Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Her er det nok mange som vil ha kortsiktig gevinst! Ser for meg ett fall fĂžr en eventuell oppgang. Men de bak prosjektet har ihvertfall en flott saldo

Synes ideen sĂ„ veldig bra ut, men nĂ„r de starter med den mcap’en der, sĂ„ er jeg glad jeg ikke ble med.

1 Like
3 Likes

Kurs grafen til IOTA ga meg en god latter :chart_with_downwards_trend::thinking:?

Prosjektet virker interresant pÄ papiret vel og merke. Mye som skjer om dagen :sweat_smile:

OK. Jeg kjÞpte omsider litt Ethereum her om dagen, og nÄ i dag litt IOTA. Jeg har til og med lastet ned en IOTA-wallet.

Det jeg ikke forstÄr er hvordan kan man basere IOT (internet of things) og transaksjoner mellom alle de milliarder enheter som kommer inn i nettet, pÄ en sÄ tungvint mÄte Ä handle pÄ? Med sÄkalte Wallets
? Fremtiden mÄ da vÊre mye enklere enn det? Jeg tenker brikker, fingeravtrykkssensorer osv som ved en kjapp bevegelse kan utfÞre alle handler for oss - sÄ vi knapt trenger Ä lÞfte fingeren. Alt annet blir for komplisert i hverdagen til Human 2.0!

Ja, de store som Microsoft skal etter sigende stille seg bak IOTA, men det mÄ da vÊre en ganske lang vei Ä gÄ? Eller
?

Det hadde vĂŠrt spennende med en sammenligning av de kryptovalutaene med hĂžyest mcap, for Ă„ se hva som er fordeler og ulemper med de ulike.

Slik jeg har forstÄtt det er:

Ethereum bra fordi man kan inngÄ kontrakter om alt mulig rart, pÄ en sikker og rask mÄte. Eksempel kjÞpe hus, bil, osv, B"B osv osv.

Bitcoin blir for meg litt som USD, en slags trygg havn i kryptoverden (sÄ lenge mange av de andre valutaene ikke kn handles uten fÞrst Ä gÄ gjennom Bitcoin tenker jeg Bitcoin kommer til Ä beholde plassen sin i sola).

IOTA kan bli backbone for Internet of things, med gratis transaksjoner, raskere transaksjoner jo flere transaksjoner (eller noder) jo flere enheter som kobles opp (www.iota.org), slik at mikroskopisk smÄ transaksjoner kan gjÞres lynraskt og helt uten fordyrende mellomledd.

Men jeg tenker at sÄ lenge ting er sÄ komplisert (eler tungvint) som det er i dag vil ikke disse valutaene bli allemannseie. Jeg tror de pÄ en mÄte mÄ kobles pÄ fysiske objekter (kredittkort, scan av mobiltelefoner osv) for at det virkelig skal bli bra.

Samtidig fĂžler jeg at vi er midt i et tipping-point, at kryptovaluta om ikke lenge vil kunne kjĂžpes direkte i nettbanken.

Hva tror dere ekspertene
? Jeg bare babler om ting jeg ikke egentlig kan noe om

5 Likes
1 Like

Jeg ser for meg et internet (Ethereum) ikke mye ulikt brukergrensesnittet vi har i dag, bare at alt er desentralisert og dermed alt av kontopÄlogging, betaling osv er mye enklere og sikrere enn i dag. Se for deg at all informasjonen om deg ligger tilgjengelig, men ikke kan misbrukes. At du ikke trenger Ä lage 100-av kontoer for Ä logge deg pÄ 100-vis av sider/apper/kontoer, men kan gjÞre dette med et enkelt klikk med musen. At all betaling kan ogsÄ skje med bare et klikk med musen, mye sikrere enn i dag. Du skal bestille en reise: alt skjer med ett klikk - identifisering av deg og betaling. Noe sÄnt. Gir dette mening?

Edit: man bruker Ethereum uten Ă„ vite det. Slik man bruker internet i dag uten Ă„ vite hva som ligger bak.

1 Like

Eksisterer det noen side som er seriĂžs der en kan kjĂžpe vericoin, verium eller iota via paypal eller aen lettvint form for valuta ! Har ventet 4 uker pĂ„ godkjennelse fra det der forba#*>€a kraken greiene ! Begynner og bli utĂ„lmodig.

Ja det gir mening! Jeg tror en kombinasjon mellom Ethereum og IOTA kan bli ganske heftig. Blir spennende Ă„ se

1 Like

Dette er det jeg gjorde for Ă„ skaffe IOTA:

FremgangsmÄte A: opprettet konto pÄ Bitfinex.com og bitcoinsnorway.com, satte inn penger etter instruksene. Jeg fikk pengene tilgjengelig for handel dagen etter. KjÞpte Bitcoin pÄ denne bitcoinsnorway, og sendte over til min Bitcoin-adresse pÄ Bitfinex.

FremgangsmÄte B (Takk @Larsen for tipset): forklarer her litt mer nÞye:

1. Opprettet konto pÄ Bitfinex.com
    Det er bare der man kan kjÞpe IOTA. De selger ogsÄ Ethereum, Bitcoin og en del andre kyrptovalutaer.
    Jeg fikk opprettet konto i lĂžpet av ca 10 minutter ved Ă„ laste opp kopi av legitimasjon osv.

2. PĂ„ Bitfinex.com, gĂ„ til “Transfer” -> “Deposits” -> “Bitcoin”. Da ser du en unik adresse pĂ„ en del tall og bokstaver, som er din Exchange-Wallet-adresse. Denne trenger du for Ă„ sette inn Bitcoins pĂ„ Bitfinex senere.

3. Kontaktet han som driver denne denne nettsiden (http://bitmynt.no/handel.html)
    Sturle som driver nettsteden pekte videre til sin annonse pÄ Localbitcoins.com.

4. Opprettet konto pÄ Localbitcoins.com

5. KjÞpte Bitcoins etter gode instrukser fra Sturle (i annonsen), sendte Sturle bekreftelser som etterspurt. Sturle satte Bitcoin rett over pÄ min Bitfinex-Bitcoin-Exchange-Wallet-adresse. Dette er egentlig risikabelt! Jeg stolte pÄ karen, men kunne lett blitt lurt. Du kan uansett sende pengene fra Localbitcoins til Bitfinex. Det gikk i hvert fall fint.

Det gikk litt over ett dÞgn fra jeg fÞrst hÞrte om IOTA til jeg nÄ er den stolte eier av noen slanter IOTA.

Lykke til! Jeg har troen, men vet at dette er super-risky

2 Likes

Takk for svar :+1: Det er det som gjÞr meg litt oppgitt med hele greier er den der med sÄ sinnsykt mye fram og tilbake og her og der for og gÄ handlet det enn Þnsker!
Men jeg ska prĂžve ut din oppskrift her :+1:

2 Likes

Sitter Ä fÞlger med pÄ bitcoin og Eth, relativt grei korreksjon/ bevegelse pÄ gang der nÄ. Muligens en innkjÞps mulighet pÄ gang her nÄ? :grin:

1 Like

SkjÞnner det. Den samme oppgittheten fÞrte til at jeg ikke gadd Ä kjÞpe Ethereum for 1/8 av kursen den er i dag! Jeg kjÞpte altsÄ pÄ begge metodene. Hvis du klarer Ä sette i gang tidlig i morgen tidlig fÄr du kanskje kjÞpt i lÞpet av dagen. Bitfinex er forresten litt uoversiktlig og vanskelig Ä forstÄ seg pÄ i starten. Lykke til!

Jeg har ingen anelse. Jeg ventet egentlig pÄ den korreksjonen selv, men har generelt mer FOMO (fear of missing out) enn redsel for Ä tape! Jeg tror Bitcoin kan ha en korreksjon pÄ gang, mens Ethereum kommer til Ä fortsette EDIT: det er en korreksjon pÄ gang helt klart. Dette er basert pÄ REN GJETNING. De ser ut til Ä ha brutt noen charts ja
 Dette er basert pÄ bare Ä ta en kjapp till pÄ chartene
!

Uansett er en god strategi Ä kjÞpe litt etterhvert, ikke alt pÄ en gang. Som vanlig. Som jeg sjelden fÞlger selv :slight_smile: og helt sikkert har tapt en del pÄ! Lykke til :slight_smile:

https://www.cryptocoinsnews.com/instant-bank-payments-will-end-bitcoin-binge-german-central-bank-chief/

Ether har vel prÞvd Ä brutt gjennom 400 USD grensen 3 (?) ganger pÄ en uke nÄ?
Rett etter har den falt til typ 270-300 euro, sÄ hÄper det ikke kryper lenger ned denne gangen heller. :slight_smile:

1 Like

Og fortsatt stÄr jeg som processing pÄ tier 2 pÄ kraken sÄ jeg fÄr ikke overfÞrt fiat og kjÞpt eth
 :\

1 Like

Denne artikkelen er fra 12. juni. Det som skjer nĂ„ er at den totale market cap’n har minsket med 20 000 000 000 pĂ„ 9 timer. Virker som det er mange som tar gevinsten og gĂ„r ut av markedet. Dette vil ogsĂ„ si at det er utrolig mange der ute nĂ„ som har enorme summer pĂ„ sine exhanges i USD/EUR og et nytt rally vil kanskje komme nĂ„r disse putter pengene sine inn i markedet igjen.
Alt 2: er at det har vÊrt en sÄ enorm Þkning i kryptovaluta di siste mÄnedene sÄ nÄ sikrer folk gevinsten og sier seg fornÞyd. Vi kan dermed ogsÄ se en langvarig og dyptgÄende nedgang i omtrent alle kryptovalutaer.

Neeeei!! Ikke si jeg kommer forsent til shorte-festen?!

Hvilke sider har muligheter for shorting?

1 Like