Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

SkjÞnner meg ikke pÄ ICOs. Man trenger ikke 100 eller 500 mill dollar i oppstartspenger! SmÄ oppstartsbedrifter i Silicon Valley f.eks. fÄr kanskje 50-100k dollar i oppstartsstÞtte. Dette skal rekke til drift samt utvikling av det produktet de holder pÄ med.

At folk kaster penger pÄ ICOs forstÄr jeg ikke. SvÊrt mange av disse vil ikke overleve de neste Ärene.

Det samme skjedde jo under tek-boomen pÄ 90-tallet. Alt man trengte var en OK hjemmeside og en idé, og folk regelrett kastet penger etter deg.

Med ICOene ser man 80-90% av disse aldri kommer med noe produkt. De har en idé (whitepaper), og noen pÄstander som backes opp med en hjemmeside og folk blir lurt trill rundt.

Snitt inn som sagt! Jeg satte inn 20% av tenkt kapital, og sÄ 10% og sÄ 20% og sÄ 50%, pÄ henholdvis 133, 149, 150, 172, da snek jeg meg inn og fikk litt gevinst som gjorde at jeg fÞlte jeg var pÄ snillere farvann, slik at jeg kunne kjÞpe litt og litt over to uker. PrÞv, og sett gjerne stoploss :slight_smile: Faren er jo at du aldri kommer deg inn.

Men du handler bare XBT? Ikke like enkelt Ă„ snitte inn i Altcoins.

a). Man mÄ ha pengene stÄende pÄ en exchange - utrygt!
b). Man mÄ veksle fra BTC / ETH - disse svinger jo en del.
c). Man BØR overfÞre coinsene til en wallet, noe som er stress for da er de offline hvis det ryker!

Ikke nok med det - jeg mÄ gjennom sÄ ufattelig mange ledd!

  • Selge aksjer
  • Over fĂžre cash til bankkonto
  • OverfĂžre via bank til exchange
  • KjĂžpe Bitcoin / ETH
  • SĂ„ kjĂžpe de altcoinsa jeg vil ha
  • OverfĂžre altcoins til cold wallet

Mao. er min strategi Ä gÄ inn med en lump sum og bare sitte rolig 6-12 mnd. Rundt 100k ?

:wink:

4 Likes

Ja det er litt pes. Men bare gjÞr det og sÄ har du gjort det. Jeg vegrer meg mot Ä selge aksjer fordi jeg har en del stÞrre tap. All logikk sier at jeg burde kutte tapene og bare se fremover, hvor har jeg mest troen pÄ at kapitalen yngler? Er det i krypto, sÄ selg litt aksjer og sett inn der. Er det i de aksjene jeg allerede har? Ja sÄ fÄr jeg beholde dem da. Men Jeg har sakte men sikkert begynt Ä selge ned aksjebeholdning for Ä overfÞre til krypto. ForelÞpig bare Bitcoin XBT dessverre.

Sant nok. Jeg tenker Ä gÄ inn i IOTA om den faller nok. Og sÄ har jeg funnet en coin jeg har veldig stor tro pÄ. Skal poste et lengre innlegg om den nÄr jeg har lest meg opp nok, men forelÞpig er jeg solgt!

Leker med potensielle portiser. MÄtte Þke innskudd til 150k for at det skulle bli litt volum pÄ det.

Bitcoin: 44%
IOTA 12%
Coin X: 44%

Mulig jeg dropper BTC i det hele tatt og kjþrer alt inn i alts


2 Likes

Stoler dere nok pÄ Bitfinex til Ä ha stÞrre kontantbelÞp stÄende der?

Solgte nettopp endel BTC, kjÞper meg inn igjen nÄr knekken er over (om den kommer
)

Jeg har tenkt pÄ det samme. Skal jeg tÞrre Ä overfÞre 150k til Bitfinex? WTF. De har blitt hacket fÞr. Om det kommer et krakk, og siden gÄr ned. Hva skjer da?

Svaret er nei :=)

Men det spĂžrs hva du mener med store, jeg hadde fint hatt opp mot 100-200k uten Ă„ vĂŠre redd.

Tja
 .stoler og stoler. Jeg vet ikke. Jeg har ikke sÄÄÄ mye der inne, men det ville vÊrt heftig kjipt Ä miste det. Jeg synes bare det er veldig pes Ä overfÞre til Wallets osv, tenker jeg skal fÄ meg en hardware-wallet men skulle gjerne kunnet ha alt pÄ en.

Er det en som allerede er omtalt pÄ forumet, eller noe nytt? Ikke la et tog gÄ fra oss nÄ :wink:

Ja, Bitcoins stÄr/ligger i en Trezor, men kontanter tenkte jeg pÄ.
NÄr de har blitt hacket sÄ er det vel Bitcoins som har forsvunnet, ikke dollars?

1 Like

Det er bitcoins som er stjÄlet ja, ikke dollars.

Den er ikke omtalt pÄ forumet sÄvidt jeg kan se. Kommer med en lengre post om den i helgen.
Liker Ă„ sette meg skikkelig inn i ting fĂžr jeg sier noe om det, due dilligence vet du :wink:

1 Like

Ser den
 Jeg er litt mer sĂ„nn: jeg kommer ikke til Ă„ sette meg godt nok inn i den til at jeg kan den godt nok til Ă„ anbefale sĂ„ jeg kan like gjerne nevne den nĂ„. For folk mĂ„ gjĂžre egne valg uansett og det jeg skriver etter due diligence er uansett bare kvalifisert gjetning av en som tror han vet mer enn andre. Med en skikkelig due diligence kan det fremstĂ„ som mer “sikkert” for den som leser, noe det selvsagt ikke er! “Her har en annen sjekket kryptoen grundig, sĂ„ jeg trenger bare Ă„ dobbelsjekke”. Noe sĂ„nt


Som vi ser fra Bitcoin-trÄden er det veldig sprikende synspunkter pÄ hvordan ting vil utvikle seg.

Cagey2 er veldig Bear, av prinsipp virker det som, mens jeg er Bull fordi jeg merker hvor lite interesse det sÄ langt er blant folk flest. Som @Ramsess sier kommer det til Ä bli mye snakkis rundt Bitcoin og krypto i jula. Folk kommer til Ä krangle, noen blir overbevist, andre blir overbevist nok til at det er verdt det Ä kjÞpe litt osv.

Vi lever i vanvittig spennende tider. Jeg syntes Bitcoin var veldig dyrt for et Är siden da den lÄ pÄ ca 700 og jeg avfeide det med venstrehÄnd. Jeg synes faktisk ikke det lenger. Selv om det er mye penger er det mye Ä gÄ pÄ.

De smĂ„ kryptovalutaene fĂ„r folk fĂžrst Ăžynene opp for nĂ„r de allerede har kjĂžpt Bitcoin eller Ethereum eller nĂ„ kanskje Iota. SÅ blir de oppmerksomme pĂ„ de andre. Tror jeg!

2 Likes

En liten digresjon,
jeg kunne pÄ samme tid i dag selge BTC for 14.600 USD pÄ Bittrex og for 15.600 USD pÄ Gdax. Kan jeg da sende mine BTC fra Bittrex til Gdax Ä selge de der med stÞrre profitt? Noen tanker rundt Ä flytte coins mellom exchange sider for profitt?

Ja det kan du, det er jo slik prisen samler seg, men husk at det kan ta lang tid og overfĂžre.

auksjon pĂ„ ebay er gĂžy. Sikret meg julegave til min bitcoin partner😂

2 Likes

Er det der feks coinmarketcap prisen kommer fra? Hadde det bare vĂŠrt Gdax og Bittrex som aktĂžrer, hadde da coinmarket oppgitt (14.600+15.600)/2 = 15.100 som pris?

Se min kommentar i Bitcoin trÄden angÄende slik arbitrage.

Den regner nok ogsÄ med trading volume til hver av aktÞrene.


En ser de ulike prisene og hvor stort volum dem har nedover.