Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Lagde meg en Coinbase konto, og tenkte jeg skulle legge litt kroner i BTC og ETH. MEN; det viser seg at kontoen min er midlertidig lÄst (aner ikke hvorfor) og support hos coinbase er jÊvlig vanskelig Ä komme i kontakt med. Hvilke andre gode alternativer til Coinbase anbefaler dere? HÞrte kraken skulle vÊre ok? PrimÊrt BTC og ETH jeg ser pÄ, men altcoins er jo interessant.

Du kan lage pÄ hvilken som helst annen exchange. Jeg liker Bittrex.
KjÞp bitcoin fra Sturle sÄ fÄr du der kjapt og trygt. SÄ overfÞrer du bare til exchange etterpÄ.

1 Like

Det er jo akkurat det jeg har gjort med Bitcoin XBT pÄ Nordnet. Satt inn en SHITLOAD med penger 50% av portis, den steg 180% pÄ 10 uker, jeg solgte investert sum og har nÄ litt over 180% avkastning som jobber videre. Tanken er Ä ta ut yttelige 100% avkstning om kort tid slik at jeg har fÄtt tilbake mine penger (+doblingen) og lar samme sum som jeg i utgangspunktet jobbe videre risikofritt (om man kan kalle det det?!? :slight_smile: Jeg har altsÄ tredoblet pengene og bare en tredjdel stÄr igjen. DET er digg :slight_smile: Men som jeg skrev i september, sÄ mente jeg denne skulle til 10K fÞr jul, jeg kjÞpte meg inn pÄ $3700 (133SEK pr XBT) og har fulgt planen min. Det var tnugt Ä selge igÄr, men viktig tror jeg. En del av meg satt idag og sÄ at BTC steg ytteligere 15% og tenkte at jeg skulle ventet; men den kunne ogsÄ gÄtt andre veien
 SÄ alt i alt er jeg happy :smiley:

3 Likes

Men hadde du kjÞpte Bitcoins direkte sÄ hadde du kanskje hatt 200% avkastning isteden for 180%
:wink:
Har du tenkt pÄ det?

1 Like

Du mÄ identifisere deg med foto ID e.l, har du gjort det?

Ellers er det INGEN HAST med Ä komme seg inn i krypto nÄ, med mindre du skal shorte!

:slight_smile:

1 Like

Skulle hÞrt pÄ deg istedenfor @cagey2 :roll_eyes:

1 Like

Skulle gjerne shortet nĂ„ om jeg visste hvordan😜 Men nĂžyer meg med Ă„ sitte i cash

Litt dumt Ä shorte nÄ som den stiger igjen :wink:

Det er jo en genial strategi nÄr det gjelder bitcoin, enkel men genial:) gjÞr det samme her, trekker meg it pÄ 10k nÄ

Heheh, Joda, men fÄr litt dÄrlige vibber sÄ jeg mÄ ha en liten pause :slight_smile:

Kult, meldte meg inn pÄ Bitmex i dag og shortet pÄ 10800. NÄr jeg kom hjem fra trening oppdaget jeg at BTC hadde gÄtt ned masse og 30% gain pÄ kun 3x giring!
GÞy fÞrstegangs opplevelse.NÄ vet jeg ikke helt hva jeg skal gjÞre, ble stresset av oppgangen sÄ closet. Men skal jo helst hedge nÄ nÄr altcoinsa mine gÄr ned i verdi.

2 Likes

Utrolig morsomt Ä se pÄ historical snapshots. Dette for 1 Är siden. Som man ser er det ikke gull alt som glimrer. Hvis man ser pÄ topp 15 er mange av disse coinsa ute av listen, men hadde man satset pÄ riktig hest kunne man gjort bÄde 30, 40 og 50x :smile:

2 Likes

Selv de verste har minimum gÄtt 10-20x hehe!
Dash har gÄtt nesten 80x? Fra 8,95-702/805 nÄ nylig som ATH.
NEM 60x
!
91x om en regner utfra alltime high.

mÄ vÊre noen hvaler som gevinstsikrer?

Dash hadde jo en enorm opptur nylig. Lenge sett den pÄ rundt $300 fÞr den begynte Ä klatre. ETH der har jo gÄtt fra $10 til 500. Det er liksom
 take your pick, sÄ ville du tjent penger uansett!

Blir nesten litt trist av Ä se denne. Var sÄ nÊre Ä hive noen slanter i opp til flere av disse :money_with_wings::money_with_wings:

1 Like

Nei, jeg fikk ikke lov til det fordi kontoen min er “locked”. FĂ„r bare beskjed om Ă„ kontakte support, men de bruker en evighet pĂ„ Ă„ svare
 Forslag til gode alternativer til coinbase?

Jeg har ikke erfaring selv med andre dessverre. Flere her bruker jo noen norske formidlere, kan sjekke ut det?

Jeg ville prÞvd Ä registrere meg med en ny konto pÄ Coinbase, ny epost, men virkelige navnet ditt selvsagt.

1 Like

Takk, det var det jeg endte med Ă„ gjĂžre - og nĂ„ har jeg bĂ„de fĂ„tt en konto pĂ„ plass, pluss at jeg har kjĂžpt mine fĂžrste smĂ„ andeler av ETH, sĂ„ dette fungerer. Bare fĂ„ de over til MEW nĂ„, sĂ„ er de “safe” :slight_smile:

2 Likes

Du mÄ verifisere kontoen, det krever ID.

Bitmex FTW, trenger ikke verifisere der.