Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Hvis det ikke er det 
 Hva er det da ?.. kan ikke fortsette dette her ?

SelvfĂžlgelig er det parabolisk. Warren skal sikkert selge Bitcoin-opsjoner ellernoe snart.

2 Likes

Er det dette du mener er manipulering? AltsÄ at noen kjÞper sÄ mye btc at kursen stiger bratt opppover?

Hva er dĂ„rligere nĂ„r kursen stiger ved “manipulering” eller nĂ„r den stiger uten "manipulering?

Nei, hvor skrev jeg det? Jeg tror oppgangen ble startet av manipulasjon, men selvfÞlgelig er det folk som kjÞper, og ja, det gÄr jo begge veier.

Men fortsett Ă„ komme med typiske cryptodelusional-argumenter.

Okei? Hva sÄ? Hva er forskjellen her eller nÄr f.eks store aktÞrer shorter i stykker aksjer hvor de vet mange smÄsparere sitter og de at disse kommer til Ä kaste kortene.

Solstad offshore med blodrÞd egenkapital som taper penger selv om de ikke betaler renter pÄ store deler av lÄnet gikk til himmels fordi en skipselektrikker kjÞpte aksjer der.

Hva med dÞspirallÄn? De som har kjÞpt aksjer i god tro i Element, lavo tv, induct, cereno osv. Har fÄtt visket ut pengene sine fordi disse aktÞrene har lov til Ä shorte samtidig som de konverterer lÄn til aksjer med rabatt i smÄ transjer.

SĂ„ det er greit at store aktĂžrer manipulerer aksjemarkedet slik at man er 90% fattigere pĂ„ svĂŠrt kort tid, men i kryptomarket som kan gĂ„ mange hundre prosent oppover pĂ„ svĂŠrt kort i tid er ikke bra fordi det er fare for at noe av oppgangen kan vise seg Ă„ vĂŠre “manipulert”?

1 Like

Hvor har jeg sagt at det er greit? Slutt Ă„ tillegg meg meninger jeg ikke har.

Se innlegget mitt angÄende dÞdsspirallÄn fra Alpha Blue Ocean:

Har tjent gode penger pÄ Ä trade Bitcoin i fjor jeg og, men er enig med @olafg her om at det er hÞyst spekulativt og man mÄ vÊre forberedt pÄ store svingninger.

Hvis du tenker pĂ„ hvor mange som “hodlet” gjennom hele 2018 og fremdeles sitter med tap men som nĂ„ er i full “fomo” mode sĂ„ tenker jeg at historien vil gjenta seg. SĂ„ lenge man har en god exit strategi er det bare Ă„ kjĂžre pĂ„ :slight_smile:

2 Likes

Jeg fĂžler ikke vi er der riktig enda, det som er greit med forumer er jo at man kan mĂ„le den “temperaturen”. De som tapte mye i 2018 er enda negative til krypto. SĂ„ blir ikke exit pĂ„ meg riktig enda.

Bra gjort Ä tjene penger pÄ Ä trade btc i 2018 :ok_hand::call_me_hand: Jeg solgte alt i starten av 2018 Ä klarte utrolig nok Ä holde meg borte i mange mÄneder. Jeg orker ikke Ä trade, enten har jeg krypto pÄ ledgeren eller sÄ er alt borte vekk :slight_smile: Eneste jeg angrer pÄ nÄ er hvorfor sÄ mye av kapitalen gikk til tokens og altcoins, men de pleier jo ogsÄ Ä komme som et lyn fra klar himmel sÄ er vel bare Ä smÞre den tÄlmodigheten :slight_smile:

3 Likes

Kryptotrading fungerer best om man driter litt i det fundamentale og fokuserer pĂ„ Ă„ se pĂ„ dette fra et markedsfĂžringsperspektiv. Ta word of mouth som basisen for verdiĂžkningene og regn deg fram til nĂ„r mye av potensialet i word of mouth er tatt ut. SĂ„ finner du fort gode nok tider for salg. En ting jeg la merke til var at nĂ„r VG sier at man bĂžr kjĂžpe krypto er det pĂ„ tide Ă„ selge. Norske medier er langt nok unna kjernen for rallyet til at mye av potensialet er tatt ut nĂ„r de blir positive. Fungerte sist :slight_smile: Kombiner dette med Google Trends og “Buy Bitcoin” mot “Sell Bitcoin” som sĂžkevariabler sĂ„ fĂ„r du mye god info om hvor oppmerksomheten ligger.

1 Like

Kryptomarkedet setter ath’er for sĂ„ Ă„ knekke sammen igjen, sĂ„ pĂ„ an igjen med ny runde.

God timing for salg er typisk: NĂ„r postmannen er forbi og anbefaler deg Ă„ kjĂžpe btc eller f.eks et familiemedlem langt ute i slekta du vet aldri har investert noenting i noe og ikke er flink i Ăžkonomi plutselig anbefaler deg Ă„ kjĂžpe.

2 Likes

Eller nÄr alle pÄ nettet sier at den eneste grunnen til denne oppgangen er 100k neste og at Wall Street kjÞper. :wink:

1 Like

Tross brutal oppgang sÄ fÞler jeg ikke vi er inne i euforisk territorium enda. NÄ er vi mer der at folk er litt irritert for at de ikke er med pÄ oppturen men tenker at det gÄr snart nedover igjen. Det er nÄr folk fÞler seg som idioter for de ikke er med og kaster seg pÄ man mÄ vÊre pÄ vakt. SÄ fÞlg med og se nÄr de siste pessimistene begynner Ä hive seg pÄ for Ä time utgang :slight_smile:

1 Like

Eller at det er morsomt Ă„ handle krypto med barna. :slight_smile:

1 Like

Klarer ikke Ä bestemme meg for om jeg skal sette feriepengene i Bitcoin eller Ethereum? Kan noen holde meg i hÄnden? :rofl:

Ethereum

1 Like

Er den det heller mest mot her, ja. Er det noen grunn til at du anbefaler den? :raised_hands:

Les litt om cardano og eos ogsÄ fÞr du hiver alt inn pÄ en hest :wink:

2 Likes

Tror det er Ethereum som kommer til Ă„ holde 90% av markedet om 20 Ă„r.

1 Like