Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Har selv bare brukt Ethereum til kjĂžp, og dummy guiden forklarer det greit nok.(Er selv en dummy)

Kan ogsÄ vÊre greit hvis man bruker Google Authenticator til 2-faktor og huske Ä notere ned key/ ta vare pÄ QR koden. Hvis man mister eller telefonen blir Þdelagt sÄ er det ikke mulig Ä gjenopprette, og man har ikke mulighet til Ä fÄ logget inn.

Noen som tenker Ă„ kjĂžpe seg inn her? Er nok stor etterspĂžrsel for dette tilbudet, men kan bli en hard konkurranse mot selskap som Netflix og HBO osv.

https://www.whiterabbit.one

Hvordan funker det med withdraw fra Coinbase ? AltsÄ om jeg skal selge BTC/ETH og de havner i den EUR-Wallet.
Er det lettere med Kraken ?

Disse har jo kommet mye lenger da
 (86 av top 100 coins)

1 Like

Du burde ta en titt pÄ denne og, veldig spennende med Justin Sun Protosjeen til Jack Ma fra Ali Baba https://tronlab.com/en.html

1 Like

Svarer deg her. Du mÄ jo balansere dette med r/r. Ja, du var heldig som var tidlig inne i XBT. Er det like bra Ä gÄ inn nÄ? Jeg vil si nei. Det KAN vÊre det, men det kan ogsÄ vÊre en topp. Eller en topp om 1 mÄned. Who knows. Hovedproblemet mitt er at jeg pr. d.d sitter pÄ et papir som jeg anser som veldig bankers og det sliter i hjerteroten Ä selge noe av dette for Ä satse pÄ noe hÞyst spekulativt.

Derfor leser jeg meg opp sÄ mye jeg kan nÄ, og setter meg inn i tingene fÞr jeg hopper pÄ toget som allerede har stor fart. Noen gang prÞvd Ä hoppe pÄ et tog i stor fart? Anbefales ikke vil jeg tro :smile:

Heldig er vel bare ene siden av mynten, jeg ventet pÄ dippen (den STORE dippen) som sÄ mange nÄ hÄper skal gjenta seg. SÄ kan man jo selvfÞlgelig diskutere om det var flaks, eller om jeg burde gÄtt inn for lenge siden.

Det er mulig det er risky nÄ, men dette finner du sikkert ut av :slight_smile: Jeg tror vi er i startfasen fremdeles. Men jeg skal ikke prÞve Ä overbevise deg :wink:

Har akkurat opprettet kontoer i Coinbase, Bittrex og Bitfinex.
Er MEGET fersk innen krypto :flushed: men kjĂžpte BTC for en ubetydelig sum Coinbase, rett og slett for lĂŠring.

Har nÄ overfÞrt 50/50 av BTC-ene til Bittrex og Bitfinex.
Begge overfĂžringene stĂ„r som “pending” og saldoen er 0 i bĂ„de Bittrex og Bitfinex.

Hvor lang tid tar vanligvis slike transaksjoner? :face_with_raised_eyebrow: Det har nÄ gÄtt ca 1 time


Tenker Ă„ holde litt BTC, og kjĂžpe litt ETH og IOTA, mulighens WTC.
Andre forslag?

Blir nok lite krypto-trading pÄ meg, med likhet med i aksjeverden, da jeg er relativt buisy bÄde pÄ jobb og i fritiden.

Noen som enkelt kan forklare funksjonen av disse forskjellige walletsene?
Er det utrygt Ă„ holde coinsa i “handelsplattformene”?
Evt. anbefalinger?

Hadde i utgangspunktet en plan i vÄr om Ä gÄ inn med en liten pott i kryptoverden, da spesielt BTC, men det ble dessverre ikke noe av da tiden rett Ä slett ikke strakk til for Ä sette seg inn i sakerne

Er nÄ sykmeldt ut uken, og skal inn for ny operasjon den 13, blir nok sykmeldt en ukes tid etter dette, og plutselig er det jul. Kommer nok til Ä bruke mye av den neste mÄneden til krypto :smile: :nerd_face:

Kan ta opp til et dĂžgn Ă„ overfĂžre :wink:

Har du godkjent overfÞringen pÄ mail?

Jepp :wink: 8tegn

SĂ„pass :open_mouth:

Husk at du selv kan sette “prisen” for en transaksjon. Det vil si at om du setter standard transaksjonskostnad sĂ„ vil du stĂ„ i kĂž med alle de andre som trader Bitcoin nĂ„ om dagen (det er svĂŠrt mange transaksjoner). Om du setter en hĂžyere transaksjonskostnad sĂ„ vil du vĂŠre mer attraktiv for miners.

Noen her som kjenner til Verge?

image

NÄr jeg registrer meg pÄ Bitfinex, bÞr jeg verifisere meg; selv om jeg utelukkende handler med Bitcoin/Altcoin?

Tror ikke dette er nĂždvendig fĂžr du skal noe ut igjen fra Bitfinex

EDIT:

Risky kommer an pÄ perspektivet. BTC er et godt kjÞp pÄ 5k nÄ siden vi nÄ vet hvor mye den kan gÄ nÄr den begynner Ä gÄ. Godt kjÞp pÄ 12k? MÄ ut med over 100.000 kr for 1 BTC? Tror jeg stÄr over :wink:

1 Like

Ja det er vanvittig
 :laughing: Men dĂŠven hvor jeg gleder meg til Ă„ se hva som skjer i 2018 med det beistet der :facepunch::blush:

3 Likes

KjĂžrer en liten poll her for Ă„ sjekke hvor mye man bĂžr satse i krypto.

UndersĂžkelsen er anonym.

Hvor mye penger har DU satset i kryptomarkedet?

(NB! Gevinst gjelder ikke, her er det bare snakk om innvesterte kroner av egen lomme).

  • Under 10 k.
  • Mellom 10 og 20k.
  • Mellom 20 og 50k.
  • Mellom 50 og 100k.
  • Mellom 100 og 250k.
  • Mellom 250 og 500k.
  • Over 500k.

0 stemmegivere

Alle tall over i norske kroner!

3 Likes

Jeg digger konseptet, har faktisk skrevet til Popcorntime om muligheten for Ä kunne betale for filmene jeg ser. Problemet med Netflix osv er at det er for dÄrlig utvalg. SÄ jeg slang meg pÄ whitepaper for pre-ico.

MEN: det viser seg at for Ä kunen vÊre med pÄ pre-ico mÄ man investere minst 25 ETH. Synes det ble litt grÄdig
 Hvorfor skal man ikke kunne investere feks 5 ETH?