Synes det lukter mer og meg boble av det greiene her. Dog har man risk kapital så hvorfor ikke.
Ja, noen jeg skal holde lenge. Men mange av coinsa som sansynligvis ikke eksisterer om en stund.
Nettopp. Veldig mange coins som spesielt har dukket opp siste tiden kun for å utnytte situasjonen.
Uansett gøy så lenge det varer
Jeg har brukt en halvannen uke på å prøve å sette meg inn i kryptovaluta og bygge opp en ørliten portfolio av ulike coins. Men jo mer jeg undersøker, og jo mer kunnskap jeg får om dette, desto mer uoversiktlig føler jeg det blir. I mange sammenhenger er reddit nesten the single source of truth når det kommer til informasjon, men for kryptovaluta føles det ut som det stikk motsatte. Er det noen som har noen gode kilder for spådommer, tips og spekulasjon som har bevist seg å være noenlunde solide?
Og: Hvordan kan man klare å snappe opp godbitene, som f.eks ParkBytes formidable 14-dobling av verdi på en helligdag?
Kig evt over til os på Vericoin/Verium tråden
Tror at bitcoin vil stupe når de åpenbare svanhetene kommer frem, som høye fees og lang sendetid
Har overført €€€ til CoinBase med SEPA-overføring siden kredittkorttjenesten til CoinBase var nede. Tar veldig lang tid. Har noen erfaring med dette?
Planen er å kjøpe BitCoin på CoinBase og sende de til Bittrex hvor jeg så kjøper opp Ethereum, Verium og litt andre spekulative coins.
Enig. Pyramideboble deluxe. Bortsett fra Bitcoins så brukes vel knapt noen av de andre coinsa til annet enn spekulasjon. Altså null fundament. Og jeg tror svært svært få av de som nå er “coins” millionærer vil sitte igjen med noe som helst! Les - ta penga og løp så fort du kan!
Hva brukes bitcoin til? Det er mer fundament bak Ethereum.
Ja, det kan nok være. Men det innebærer vel at plattformen/teknologien blir tatt i bruk og lisensiert i større grad? Skjønner ikke hva som skulle hindre andre i å implementerer liknende løsninger?
Dette har jeg også tenkt en stund, men allikevel fortsetter prisen å stige. Jeg skjønner det ikke helt. Hvor lang tid skal det ta før de finner ut av dette? Det har jo vært et kjent problem lenge (for de som har litt greie på bitcoin). Men, selv om bitcoin er omtrent ubrukelig til småbetalinger osv, fungerer den som en “store of value”. Jeg tenker det må være dette som holder prisen oppe? Og/eller at mange håper de fundamentale problemene blir ordnet down the road med diverse forks.
"The puzzle continues as to why bitcoin is rising considering its fundamentals, but it appears likely that ethereum is pushing it up as the ETH/BTC pair remains the most traded.
Although it may also be the case institutional investors might be moving into bitcoin to speculate on price movements or perhaps as a hedge in a portfolio of assets."
Bobla vokser. Forstår godt at mer proffe aktører joiner spekulasjonen. Totalt uregulert, ingen underliggende verdier. bra dette
Du sier det som om FIAT har en underliggende verdi