Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Ripple er sentralisert under selskapet Ripple Labs. Litt av poenget med kryptovalutaer er at de er desentraliserte.

2 Likes

ETH var på 11.32 4 februar, var den 20 ganger mer verd nå?

@Holmes er svært dyktig og balansert i det han skriver, og ble også stemt frem som Årets TekInvestor 2016 :slight_smile:

@Ginzink, Ja jeg vet hvem alle Insidere er. Det gjør det også vanskeligere for eventuelle nett-troll å lage flere brukerkonti da man bare har én sjanse. (Med mindre man bruker konas kort da eller noe sånt neste gang). De verste trollene har sjelden lyst til at noen skal vite hvem der er, merkelig nok, så det er også et godt filter :slight_smile:

1 Like

Ja jeg synes selv det er veldig positivt at du kjenner identiteten min og andres (helt til jeg gir ett råd du følger som går i dass og det står to store menn med balltre på døra :p)

Liten avsporing av meg (her også :smile:) så gir meg.

1 Like

Men om man ikke er pragmatisk rundt det, så kan det hende at noen gjør penger på en slik plattform.

VISA lanserte også i 2016 en proprietær tjeneste basert på blockchain: http://investor.visa.com/news/news-details/2016/Visa-Introduces-International-B2B-Payment-Solution-Built-on-Chains-Blockchain-Technology/default.aspx

1 Like

Kan selvfølgelig tjene penger på Ripple som alt annet, men da bør man satse på aksjen Ripple Labs og ikke kjøpe XRP. Ripple Labs sitter med 62 milliarder XRP på bok og disse kan fort finne veien til markedet.

1 Like

slik jeg ser det kan det være en bra funksjon for dagens banksystemer å integrere dette som et første steg inntil videre, så jeg har litt troen på ripple.

Greit å vite, takk for info :slight_smile:

1 Like

Har stått i processing hos kraken siden lørdag… er dem så treige?

Tror det tok 5 dager for min del å få Tier2. Fortsatt ikke fått Tier3, men jeg registrerte for det den samme dagen

1 Like

Er nok mange folk som skal hive seg på kryptovaluta bølgen nå.

1 Like

“get out” du liksom :wink: :money_mouth: :money_mouth: :money_mouth:

2 Likes

To viktige ting å merke seg. Pengene er fortsatt ikke låst for en periode og de vil eventuelt bare låses for en hvis periode.

Hei,

Ny i gamet. Hvilken side burde jeg registrere meg på iht. fees og bruk av norske bankkort etc? Er det en side jeg kan registrere meg på, og deretter foreta et kjøp innen kort tid, eller må jeg vente en uke/noen dager på de fleste, Coinbase osv. Har sett Bittrex nevnt lenger oppe i tråden. Hvordan fungerer prosessen her?

Takk for svar!

Hei.
Du kan kjøpe deg inn direkte via kort på Coinbase. Dette kan du klare ila. noen få min, men det er høye gebyrer for dette og du kan maks kjøpe for 325Euro.
Du kan gjøre det billigere ved å overføre via banken din. Som regel når du starter i crypto kjøper du BTC eller ETH. Når du har kjøpt f.eks BTC kan du flytte over dette til Bittrex. Bittrex er en stor handelsplatform for de fleste altcoins. Her kan du i hovedsak kjøpe alle coins mot BTC. Du kan såvidt jeg vet ikke handle ALTcoins med FIAT.
Håper dette hjalp :slightly_smiling_face:

Takk for svar!

Dersom jeg velger å bruke Coinbase, må jeg ikke bli verifisert før jeg begynner å handle? Leste en plass at de måtte bekrefte dokumentasjon etc, noe som kunne ta en stund

Jeg identifiserte meg ved å ta bilde av førerkort i appen deres, tok bare noen minutter :slight_smile: Det er det å overføre penger som tar tid :wink:

Ah, skjønner. Hvor lang tid snakker vi?

Tok vel 3 arbeidsdager tror jeg :slight_smile: