Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Det er jo Sunde som har gÄtt til sak mot Nordea, sÄ ikke noe snakk om sak mot ham.

NÄr bitcoin har gÄtt mye sÄ har diverse altcoins gÄtt nedover. Og nÄr det har vÊrt korrigering i bitcoin sÄ har det vÊrt mer action i altcoinsene med unntak av nÄ!

Noen som vet hvorfor det er sÄ stille i veldig mange altcoins? Er det ikke gunstig med pump & dump lengre?

Tror markedet er litt exhausted med alle rallyene man har sett. Og sÄ tror jeg folk er litt spent pÄ om futures vil pÄvirke kursen pÄ BTC. Du har sett rally i BTC og fall i enkelte alts. Det tolker jeg som at folk har flyttet penger fra alts til BTC. NÄ som BTC faller og Alts ikke stiger tolker jeg det som at folk er avventende.

2 Likes

BlodrÞdt pÄ Coinmcap akkurat nÄ. PÄ topp 100 er det bare 8 som stiger, mens 92 faller! :slight_smile:

Noen tanker om Verge?

1 Like

Her spekuleres det i om den kan nÄ $1 ila 2018. Per idag er den pÄ $0.009 - sÄ det kan jo bli meget lukrativt. Har ikke sjekket denne noe nÊrmere :slight_smile:

4 Likes

Circulating Supply
14,370,642,531 XVG
Max Supply
16,555,000,000 XVG

Jeg prÞver Ä lese meg opp pÄ den. SÄ en youtube video hvor de snakket om $1 men tenk mcap da. Finnes jo milliarder av denne

Eg kjÞpte ett lodd i Verge for en uke siden. Akkurat nÄ er alle altcoins pÄ en snurr.

Ikke tenk sÄ jÊvlig mye :wink: Haha! Hva sÄ om det er 16mrd dollar. GÄr den til $1, sÄ gjÞr den det.

Haha, jeg skjÞnner du ikke er sÄ kritisk nÄr det kommer til krypto, verken nÄr det gjelder Ä diskutere det fundamentale eller forstÄ hva som eventuelt kan forsvare en slik prising - men jeg liker Ä innvestere i ting jeg tror pÄ, ikke pga. hype. Bare fordi en eller flere nettlÞker pÄ Youtube sier den skal til $1 uten Ä backe det opp sÄ kan jeg ikke basere min innvestering pÄ det - selv om jeg ser andre kan :smile:

(GĂ„ pĂ„ youtube og sĂžk pĂ„ top crypto 2018, du fĂ„r opp en haug med videoer av kvisete tenĂ„rings «eksperter» som sier denne skal opp x.x og x.x.x - like wtf!? Nei takk, jeg gjĂžr min egen research og stoler kĂșn pĂ„ meg selv).

Price targets i seg selv er jo helt tullete.
En mÄ snakke om hva som er unikt om som skal gi den verdi.
Prising i cent gir selvfĂžlgelig en oppfatning om at den er billig. Men mcap er viktig Ă„ ta hensyn til.
Gjerne snakk om spesifikasjoner for Ă„ overbevise istedet for Ăžnsketenkning.
PÄ generell basis er jeg fan av privacy coins. Jeg har mest tro pÄ Monero, men ulike folk vil sette pris pÄ ulike teknologier. Verge skal vel ha noe unikt, men jeg husker ikke dette i hodet.

1 Like

Takk @RedEnergy - my point exactly. Har et par youtubere jeg fÞlger men det er ogsÄ ekstremt mange wanna-be eksperter som slenger ut price targets i hytt og pinevÊr. Nesten litt komisk Ä se en fjortiss fortelle om en altcoin som skal «to the moon», uten Ä begrunne det i noe som helst!

ForÞvrig helt enig med deg om Privacy coins og Monero. Cloakcoin er ogsÄ verdt Ä se pÄ.

Verge har ganske aktivt community men max supply er ganske urovekkende

Jeg vet du gjÞr det, jeg prÞver bare Ä kna deg litt :slight_smile: Jeg har et relativt avslappet forhold til krypto, men jeg ser ikke pÄ kvise-videoer pÄ YouTube el.l. for Ä fÄ en idé om hvor ting skal gÄ. Jeg har BTC og BTCXBT, og kjÞrer pÄ med det lÞpet. Jeg sjekker sentiment og ser pÄ hvordan verden reagerer, forholder og snakker om BTC, og det er stort sett det jeg ser til pÄ macronivÄ, i tillegg fÞlger jeg med pÄ chartet og hvordan det oppfÞrer seg, samt unngÄr Ä trade eller jage candles.

Vi har fremdeles et veddemÄl, og jeg er 100% sikker pÄ at jeg kommer til Ä vinne det (altsÄ ha mer % avkastning pÄ BTC enn du har pÄ dine 4-5 utvalgte altcoinc totalt den 1.1. 2020) :slight_smile: Jeg er ikke i den minste tvil. Du fÄr sende meg en flakse selvutvalgt Þl med Posten nÄr den Äpner pÄ nyÄret :wink:

Åh? Det veddemĂ„let har jeg ikke fĂ„tt med meg :slight_smile: MĂ„ jo gjĂžre det offisielt om du vil inngĂ„ et veddemĂ„l, slik jeg og @Hakon har gjort! Men - hva skjer om BTC inngĂ„r i min krypto portis? Hehe. Jeg kan hedge meg vet du
 :wink:

Mange flinke folk pÄ youtube - men ikke de som fÄr mest klikk alltid. Har f.eks oppdaget en ICO jeg har veldig tro pÄ gjennom en youtuber jeg fÞlger sÄ helt bak mÄl er det ikke. Men der, som her, mÄ man ikke ta alt man ser og hÞrer for god fisk :wink:

GjÞr hva du vil, sÄ lenge du tror pÄ det :slight_smile: Jeg VIL at du skal ha BTC i portefÞljen din. Men, i og med at du er sÄ strategisk, pervertert knyttet til TA og faste hÄndbevis, sÄ tenker jeg at vi IKKE skal gjÞre veddemÄlet offisielt - bare sÄnn at du slipper Ä stresse sÄnn med det :smiley: :wink:

3 Likes

Optimalt sett sÄ bestÄr min kryptofÞlje av 1 btc og 2-3 altcoins. Venter pÄ tre ting:

1). Nano over 100 kr
2). BTC ned mot $10k
3). Ledger Nano S i posten

Tror faktisk 3). skjer fĂžr 1) og 2) :smile:

2 Likes

Skulle veddet meg meg du da!
Mine coins fra i sommer nÄr jeg startet.
Litecoin (5-6x)
Monero(5-6x)
Vertcoin(18+x)
Iota(10x)
Har litt i andre shitcoins ogsÄ, noen har gÄtt godt, andre ikke =) Desse har hatt mesteparten av portefÞljen.
BTC har knust de meste de siste mÄnedene, heldigvis har jeg i lÞpet av siste mnd tatt igjen :sweat_smile: Har vÊrt ganske irritert over at alcoins har stÄtt sÄ stille. Men nÄ gÄr det som det suser igjen.
Spennendes Ä se hvordan utviklingen blir framover, shorting og futuresmarket gjÞr meg usikker pÄ om utvklingen i bitcoin vil bli som forventet. Men altcoins tenker jeg blir bra da det alltids vil vÊre rike bitcoinere som investerer i altcoins ettersom de har en legitim interesse for teknologien ikke bare spekulasjon.

MĂ„ si jeg er mektig imponert over oppgangen til Bitcoin, hadde aldri i livet forventet dette da jeg startet for fullt med krypto fĂžr sommeren. Trodde det var mye penger i Bitcoin allerede da, og at det ville ta tid doble det.
NÄ virker det som prissettingen er bare slik den er og det er fÄ begrensinger egentlig.
Det er rett og slett ikke som Ä prissette et selskap og derfor kan tallene virke skremmendes. PrÞver Ä legge fra meg den type frykt nÄ.
Rett og slett vanskelig Ä forstÄ eller forklare dette markedet.
Spennendes er det da!

2 Likes

Godt poeng: jeg tror for min del at jeg sannsynligvis kommer til Ä rebalansere hvis en valuta gÄr veldig opp, og kjÞpe andre med gevinsten. Som jeg gjorde med Iota (med lite hell). SÄ lenge jeg ikke strengt tatt trenger pengene til noe spesielt kommer de til Ä bli reinvestert! Det er det som er sÄ forbasket med Ä betale skatt - dette er min pensjonssparing og mye gÄr tapt fra rentes rente i form av skattebetaling (noe man selvsagt slipper med vanlig pensjonssparing).

1 Like