Tror det er umulig å forutsi hvordan valuta man kommer til å bruker når en skal kjøpe boller på butikken om 10år. Personlig tror jeg at Blockchain-teknologien er kommet for å bli med eller uten BTC. Selv om dagens kryptovalutaer kun brukes til spekulasjon…
Blockchain ble oppfunnet av Bitcoin, er vel riktig å si? Bitcoin er kommet for å bli, sammen med Blockchain
Er det noe spesielt som skjer siden mange kryptovalutaer faller nå? Eller er det gevinstsikkring og vi kan forvente videre oppgang om litt?
Bitcoin prisen hadde et fall? Ingen annen grunn. Snur snart.
Sitter selv i aksjer i stedet nå. Om XBT skal til 1 2 eller 3k nå er usikkert. Vil derfor avvente til den roer seg litt og folk har fått ha panikken sin.
Om det var bitcoin som “fant opp” blockchain tar jeg med en klype salt, men de gjorde en smart implementering av ideen basert på generell kryptoteori, etc.
Kryptovalutaene er en megaboble som kommer til å sprekke før eller senere, garantert! Blockchain teknologien derimot har massevis av spennende bruksområder, men ingen av disse spekulasjonsproduktene kommer til å kapitalisere på det direkte. Hvem som helst med litt ressurser kan jo bare lage sin egen blockchain variant for sitt formål. Og når det gjelder valutaene så ligger dem i utgangspunktet også i hendene på diverse myndigheter rundt omkring, uansett om de kryptofrelste liker det eller ikke.
Nå kverulerer du voldsomt @cagey2
The first blockchain was conceptualised by Satoshi Nakamoto in 2008 and implemented the following year as a core component of the digital currency bitcoin…
Joda, men hvis det tar for lang tid før transaksjonene går igjennom ja da har man hundretalls andre valutaer man kan bruke i stedet. Det kan da umulig være så vanskelig å lage en kryptovaluta som er både bedre og tryggere enn bitcoin! Bitcoin er den mest kjente. Det betyr derimot ikke at det et den beste.
Jeg ser heller ingen fordeler med Bitcoin fremfor en rekke andre coins annet enn at Bitcoin er størst og mest kjent. Litecoin for eksempel er både betydelig raskere, og betydelig billigere å bruke, men har 1/20 av Bitcoins market cap. Jeg tror likevel Bitcoin kommer til å fortsette å stige, fordi mesteparten av fokuset på krypto fremdeles kommer til å dreie seg om Bitcoin, men jeg ser ikke hvorfor det skal fortsette om Ethereum går opp som nummer 1.
Er det mulig, Coinbase websiden nede og store problemer igjen! Og selvfølgelig når alt ser ut til å gå åt skogen, hehe
BTW spreaden midlertidig stor på gdax nå, opptil flere dollar.
Tålmodighet i forhold til?
Edit: Eneste jeg er utålmodig på er dette sirupstrege møkkaopplegget som gjør at det kan synes jeg kommer akkurat for sent til tidenes shorte-fest…!
Ikke meningen å være ultrabear, men tror alle her er tjent med en nyansert og seriøs debatt!
Enig! Jeg begynner.
Påstand: de som ikke forstår seg på / ser verdien i gull og sølv, ser heller ingen verdi i kryptovaluta. Har på følelsen av at det stemmer ganske bra. Til de som ikke visste det: bitcoin kom i kjølvannet av finanskrisen i 2008.
I tillegg til å potensielt være en sikker havn fra fiat-valutaen, kan transaksjoner gjøres umiddelbart. Globalt.
Kryptovaluta er også desentralisert.
De som ikke tror kryptovaluta er kommet for å bli, bør lese seg opp på finanskriser, fiat-valuta, inflasjon, “store of value” og hva det egentlig betyr at noe er desentralisert.
Og som alle vet går vi mot 100% digitalisering av penger. Spørsmål: hvis du bare hadde hatt digitale penger, ville du hatt de i en sentralisert bank eller i bitcoin (eller hvilken som helst annen krypto du har troen på)?
Kjør debatt!
Åå… jeg må bare svare…
Dette stemmer for min del, jeg ser heller ingen verdier i gull/sølv og mener det er en teit og gammeldags ide at dette skal fungere som sikre havner. Før i tiden var jo mulighetene veldig begrenset, men ikke nå lengre. Gull og sølv prisene mener jeg har startet på en lang ferd ned til å kun ha en lav affeksjonsverdi…
Sikker havn?? Hehe nei, er mange veldig reelle muligheter for å miste beholdningen din av kryptovaluta i tillegg til den åpenbare risikoen i den ekstreme volatiliteten…
Og umiddelbare transaksjoner er jo også bare bullshit. Det tar jo lengre og lengre tid å få verifisert overføringer i bitcoins. Og det finnes et utall av andre løsninger som gjør akkurat det samme sikrere, raskere og til og med ofte billigere…! Visa, paypal, etc…
Jeg ville HELT KLART hatt dem i sentralisert bank som kunne garantere for innskuddet i en valuta med en solid myndighet bak!!!
Desentralisering er interessant i forhold til mange ting, men ikke valuta slik det er per i dag.
Noen er bare født kverulanter. Kjør debatt!