Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Hvis man bruker virwox og coinbase samtidig kan man kjøpe bitcoin for ca 650 euro i løpet av minutter :wink:

Virwox baserer seg på paypal.

Jeg står også og venter på at betalingen min skal komme igjennom på Kraken. Den har stått på hold i over to uker nå. Er tier 2, men sendte inn for tier 3 for å få fortgang. Ingenting skjer. Svarer ikke på tickets - elendig brukerservice. Nærmer seg deal breaker -nivå…

1 Like

Noen som har noen tanker om zcash?

Hva tenker folket om å sette inn penger på Ripple (XRP) nå? :slight_smile:

Venter fortsatt på å bli verified på kraken… over 1 uke nå

Zcash er viktig og tilbyr noe de andre ikke gjør på best mulig måte. Zcash er ikke sporbart og anonymt.

Jeg fikk endelig godkjent min innbetaling og ble kortt tid etterpå tier 3. Har ventet i to uker. Er nok stor pågang nå.

2 Likes

Ser at mange er kritiske til Etoro her, så har lyst til å fortelle litt om min opplevelse med platformen.
Som nybegynner er etoro lett å bli kjent med og har svært god kundeservice. De gir deg mulighet til både å spekulere i Bitcoin og ethereum (flere på vei, sies det), valuta, råvarer (gull, sølv, olje osv) og aksjer i store selskapet.
Det er veldig intuitivt å bruke og lett å holde oversikten. Begynner man med en demo-konto kan man eksperimentere litt før man prøver med ordentlige penger.
Det er dessuten en såkalt social trading platform med store brukerskarer på f.eks krypto og valuta, mens nesten ingen på f.eks sølv.

Bakdelen med denne platformen er at man ikke kjøper faktiske tokens, men verdipapirer, såkalte ETFs. Ethereum som man kjøper her kan altså ikke overføres til egen wallet. Dette gir ekstra usikkerhet da man kan risikere at verdipapirer ikke kan selges for samme pris som faktiske tokens. Samme problem gjelder for det meste av handel som foregår i f.eks gull eller olje på verdensbasis, men de fleste velger altså å ikke drasse rundt på gullbarrer og oljetønner.

Til sammenligning er min opplevelse av Kraken at den er uoversiktelig, lite brukervennlig og treig. Kundeservice er under en hver kritikk. Jeg innrømmer glatt at jeg er n00b, men må si at jeg hadde forventet bedre GUI.
Oppdaget nå at jeg allerede har brukt alle pengene jeg overførte - selv om det ikke var intensjonen. Håper de tre valutaene går så det griner!

1 Like

Jeg satt inn litt for 3 dager siden, opp 40 % over natta… kjør på :+1:

1 Like

Hva er egentlig den mest kostnadseffektive måten å overføre verdi fra norske kroner til digital valuta som bitcoin, ethereum osv?

Er det best å kjøpe bitcoin via Sturle eller internasjonal bankoverføring til feks Kraken eller andre exchanges? Eller bruke localbitcoins?

Noen som har oversikt over hvilke måte du gir ifra deg minst mulig verdi til mellomledd både på vei inn og ut av crypto? :slight_smile:

Støtter Snorketre sitt spørsmål. Virker som gebyrene hos aktørene er så høye at rasjonale bak kryptovaluta faller litt bort.

Videre, kan noen oppsummere hovedforskjellene mellom de ulike kryptovalutaene?

1 Like

Ca. 30min

Kjøpte parkbyte for en halv btc for moro skyld rett før jeg la meg i går. Ble en hyggelig overaskelse i dag :slight_smile:

6 Likes

Irriterende. Solgte meg ut på feil tidspunkt - dersom jeg hadde holdt ville jeg nå hatt 200+% avkastning. Men men, 50% er ikke dårlig det heller. Skal snart kjøpe meg inn igjen i krypto, men tror en korreksjon vil komme når mcap totalt nærmer seg 100B$.

Hva fikk deg til å kjøpe Parkbyte igår?

wow :upside_down:

Ofte mange av de småcoinsa som allerede er på over 100% stigning har hatt en tendens til å bare fortsette å ta helt av. Ville bare prøve med småbeløpet jeg hadde på bittrx. Så ren gambling egentlig.

4 Likes