Bitmex for shoring
Nope, tror ikke det … bare starten
Er det noen som har prøvd og ta ut kroner fra disse exchange ?? Altså solgt ether, BTC eller andre krypto og fått ut pengene på konto igjen?
Har tatt ut fra Kraken,gikk fint, men det var en grense på rundt 250 tusen per måned så jeg fikk dele opp litt.
Luksusproblem.
Ja jeg måtte ha delt opp jeg og da
Mistet du mye verdi i vekslingskurser/ gebyrer mellom crypto hos Kraken og til pengene var på konto?
- Prøver å finne ut om det er mest hensiktsmessig å trekke ut penger fra crypto via Sturle eller via Kraken/ Coinbase osv
Nei, det var små gebyrer, sjekket ikke valutapåslag.
Potensialet i teknologien er enormt! Jo mer jeg leser om det, jo mer blir jeg gira på å komme meg inn i ETH asap! Men nå ser det ut som den skal korrigere litt, og jeg må bruke litt tid på å frigjøre midler / skaffe wallet etc. så håper den ikke får en bounce opp med det første.
Men ja, om 5-10 år - muligens ETH er det foretrukne fremfor alle andre kryptoer!
Jeg er også veldig optimistisk mtp ethereum long term. Jeg har tro på at utviklerne vil overvinne ethvert teknisk hinder ethereum vil møte på fremover, og med tyngden bak ethereum (EEA) er det uten tvil ledende med plattformen sin. Eneste jeg mener kan stoppe dette - kryptovaluta generelt - er om myndighetene gjør det ulovlig eller regulerer helvete ut av det med høye skatter osv.
Det er jo allerede et helvete med dagens skatteregler. Hvis du skal følge anbefalingene og bruke det til å handle med f.eks må du regne ut snittkurs og gevinst / tap hver gang du kjøper en liter melk.
Du vet at man pr deff ikke kan “utvikle” en kryptovaluta da det ikke er mulig å endre blockchainen
Eneste måten er å bytte ut blockchainen men da må alle minerene være enige
Som er grunnen til at man nå har Eth og Eth classic. Fordi man ikke var enige om endringene man skulle gjøre.
Ja, det er sant, men jeg mener med overdrevne høye skatter slik at det ikke blir lønnsomt å være i krypto. Med eneste mål om få oss vekk fra krypto og tilbake til fiat.
Det trenger du faktisk ikke. Samme lovverk gjelder som gjelder når du kjøper dollar for å dra på ferie. Om kursen går opp eller ned må du ikke skatte/kreve fradrag for ferie valutaen.
Den saken er fra 2013… det ligger ute en link fra 2015 eller 2016 som sier det motsatte.
Skal se om jeg finner den senere. Kan uansett få noen skattejurister til å komme med en mening om ikke så lenge
Jeg er enig i at det ikke er prøvet i høyesterett og derfor bare rådgivende/uttrykk for skattedirektoratets egne tolkning. Det har ikke kommet noen ny prinsipputtalelse etter den jeg postet over.
Jepp!
Og i eksempelet ditt (ETH/ETC) var utviklerne handlekraftige og gjorde tydeligvis det riktige. Noe som også oppfattes negativt av noen da det var en sentralisert avgjørelse.
Jeg er på ingen måte ekspert på blockchain, men forbedringer kan implementere. Med soft forks og sidechains. Se på Litecoin. De har implementert segwit med suksess og gjør klart for lightning og mye annet down the road.
ETH er kodet til å gå over til PoS en gang uansett, men skal i starten (med Raiden?) begynne med 1/100 PoS og 99/100 PoW.
Hva PoS utgjør, har jeg ikke skjønt enda, men skal lese meg opp på dette. Poenget mitt er bare at forbedringer kan implementeres, og utfordringer overvinnes, på en eller annen måte
Jeg har iallefall sett en utalelse på skatteetaten sine sider som sier noe annet. Så da forholder jeg meg til den. Skal dele linken så fort jeg finner den.
Implementeringer skjer ved at alle dumper den gamle blockchainen og bruker den nye. Man kan ikke modifisere den eksisterende.