Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Julegavetips til de som har alt: Nano Ledger S (eller annen hardware wallet) lastet med btc, eth, eller lignende.

  1. Vekker interessen til krypto for vedkommede.
  2. Kan vĂŠre verdt mange milloner om 10 Ă„r.
3 Likes

Istedenfor Coinbase kan jeg ogsÄ anbefale Lykke wallet.
Blir verifisert i lÞpet av 1 dag kan betale med kredittkort, noen ganger fÄr jeg pengene inn momentant ellers kan det ta opp til 1 dag. Null transaksjonsgebyr men kursen pleier og ligge 2-3% hÞyere enn normalen uansett.

Hvilken kurs? Vekslingskursen?

Ja , nÄ er prisen 9900$ pÄ bitcointicker. Men jeg mÄ betale 10140 pÄ lykke wallet akkurat nÄ.

Bra forslag!

Jeg har en bror som er skeptisk til krypto. Tenker det er en fin gave til ham. Men hva med Ă„ gi til barna hans? Hvor varig er denne walleten
? Jeg er egentlig nesten mer skeptisk til hardware enn software. Men den kan vel ha backups osv
?

1 Like

Gi til barna ogsÄ, sÄ er de set for life!

Selve hardware wallet-en er jo elektronikk, erfaringsmessig varer dette i alt fra 5 til 50+ Ă„r (uten Ă„ ha sjekket opp i hvordan Ledger er bygget). Men nĂ„r du starter ledgeren for fĂžrste gang, fĂ„r du noen backup-ord som du MÅ NOTERE NED OG LAGRE EN TRYGG PLASS fĂžr du overfĂžrer noe som helst til den. Uten disse mister du alt om du mister ledgeren. Har du backup-ordene, kan du i praksis kaste ledgeren pĂ„ sjĂžen etter du har overfĂžrt til den, og ha tilgang til kryptoen din fra en hvilken som helst annen ledger. Den er kryptert, sĂ„ tryggere enn software wallet. For andre Ă„ fĂ„ tilgang til innholdet pĂ„ ledgeren din, mĂ„ de a) ha fysisk tilgang til den, og b) kunne pinkoden du velger til den (kan sammenlignes med en safe). For andre Ă„ fĂ„ tilgang til software walleten din mĂ„ de bare kunne koden eller passordet (avhengig av hvilken software vi snakker om her), eventuelt hacke seg inn sentralt om du bruker en sentralisert tjeneste.

2 Likes

Jeg har samlet noe av det jeg har lurt pÄ fra ledgerwallet.com:

"The main principle behind hardware wallets is to provide full isolation between the cryptographic secrets (private keys) and your easy to hack computer or smartphone. Vulnerabilities of modern PCs and smartphones are well known, and if you keep your private keys there (private key = your bitcoins) it’s just a matter of time before you’ll get hacked and lose everything.

A paper wallet may be secure, but only until you want to use your funds, requiring importing your private keys on your computer. And if you think a password encrypting your keys is enough, a malware is smart enough to wait for the inevitable decryption before sweeping your funds.

Hardware wallets are convenient, affordable, portable and backed up by a paper wallet allowing easy recovery in case of loss. If you have any significant amount of bitcoins, using a hardware wallet should be a no brainer."

"What if I lose my Ledger Wallet?

In case of loss or theft of your Ledger Wallet - or at any time - you can restore your entire balance either

  • on another Ledger Wallet
  • or on any BIP39 compatible software wallet such as Mycelium

thanks to the 24 words you copied on the Recovery sheet. These 24 words are paramount, they are what provides you the ownership of your coins. You must never reveal them, and never lose them.

Without the PIN code (and the second factor card for Nano and HW.1), a thief cannot access your coins. If you have any doubt about compromise of your PIN code and/or second factor card, you should immediately transfer your balance to another wallet."

"What if Ledger goes out of business?

If Ledger shuts down all its activities, the Ledger Chrome app will most probably stop to function as our API servers would be stopped. However, this would only be an inconvenience, as your bitcoins would stay completely safe.

With your recovery sheet, and your 24 words, you can any time restore your balance to another BIP39 compatible wallet."

Link til mer info om BIP39:

2 Likes

Er det ikke plass til mer enn 4 coins pÄ en ledger nano? FÄr ikke lastet ned dash appen
stÄr at det ikke er nok plass.

Edit: Blir diskutert her https://www.reddit.com/r/ledgerwallet/comments/6g1ria/ledger_nano_s_space_issues/

1 Like

Har funnet noen kryptofond som virker interessante men er mĂžkkirritert pĂ„ at alle har sin egen “token”. Wtf. Hva med Ă„ lage et vanlig fond eller en ETF med kryptoindeks som utgangspunkt?

Stor avstemning om beste altcoin Ă„ holde i 2018, avsluttes innen en time.

https://ltd0.com/vote-for-best-investment

3 Likes

IOTA LiteCoin og Vertcoin gjĂžr det bra der og jeg er enig.
Verge vet jeg ikke nok om. Stoler pÄ Monero nÄr det gjelder privacy.

1 Like

Ser ut som den fortsetter pÄ litt overtid:
https://vote.pollcode.com/52642146

image

3 Likes

Med tanke pÄ handel av IOTA, er det noen som har erfaringer med Bitfinex?

1 Like

Jepp, handler pÄ Bitfinex. Hva tenkte du pÄ?

Om det stemmer at PriceWaterouseCoopers har begynt Ä godta Bitcoin er vel ikke det et dÄrlig skussmÄl for kryptoverden? Vet ikke om det har blitt postet her fÞr:

https://www.coindesk.com/accountancy-giant-pwc-accepts-first-bitcoin-payment/

2 Likes
4 Likes

Kjenner meg igjen i prosessen, sÄ guiden virker ok :slight_smile: PÄ Bittrex er det krav om Ä verifisere seg, men pÄ Bitfinex gikk det greit uten. Antakeligvis er det pÄkrevd med verifisering fÞr man tar ut penger.

Har selv bare brukt Ethereum til kjĂžp, og dummy guiden forklarer det greit nok.(Er selv en dummy)

Kan ogsÄ vÊre greit hvis man bruker Google Authenticator til 2-faktor og huske Ä notere ned key/ ta vare pÄ QR koden. Hvis man mister eller telefonen blir Þdelagt sÄ er det ikke mulig Ä gjenopprette, og man har ikke mulighet til Ä fÄ logget inn.

Noen som tenker Ă„ kjĂžpe seg inn her? Er nok stor etterspĂžrsel for dette tilbudet, men kan bli en hard konkurranse mot selskap som Netflix og HBO osv.

https://www.whiterabbit.one