Bruk Trezor for Ä logge deg inn pÄ Bitfinex.
Dette gir litt bedre nattesÞvn om du har mye verdier stÄende pÄ bÞrs.
Bruk Trezor for Ä logge deg inn pÄ Bitfinex.
Dette gir litt bedre nattesÞvn om du har mye verdier stÄende pÄ bÞrs.
Hvis man Þnsker Ä overfÞre USD til Bitfinex, hva er greieste approach? Er jo en haug med verifiseringer man skal igjennom. Lettere Ä bare kjÞpe feks ETH pÄ coinbase, overfÞre til Bitfinex og selge der for USD?
Enkleste fÞr ihvertfall var Ä kjÞpe hos http://www.bitmynt.no/handel.html og sÄ overfÞre og selge pÄ Bitfinex.
Han har vel tatt en pause?
Usikker, det stÄr ikke noe pÄ siden hans lenger.
Fant svaret
2017-12-06: Ja, eg er framleis oppe og gÄr, men veldig travel. Fram til og med tysdag den 12. desember kjem eg til Ä vere lite tilgjengeleg pÄ IRC og lite responsiv pÄ epost.
2017-12-05: Oslo tingrett har lagt ned forbod mot bankverksemd. Vi trur dei kan ha tolka lova feil, og har sendt ut ei pressemelding.
2017-12-04: DN (fyrstesida og 8-9 i papirutgÄva) og E24 har artiklar om saka mi mot Nordea i dag. Det kjem meir utover veka, og mot andre bankar.
2017-12-03: Eg er langt bakpÄ med Ä svare pÄ epost, og vil vere generelt lite tilgjengeleg i veka som kjem. Eg gÄr pÄ offensiven mot norske bankar. Meir i nÊringslivsavisene i dagane som kjem, og her i morgon ettermiddag.
Han tapte saken mot Nordea, som betyr at ingen banker vil jobbe med han. Saken blir anket om han har rÄd ( kosta han ca 200.000 i saksomkostninger som stiger markant om han anker).
Samtidig spÞrs det om ikke kripos Þnsker Ä etterforske han for deltakelse i hvitvasking. Tror ikke han kommer online pÄ en stund.
Nordea anklaget vel ikke han for hvitvasking, det var vel heller muligheten for som gjordet utslaget?
TÞrr Ä pÄstÄ at de regelrett sier han bidrar til hvitvasking.
300.000 var det han mÄtte betale.
Ok, men jeg leste tidligere:
âBegrunnelsen: Risiko for hvitvasking gjennom Sundes konto.â
Sturle Sunde driver en av Norges stĂžrste bitcoinportaler. Nordea mener sjansen for at driften hans fĂžrer til hvitvasking og terrorfinansiering er for hĂžy til Ă„ la ham fortsette.
Er det de sier i artikkelen og rettsaken. Som vel egentlig er en fin mÄte Ä beskylde han for Ä legge til rette for hvitvasking.
Personlig tror jeg ikke han Äpner i nÊr fremtid.
Jaja, jojo, det er jo bare en mÄte Ä trenere saken og tappe han for penger pÄ.
Alle som veksler penger legger vel tilrette for det. Western Union er vel den stĂžrste tilretteleggerenâŠ
Og nÄr han attpÄtil samarbeider med Kripos og gir dem nÞklene pÄ coinsene han har solgt, sÄ er jo dette langt enklere Ä fÞlge enn serienummer pÄ 500 lapper.
Her blir Sunde ofret, saken stÄr egentlig mellom Nordea og krypto, her representert ved Bitcoin.
Jeg hjelper gjerne om noen starter kronerulling for Sunde
Er vel Sunde selv som pÄstÄr han har hjulpet Kripos mye, de selv har vel ikke sagt sÄ mye om det?
Det er vel fordi de ikke har noen konkret sak, men at det er en mulighet forâŠ
Det fÄr vi jo se om det blir innledet etterforskning mot han ettervhert.
Tviler vel pÄ det, hadde de hatt noe, sÄ hadde de vel kommet Nordea i forkjÞpet, og Nordea kunne da fÄtt Kripos til i praksis kjÞre saken for dem, altsÄ samme utfall.
Sturle er nok oppe og gÄr. Kamerat som skal inn i krypto fikk svar i gÄr kveld med kontonummer han skal overfÞre til
Har ham skifta til utenlandsbank nÄ da.?