Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Kan anbefale dette iforhold til skatt rundt bitcoins ( dette er av nyere dato).

1 Like

Fra din artikkel

[quote]Til E24 har Skaattedirektoratet fastholdt at gevinst og tap via kjøp og salg av bitcoins er skattepliktig eller fradragsberrettighet.

De har ment at bitcoins ikke kan defineres som en vanlig valuta etter valutaloven, selv om internettpengene «har mange likhetstrekk».[/quote]

På bunnen hadde vi innlegg som dette her fra en som var short eth på 10 dollar

nå hausser folk på 300 dollar. Det er det som skjer når noe stiger, fordi det blir populært og vi får i stedet disse veldig positive (siden de har kjøpt og tjent mye penger).

Har enda ikke blitt verifisert på kraken… ventet siden 15 mai :confused:

Sliter med samme problemet…

her er hva kraken sier:
Please note that tier 1, 2, and 3 account verification may take 2-4 weeks due to a heavy influx of new clients. We are sorry for the inconvenience - the verification team is working to verify accounts as soon as possible in the order they are received and we are hiring more verification agents as quickly as we can to handle the high demand.

Tier 1 and 2 verification usually takes only a few minutes, but it can take much longer (a few days) if the application requires manual review.

Tier 3 applications usually don’t take more than a few days. If we experience a heavy influx of new users, however, processing times for verification could slow down considerably. If you experience a delay, it doesn’t necessarily mean there is something wrong with your application. Please be patient and we’ll contact you if we need anything further from you, so monitor the email associated with your Kraken account to see if you’ve received an email from us about verification. For tier 3 verification, it won’t help to upload the documents again.

Dere kan registrere dere på coinbase, kjøpe bitcoin og overføre bitcoin til bittrex og handle vilt der :wink:

Tror det må bli utveien ja :+1:

Hvor lang tid tok det før pengene var på plass på coinbase etter du førte over.?

2 dager tok det. Gjorde en utlandsbetaling fra nettbanken. Viktig å skrive inn all infoen som coinbase krever korrekt.

Takk for svar @arcone ! Setter over så snart jeg blir godkjent ! Når dere sender inn ID så skjuler dere selvfølgelig siste del av personnummer eller. ?

1 Like

Liker ikke at man må ta bilde av passet…

1 Like

Passnummer og siste del av personnummeret skjules vel , gjør hvertfall jeg! ?

1 Like

Eg mener eg tok bilde av sertifikatet

På Coinbase kan du også betale med kort, da skjer kjøpet umiddelbart. Men grensen her er $500 ukentlig, har ikke skjønt hvordan man kan øke den.

1 Like

Bitfinex.com får man raskt satt opp konto - det tok meg ca 24t fra jeg overførte penger for å kjøpe bitcoin, for så å overføre bitcoin til Bitfinex og kjøpe Ethereum og IOTA. Bitfinex tar ikke imot overførsler i USD akkurat nå. Virker som en proff plattform. Man kan også gire om man vil det. Litt vel avansert for min smak :slight_smile:

Irriterende at det kun er bitfinex man kan få kjøpt IOTA - sikkert bra måte for de å få en haug med nye kunder. Personlig så gidder jeg ikke opprette enda en konto, det får holde med de tre jeg allerede har. Så hvis toget kjører har jeg ihvertfall kontroll på all bagasjen min. …

Håper IOTA og Bancor blir tilgjengelig på bittrex eller kraken snart!

Angående verifisering så sendte jeg inn bilde av forside og bakside av førerkort. Pass er jeg mye mer skeptisk til å sende fra meg.

1 Like

Tenker å hive meg med på moroa, men dette blir helt nytt for meg. Etter hva jeg skjønner så trenger jeg kun å opprette en konto på kraken med noen gode passord og overføre penger for å komme i gang med tradingen, stemmer dette?

Så enkelt er det… minuset er at det tar 6uker å få aktivert kontoen om dagen

1 Like

Det tok jo en stund fra forrige topp til denne, så jeg tenker det går bra. Ser ut som jeg må minimum ha tier 2 for å kunne gjøre et innskudd, men er vel kanskje greit å sende inn nok dokumentasjon for tier 3 når man først må vente?

1 Like