Fy f⊠litt av en timing pĂ„ mitt valg av coinbase og gdaxâŠ
NÄr du i utgangspunktet virker og vÊre like skeptisk til krypto som min bestemor er til DAB radio , hvorfor i alle dager er du interresert i og shorte det? Det kan jo virkelig slÄ deg av hesten ? GÄr ut fra du ikke skal inn med sÊrlige mengder ?
@Malvin - jeg gleder meg til fÞlge @cagey2 handler. Enten kommer han til Ä tryne eller sÄ blir han rik veldig fort. Jeg ser ikke for meg noen mellomting her med mindre han holder posisjonene veldig kort tid av gangen? ETH svinger liksom $50-100 daglig!
Jeg tror forÞvrig Bitcoin vil fÄ seg en kortsiktig dupp i lÞpet av august. SÄ skal den videre opp!
Thanks to a sky rocketing price, Ethereum has grabbed the attention of many hundreds of thousands of new investors. Those same investors are no doubt looking at the last 48 hours in disbelief â possibly renewing some initial scepticism about the future of crypto. The 24 hour changes on coinmarketcap.com are â quite frankly â a bloody mess. But hardened cryptoasset investors will be drooling at the sight. > We have been here before. Weâll be here again. And the fundamentals of Ethereum and others remain unchanged.
For those looking for some speculation as to what happened in the last 48 hours:
This Senate bill in the United States grabbed mass attention.
Bitcoin may split in two in the first week of August.
Redditbruker emansipater sier eth-krĂŠsjen skyldes bl.a status ICO-en:
I assume that (unlike all the price discussion here which is totally offtopic) you are referring to the transaction issues which have led several exchanges to pause ETH withdrawals. Here is what happened:
The badly designed Status ICO clogged up the network yesterday with a huge number of high gas fee transactions, most of which are failing but still filling up the blocks and preventing normal txâs from getting in.
In addition, dwarfpool and perhaps others have set bad defaults on their client software that both actually cost themselves money and also prevent the network from automatically adapting to larger gas volumes the way itâs supposed to.
Furthermore, evidence is accumulating that f2pool was actively manipulating transactions bound for the Status ICO, which they participated in themselves, exacerbating the problem. Experts explained weeks ago that bad ICO designs are vulnerable to such attacks, but this appears to be the first time it was actually executed in the wild.
So now, even though the Status ICO is over, there are still a huge number of transactions clogging up the network and the only way to get transactions in is to pay huge fees (which most of the exchanges probably donât want to do). Until it clears out, people are going to be missing ENS auctions, unable to withdraw from many wallets and exchanges, etc. etc. etc.
TL;DR: badly designed ICOs, plus selfish and foolish miners = major delays and maybe even substantial losses for everyone else.
Betydelig setback her nÄ⊠ser at jeg kun fĂ„r trade med EUR par. Og at det kun er BTC/EUR de tilbyr leverage pĂ„. Da blir jo shorte mulighetene mine veldig begrenset⊠argh⊠sabla styrete disse kryptogreiene ass! Da blir det fort start fra scratch pĂ„ en annen markedsplassâŠ
bitmex funker greit
Ser ikke ut som bittrex har noen muligheter for margin eller shorting?
Bitmex ser interessant ut!
Bittrex har ikke margin, bitMEX har margin
Du kan spekulere i prisene pÄ plattformer som Plus500 og Avatrade. Her kan du shorte med opp til 1:10 i gearing om det er dette du er ute etter. Her kan du ta posisjoner i Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Dash og Ripple. Spreaden er stor(1-2%), og pÄ Plus500 utlÞper posisjonene pÄ Bitcoin og Ethereum ukentlig, mens resten utlÞper daglig. Det gjÞr de ikke pÄ Avatrade, men her kan du ikke Þke posisjon i helger, kun redusere eller avslutte.
@holmes Handler du i euro hos kraken? Ser det skal vĂŠre gratis innskudd, og kun 0,09 EUR for uttak, med SEPA. I tillegg sier banken min at de kun tar 110 kr for veksling over 2000 kr. HĂžrtes nesten for godt ut til Ă„ vĂŠre sant.
Interessant, men dette blir vel som ETNer, altsĂ„ ikke noen direkte eksponering i kryptovalutaene. Dermed ogsĂ„ stĂžrre spreads som du sier og gebyrer som spiser. Ănsket i utganspunktet Ă„ short selge et utvalg valutaer direkte og sĂ„ la dem stĂ„ en stund eventuelt med noe giring. Men det viser seg langt i fra Ă„ vĂŠre noen enkel sakâŠ
Kun 110âŠ? Skandiabanken som jeg brukte til dette tar 20âŠ
Sparebank1 sier de ikke tar gebyrer for veksling - men har ikke ettersjekka
Bitfinex har i hvert fall margin/short.
Kanskje jeg skal ta Ä Äpne konto i Skandiabanken Hva baserer du shorten din pÄ cagey? Frister Ä gÄ all in i Bitcoin!
Really? All in?
NĂ„r slike ting skjer?
Grunnen til at dette skjedde var vel at systemet ble âtettâ og man fikk en forsinkelse som fĂžrte til at det plutselig ble gjennomfĂžrt mange handler pĂ„ en gang? Ikke noe jeg bekymrer meg for. Jeg er risikopervers av natur
Ja, euro