Jeg tror du tar feil. Ja, det kan vÊre toppen av en oppgangsperiode vi ser nÄ, nÄr stupid money skal inn, men kryptovaluta er kommet for Ä bli. NÄr store selskap som Samsung, Microsoft og Deloitte er inne sÄ er det ikke pÄ kÞdd liksom. Jeg venter bare pÄ en gedigen dupp her sÄ skal jeg klemme inn noen kroner.
âHypen er over for XBTâ er som Ă„ spĂ„ at Internett er en dĂžgnflue. Jeg overfĂžrte ferske 20K EUR til kraken i gĂ„r for Ă„ si det sĂ„nn. NĂ„r vi nĂ„r har etablert oss godt over 2K tror jeg XBT kan gĂ„ til 10K USD fĂžr Ă„ret er omme.
Nei, det er det ikke. Kryptovaluta og teknologien er kommet for Ä bli, men ikke bitcoin feks. Jeg er sikker pÄ bitcoin ikke kommer til Ä eksistere eller Ä ha verdi over noen Þrer om fÄ Är.
Edit: Kunne godt tenkt meg Ä sette endel penger i Ä shortselge bitcoin, men vet ikke om det er mulig Ä gjÞre ÄÄ en relativt sikker mÄte??
SkjĂžnner, men som @holmes og @Evilfreud sier betyr det da at en 3. part har ansvar for pengene dine. Som en bank liksom. Jeg tror jeg mĂ„ finne en offline lĂžsning som syncer med Kraken eller liknende nĂ„r jeg er online. Er sikker pĂ„ det finnes. Samtidig dumt Ă„ miste âminnepinnenâ med all valutaen pĂ„. Er nesten verre enn Ă„ hĂ„ndtere fiat-penger dette jo
Kraken blir som en âbankâ, men det er uten sikkerhetsnettet til vanlige banker, sĂ„ derfor anbefales det at du tar ut valutaen og lagrer det pĂ„ en cold storage wallet. Det er jo flere historier som viser at disse bĂžrsene kan hackes.
NÄr det gjelder bitcoin begynner det Ä bli ganske dyrt Ä sende rundt noe man ogsÄ bÞr ta med i beregningen her. Enkleste er vel Ä kjÞpe ETH pÄ kraken for Euro og sÄ lagre ETH i en cold wallet.
"The total supply of ether and its rate of issuance was decided by the donations gathered on the 2014 presale. The results were roughly:
60 million ether created to contributors of the presale
12 Million (20% of the above) were created to the development fund, most of it going
to early contributors and developers and the remaining to the Ethereum Foundation
5 ethers are created every block (roughly 15-17 seconds) to the miner of the block
2-3 ethers are sometimes sent to another miner if they were also able to find a solution but his block wasnât included (called uncle/aunt reward)
Is the ether supply infinite?
No. According to the terms agreed by all parties on the 2014 presale, issuance of ether is capped at 18 million ether per year (this number equals 25% of the initial supply). This means that while the absolute issuance is fixed, the relative inflation is decreased every year. In theory if this issuance was kept indefinitely then at some point the rate of new tokens created every year would reach the average amount lost yearly (by misuse, accidental key lost, death of holders etc) and there would reach an equilibrium.
But the rate is not expected to be kept: sometime in 2017 Ethereum will be switched from Proof of Work to a new consensus algorithm under development, called Casper that is expected to be more efficient and require less mining subsidy. The exact method of issuance and which function it will serve is an area of active research, but what can be guaranteed now is that (1) the current maximum is considered a ceiling and the new issuance under casper will not exceed it (and is expected to be much less) and (2) whatever method is ultimately picked to issue, it will be a decentralized smart contract that will not give preferential treatment to any particular group of people and whose purpose is to benefit the overall health and security of the network."
Vet ikke hva som skjer under PoS, though. Ville googlet dette og funnet troverdige kilder.
Nokk av plasser og shorte , https://www.bitfinex.com/ har vĂŠrt i mange Ă„r nĂ„ med margin trading âŠkan gire til du blir blĂ„ i trynet der inne, om det er like sikkert som DnB er det ikke, men det har nĂ„ gĂ„tt fint til nĂ„, slik som alt annet, til det ikke gjĂžr det
Ikveld er jeg pÄ jakt etter en kjapp gevinst. Hvordan fÄ 3000kr til Ä bli verdt mer innen Mandag morgen! Jeg vil oppdatere dere med mine valg underveis!
Jeg har etter to ukers graving endt opp med en noenlunde jevn fordeling mellom:
Stratis
Steem
Verium
Siacoin (denne miner jeg ogsÄ)
Ripple (en kollega har klokkertro pÄ denne, men ikke jeg sÄ vil bytte den inn i noe annet)
Jeg har ikke noen gode argumenter for noen av dem, det er bare et generelt inntrykk etter mye graving. Alt er bingo uansett NÄr skattepenger og feriepenger kommer skal jeg spytte inn litt til. MÄlet er Ä ha ca. 10 ulike altcoins med hva jeg anser som noenlunde realiserbare use-cases. Fremover vil jeg ogsÄ sette inn et lavt, fast belÞp pr. mnd i ETH som en hedge mot eventuelle tap i altcoins. Om det er en god strategi eller ikke har jeg ingen anelse om, men det er da i det minste en strategi
Litt spennende Ä vÊre med allerede fra ICO, men sÄ ikke noe om mining/staking ved fÞrste titt?
Har noen med erfaring her fÞlgt med pÄ Bancor? @Larsen@Jadda