Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Hvordan funker det med withdraw fra Coinbase ? Altså om jeg skal selge BTC/ETH og de havner i den EUR-Wallet.
Er det lettere med Kraken ?

Disse har jo kommet mye lenger da… (86 av top 100 coins)

1 Like

Du burde ta en titt på denne og, veldig spennende med Justin Sun Protosjeen til Jack Ma fra Ali Baba https://tronlab.com/en.html

1 Like

Svarer deg her. Du må jo balansere dette med r/r. Ja, du var heldig som var tidlig inne i XBT. Er det like bra å gå inn nå? Jeg vil si nei. Det KAN være det, men det kan også være en topp. Eller en topp om 1 måned. Who knows. Hovedproblemet mitt er at jeg pr. d.d sitter på et papir som jeg anser som veldig bankers og det sliter i hjerteroten å selge noe av dette for å satse på noe høyst spekulativt.

Derfor leser jeg meg opp så mye jeg kan nå, og setter meg inn i tingene før jeg hopper på toget som allerede har stor fart. Noen gang prøvd å hoppe på et tog i stor fart? Anbefales ikke vil jeg tro :smile:

Heldig er vel bare ene siden av mynten, jeg ventet på dippen (den STORE dippen) som så mange nå håper skal gjenta seg. Så kan man jo selvfølgelig diskutere om det var flaks, eller om jeg burde gått inn for lenge siden.

Det er mulig det er risky nå, men dette finner du sikkert ut av :slight_smile: Jeg tror vi er i startfasen fremdeles. Men jeg skal ikke prøve å overbevise deg :wink:

Har akkurat opprettet kontoer i Coinbase, Bittrex og Bitfinex.
Er MEGET fersk innen krypto :flushed: men kjøpte BTC for en ubetydelig sum Coinbase, rett og slett for læring.

Har nå overført 50/50 av BTC-ene til Bittrex og Bitfinex.
Begge overføringene står som “pending” og saldoen er 0 i både Bittrex og Bitfinex.

Hvor lang tid tar vanligvis slike transaksjoner? :face_with_raised_eyebrow: Det har nå gått ca 1 time…

Tenker å holde litt BTC, og kjøpe litt ETH og IOTA, mulighens WTC.
Andre forslag?

Blir nok lite krypto-trading på meg, med likhet med i aksjeverden, da jeg er relativt buisy både på jobb og i fritiden.

Noen som enkelt kan forklare funksjonen av disse forskjellige walletsene?
Er det utrygt å holde coinsa i “handelsplattformene”?
Evt. anbefalinger?

Hadde i utgangspunktet en plan i vår om å gå inn med en liten pott i kryptoverden, da spesielt BTC, men det ble dessverre ikke noe av da tiden rett å slett ikke strakk til for å sette seg inn i sakerne…
Er nå sykmeldt ut uken, og skal inn for ny operasjon den 13, blir nok sykmeldt en ukes tid etter dette, og plutselig er det jul. Kommer nok til å bruke mye av den neste måneden til krypto :smile: :nerd_face:

Kan ta opp til et døgn å overføre :wink:

Har du godkjent overføringen på mail?

Jepp :wink: 8tegn

Såpass :open_mouth:

Husk at du selv kan sette “prisen” for en transaksjon. Det vil si at om du setter standard transaksjonskostnad så vil du stå i kø med alle de andre som trader Bitcoin nå om dagen (det er svært mange transaksjoner). Om du setter en høyere transaksjonskostnad så vil du være mer attraktiv for miners.

Noen her som kjenner til Verge?

image

Når jeg registrer meg på Bitfinex, bør jeg verifisere meg; selv om jeg utelukkende handler med Bitcoin/Altcoin?

Tror ikke dette er nødvendig før du skal noe ut igjen fra Bitfinex

EDIT:

Risky kommer an på perspektivet. BTC er et godt kjøp på 5k nå siden vi nå vet hvor mye den kan gå når den begynner å gå. Godt kjøp på 12k? Må ut med over 100.000 kr for 1 BTC? Tror jeg står over :wink:

1 Like

Ja det er vanvittig… :laughing: Men dæven hvor jeg gleder meg til å se hva som skjer i 2018 med det beistet der :facepunch::blush:

3 Likes

Kjører en liten poll her for å sjekke hvor mye man bør satse i krypto.

Undersøkelsen er anonym.

Hvor mye penger har DU satset i kryptomarkedet?

(NB! Gevinst gjelder ikke, her er det bare snakk om innvesterte kroner av egen lomme).

  • Under 10 k.
  • Mellom 10 og 20k.
  • Mellom 20 og 50k.
  • Mellom 50 og 100k.
  • Mellom 100 og 250k.
  • Mellom 250 og 500k.
  • Over 500k.

0 stemmegivere

Alle tall over i norske kroner!

3 Likes

Jeg digger konseptet, har faktisk skrevet til Popcorntime om muligheten for å kunne betale for filmene jeg ser. Problemet med Netflix osv er at det er for dårlig utvalg. Så jeg slang meg på whitepaper for pre-ico.

MEN: det viser seg at for å kunen være med på pre-ico må man investere minst 25 ETH. Synes det ble litt grådig… Hvorfor skal man ikke kunne investere feks 5 ETH?

Seriøst? Useriøst grådig!

1 Like

Selv 5 ETH er mer enn jeg ville ha investert i utgangspunktet, men om jeg virkelig hadde blitt overbevist kunne jeg kanskje dratt det dit, med veldig mye godvilje. Men sannsynligvis ikke, sannsynligvis mer i størrelsesorden en halv, 1 eller 2 ETH… For jeg tror virkelig på noe som gjør det mulig å betale skaperne av film direkte.