jeg har brukt virvox tidligere hþye fee’s men ingen verification etc

Coinbase er vel det eneste kryptomarkedet som har integrasjon med en bank? (Skandiabanken, kan se antall btc eller noe)

Poenget med bilde o.l er vel for Ä motvirke at folk misbruker kort. Mange nettsteder krever at du stÄr med ark der du har skrevet brukernavnet ditt, samt bilde av pass for Ä fÄ autorisasjon til Ä handle over en viss sum(poloniex, kraken etc.)

Nevnte bare Coinbase fordi det er veldig lett Ă„ fĂ„ kjĂžpt bitcoins fort om man skulle trenge det, men er som sagt hĂžye fees ved kort ( rundt 11-12€).

1 Like

BTC og ETH pÄ vei til mÄnen igjen. ETH til 300$ innen 6.juni

Fikk endelig euro over til kraken, ser dagens laveste er 1800 euro mens nÄ er den nesten 2000. ForsÞkte meg og la inn ordre pÄ limit 1850 eur :slight_smile: satser pÄ den gÄr inn og sÄ er det flytting til bittrex og handling av verium er planen.

1 Like

Solgte meg helt ut med 15k i gevinst pÄ BTC og overfÞrte pengene tilbake til konto. HÞrer pÄ @holmes og kryptoekspertene :slight_smile:

Tips til alle noobs pĂ„ TekInvestor – bare gjĂžr som @holmes sier.

4 Likes

Hei,

Lurer pÄ hvordan beskatning er for Bitcoins? Jeg prÞver Ä fÄ klarhet en gang for alle. Har forenklet noe med Ä ta eksempelet innenfor samme Är.

Eksempel:
I starten 2017 setter man inn 100 000,- kr og kjÞper bitcoin, ethereum, eller lignende. Per dags dato tar man ut innskuddet (da man har hatt en brukbar Þkning) og har forstÄtt det slik at dette er da ikke skattepliktig? Da trenger jeg heller ikke Ä oppfÞre dette pÄ neste Ärs skattemelding.

Videre


  1. Ved varehandel: Hvis jeg nĂ„ kjĂžper meg noe i utlandet og betaler i bitcoins. Skal jeg skatte av “fortjenesten” jeg tar ut eller betaler jeg da kun mva (moms) + tollgebyrer for nĂ„r varen kommer inn til landet pĂ„ lik linje som du mĂ„ betale ellers for varer over 300 kr i verdi?

  2. Ved direkte realisasjon av gevinst: Ved realisasjon av enda mer gevinst fordi den har nÄ steget ytterligere, sÄ er dette skattepliktig. Hvor mye mÄ jeg betale i skatt? Og dette mÄ jeg opplyse i skattemeldingen neste Är pÄ lik linje som aksjer med mer.

  3. Ved gave: hvis jeg Þnsker Ä gi en gave pÄ 2000 kr (ved davÊrende verdi pÄ f.eks 2000 usd/btc) sÄ har jeg forstÄtt at dette ikke er skattepliktig for meg. Videre selger han/hun sine bitcoins til en verdi av 4000 kr, sÄ mÄ de skatte av 2000,- kr som er en gevinst for de.

    • Det vil si at de jeg gir gave til mĂ„ vite verdien bitcoin hadde pĂ„ den datoen jeg gav gaven.
  4. Formueskatt: skal resterende verdi ogsÄ oppfÞres under formueskatt pr. 31.12 slik som aksjer og lignende?

Setter pris pÄ at noen tar seg tid til Ä svare opp :slight_smile:

I utgangspunktet sÄ gjelder FIFO prinsippet og at du realiserer nÄr du selger bitcoin eller bytter bitcoin mot varer (i Norge eller utlandet), og med samme skattetakst som gevinst ved kjÞp og salg av valuta. Samt at du skal fÞre hele belÞpet (verdien ved nyttÄr) som formue. Det er et ungt felt og lite rettspraksis Ä gÄ etter fortsatt.