Jeg har selvfĂžlgelig tenkt samme tanken. Men kommet til at jeg tror Bitcoin blir vinneren og beholder mine. Faller den ned til f.eks. 320 sĂ„ kjĂžper jeg en del mer. Og det selv om jeg vet at Jadda m.fl. vet mer enn meg om emnet. Mye mer. Men de har ogsĂ„ en annen ting ting til felles. De kom inn tidlig. De sitter med en vanvittig gevinst. Og derfor tror jeg de er mer lettskremt enn meg og de som velger Ă„ sitte rolig i bĂ„ten nĂ„. Om jeg taper hele hovedstolen og gevinsten min sĂ„ har jeg tapt 110 000 kroner. SĂ„ fĂ„r jeg 25% igjen pĂ„ skatten. Det er nok hakket mindre enn hva de som kjĂžpte seg inn tidlig risikerer nĂ„ om dagenâŠ
Hvem har investert i Bitcoin siden kursen passerte $100? $200? $300? $400? Jeg vet om noen som har gÄtt kraftig inn her fÞrst etter at kursen passerte $300. BÄde storbanker og sentralbanker er nÄ godt plassert i Bitcoin. Bitcoin er nÄ pÄ alles lepper. Media er mer positiv, styresmakter er mer positive. Vil Japan fÄ det fÞrste rammeverket pÄ plass? Eller vil Estland/Litauen/Latvia/Finland/Island komme fÞrst pÄ banen nÄ? Slike ting som avisoverskrifter har ikke tidligere pÄvirket kursen til Bitcoin noe sÊrlig. Trafikken/gebyr har normalt vÊrt kursdrivende. OgsÄ nÄ nÄr denne krangelen har pÄgÄtt har diverse blogginnlegg hatt begrenset effekt pÄ kursen. Men jeg tror at nÄr mainstreammedia tar dette til seg for fullt og landene kommer til Ä sloss om Ä vÊre i front hva gjelder delingsÞkonomien som Uber/Air bnb og Bitcoin. Jeg ser denne utviklingen som innen det samme paradigme av desentralisering.