Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Ett spÞrsmÄl til fÞr jeg begir meg ut pÄ dette :slight_smile:
Papir wallet ?
Viss jeg lager en papir wallet med det jeg kjÞper av bitcoin! AltsÄ viss jeg vil kjÞpe 5 bitcoin for og ha de 10 Är ? Og siden jeg kjÞper de pÄ og tar ned koden fra legges ned og eller forsvinner ? Vil jeg da kunne lÞse inn kodene mine hos en annen aktÞr ? Feks kjÞper de hos coin base og den legges ned om 5 Är, kan jeg da legge dette inn pÄ bittrex og fÄ ut kronene der ?

Takker for svar

Unnskyld, Þnsker ikke Ä hÞres sÄ alt for frekk ut, men hvorfor vil du pÄ dÞd og liv investere i bitcoin nÄr du tydeligvis har relativt begrenset innsikt i hva dette dreier seg om??

Er ikke poenget med Ä stille spÞrsmÄl pÄ dette forumet at man skal fÄ bedre innsikt?

10 Likes

@Jadda du har tydeligvis gurustatus her inne. Da forventer jeg at du kommer med noe mer enn Ă„ hevde “det bare er tull”. Zamfir gĂ„r jo selv langt i Ă„ innrĂžmme kompleksiteten i utfordringene de har.

Chris DeRose er en av fÄ kritiske rÞster i et crypto-klondyke-halleljua der drivkraften for de fleste er lysten pÄ Ä bli rik - fort!
Dét alene er nok til Ä - i det minste - hÞre pÄ hva han har Ä si.

Hva enkeltpersoners (mÄtte det vÊre Chris DeRose eller Vlad Zamfir) motivasjon er, tÞrr jeg ikke spekulere i. Men jeg tipper at i de aller fleste tilfeller vil penger > redde verden.

Men siden du selv har solgt deg ut av Ethereum kan du jo kanskje fortelle oss hvorfor?

Her er det ikke pÄ dÞd og liv og fÄ investere , men interessen min er tilstede for krypto og blockchain og nÄr enn hÞrer om at siden du har laget paperwallet ut fra er kun gyldig oppimot koden din sÄ tenkte jeg at det er noen som vet her inne!
Det er tydelig mangel pÄ kunnskap javnt over pÄ alle utenom 1-3 personer pÄ forumet da siden alle har spm rettet mot krypto og forsÞke og event sikre verdier enn setter opp i det ?

1 Like

Heisann Martin her og er en Krypto nybegynner. En kollega av meg kjÞpte Ether for 25000 for ca 3mnd (90) siden og nÄ er de verdt ca 100000. Dette gjorde meg ganske hypet opp ogsÄ tenkte jeg investere selv i hÄp om at den fortsetter Ä stige i pris.

Hvordan ville dere investert 500.000kr i kryptovalutaer for Ă„ holde de i ca. 6-12mnd ?

Jeg tenkte Ä gjÞre en investering i Ethereum og diverse ICOer. Etter Ä ha gjort en god del research sÄ ser jeg at dette har muligheten til Ä ekstremt hÞye avkastninger hvis Ethereum fÞlger trenden. Hva tenker dere?

Jeg hadde ihvertfall spredd det pÄ forskjellige coins. Ethereum, verium etc. Og gjerne gÄtt inn over tid. Viktig med egen research pÄ hver coin og at du har pÄ lommebok lokalt ved slike summer. Husk ogsÄ backup av lommebok lagret pÄ usb stick! Og nÄ er det ekstrem hype, gode muligheter for profitt men hvor stor og nÄr blir korreksjonen?

pls ikke short kryptovaluta

1 Like

Hvorfor ikke?

Jeg kikker pÄ ulike mÄter Ä shortselge div kryptovaluta nÄ-bankers bet. MÄ bare vÊre litt forsiktig med giringen.

1 Like

Jeg tenker
 DONT!

Posten din lyser av alle amatĂžr-tabbene det er mulig Ă„ gjĂžre som investor

1 Like

Dere som trader Krypto, er Krakken den beste? Ser spreaden er stor pÄ de ulike markedsplassene sÄ bare der kan man jo hente inn en del $!

Hvordan vet man at man fĂ„r den “riktige” prisen (altsĂ„ den prisen det er mest enighet om) til enhver tid?

Jeg tidligere prÞvd Ä spÞrre om kryptotrading uten Ä fÄ svar sÄ antar det er fÄ eller ingen her som driver med det. Leser meg litt opp pÄ det selv om dagen, kan poste hva jeg finner etter hvert.

1 Like

Coinbase fungerer greit til bitcoin, litecoin og ethereum, og verifiserer ID ganske umiddelbart. Oversiktlig mobilapp og enkel betaling med kredittkort eller bankovergĂžring. Ganske hĂžye gebyrer, sĂ„ jeg bruker det til “buy & forget” fremfor aktiv spekulering.

1 Like

<Jeg bruker Bittrex for Ä kjÞpe/selge altcoins ogsÄ tuller jeg rundt og leker daytrader hos Bitmex.

1 Like

https://skincoin.org/?utm_source=cointraffic&utm_medium=cpm&utm_campaign=160x600

1 Like

Ja, det tenkte jeg ogsÄ fÞrst, men sÄ leser jeg litt rundt det og skjÞnner at det ikke er sÄ lett som det kan se ut til
 det er gebyrer for Ä sette inn/ta ut, Ä handle pluss valutapÄslag etc som spiser opp en del av marginen. Skattlegging ved uttak, etc for sÄ Ä sette inn et annet sted er et kapittel for seg. I tillegg sÄ kommer den stÞrste utfordringen med usikkerhet om hvor lang tid overfÞringer tar og om de i det hele tatt transaksjonen gÄr igjennom. Med de ekstremt volatile prisene som rÄder, blir det dermed stor usikkerhet knyttet til Ä utnytte den spreaden som tilsynelatende ser ut som easy money.

Det antar jeg kun blir et spÞrsmÄl om tillitt til markedsplassen.

Bittrex all the way her.

Holder pĂ„ Ă„ registrere meg nĂ„ pĂ„ Coinbase og Gdax. Valgte disse nettopp pga tillitt. Dem er en av de stĂžrste som har holdt pĂ„ lengst, men ogsĂ„ en av de mest og best regulerte markedsplassene hĂžres det ut som. Nettopp derfor fĂ„r dem mye hat av de bitcoin/krypto-“frelste” noe som jeg finner ganske ironisk og morsomt :slight_smile:

Helt sikkert ikke de billigste, men stÞrste drawback er at de kun har et fÄtall valutaer Ä trade ( Bitcoin, Ethereum og Litecoin ser det ut til), men de har mulighet for margin trading og dermed shortsalg til opp til 3x giring om jeg forstÄr dem rett.

1 Like

Haha! WTF
 du har ropt at Krypto skal til helvete i flere Är men nÄ skal du kjÞpe Krypto? Hva har skjedd?