Da er jeg ogsÄ inne i nebulas! Men synes den var dyr (13$) nÄr mann ikke vet circulating supply. Ser max er 100 mill, noen som har svar pÄ dette?
Hva ser eventuelt folk for seg som framtidig kurs?
Om vi da tar ett veldig beskjedent estimat for market cap pÄ 2 trillioner, med en fordeling lik som den er i dag kan prisene se slik ut i lÞpet av kort tid:
Trikset er Ă„ finne coins som vekser mer enn marketcap! F.eks nekter jeg Ă„ tro at Verium og Vericoin ikke vil vokse raskere enn resten nĂ„r man etterhvert begynner Ă„ skille âklinten fra hvetenâ Ă„ de nĂŠrmer seg realisering av dual-chain f.eks.
Mens endel random shitcoins kommer til Ä tape mye markedsverdi forhÄpentligvis. Men i bullmarket blir der alltids noen tullete overprisinger.
Er litt enig!
Det ser ut som at circulating supply akkurat nÄ er 30 mill, og at det slippes 5 mill til nÄr den konverteres til ny coin. Men det er jo fortatt 65 mill coins som en eller annen gang kommer ut i markedet. Blant annet kommer det 20% et Är etter ICO (sÄnn ca), men det ser ut som at de 20% vil slippes gradvis. Jeg skummet gjennom whitepaper, litt vel komplisert for min hjerne (dvs 99% uforstÄelig hvis ikke jeg virkelig finleser og tar fram gamle kunnskaper som jeg helst vil glemme) men heldigvis var akkurat coin-distribution grei lesning:
-
Community Construction: Under the direction of the Nebulas sponsor team, 80%X tokens will be used for Nebulas community construction, including ecological incubation and incentive of the Nebulas community blockchain app (DApp), construction of developer community, business and industrial cooperation, marketing and promotion, academic research, educational investment, laws and regulations, and investment in communities and organizations. Speci cally, 5%X will be sold to community impact investors, 5%X as Nebulas community development fund and 70%X for reservation.
-
Sponsor and Development Team Incentives: Throughout the development of Nebulas, the spon- sor and development teams will continuously make human and material resource contributions in aspects of project organizational structure, technology research and development and ecological operation. As for token allocation, 20%X is reserved for team incentive purpose. This part of NAS is initially locked and will be unlocked one year after the completion of the rst NAS sale to the community, and gradually distributed to the sponsor and development teams in three years
After the o cial launch of Nebulas network, any users with Ethereum ERC20 NAS tokens can claim equivalent NAS of Nebulas network using related credential, and the Ethereum ERC20 NAS tokens will be reclaimed. With the evolution of Nebulas network, NAS will grow in the following way: -
PoD incentive: 3%X incentive NAS per year for bookkeepers;
-
DIP incentive: 1%X incentive NAS per year for outstanding smart contract developers.
Uansett tror jeg jeg holder pÄ Nebulas. Bra team og ikke minst fÞler jeg at Google trenger en konkurrent innen blockchain-sfÊren
Takk for info @VargVemund. Spennende coin dette, kommer nok til Ä holde en stund sÄ fÄr vi se
Fikk ikke sÄ mange coins, sÄ fÄr hÄpe den eventuelt gÄr hÞyt i dollar kurs.
Topp 3-5 vil nok vÊre innenforbi de som er der nÄ, men typ 10-20 vil endre seg tror jeg. Er veldig mye spennende og nytt som kommer ila. Q1 og jeg estimerer vi ikke fÄr en skikkelig korreksjon fÞr vi bikker 1 trillion. Men husk at ingenting stiger til himmels uten Ä korrigere noe, det gjelder ogsÄ krypto.
Synes egentlig det er synd at shitcoins stiger sÄ mye men det varslet forhÄpentligvis det som kommer snart i form av en korreksjon.
Dovu er interessant! Investeringsselskapet til Jaguar Land Rover har investert i selskapet. 15 januar annonserer de pilot med fĂžrste OEM:
Kort fortalt legger Dovu til rette for kjÞp/salg/deling av data innenfor transport- og mobilitetsektoren. I dag har eksempelvis ikke de bilmerkene sÊrlig effektive mÄter Ä dele relevant data pÄ, og det er det Dovu sikter seg inn pÄ Ä lÞse. Om jeg ikke husker feil driver Streamr med noe av det samme, sÄ dette er ikke nÞdvendigvis noe uprÞvd, men at Jaguar Land Rover har investert i selskapet gjorde at jeg fikk sansen for det. OgsÄ Creative England har investert i selskapet, dette er et non-profit selskap opprettet av myndighetene sammen med selskaper som Google, Facebook og KPMG.
Husk at deling av data innen transport (f.eks biler) er noe som Iota ogsÄ satser pÄ. De vil gi bilene en egen identitet, hvor all historikk lagres, og denne dataen kan selges til forsikringsselskaper eller deles med ulike tredjeparter. De har og samarbeid med VW + flere allerede. Og ettersom Dovu ikke bruker DAG, kan de ikke bruke mikrotransaksjoner. Akkurat nÄr det kommer til IOT, setter jeg min lit til IOTA
Jeg er i og for seg enig med deg altsÄ @FreddyG, men lav MCAP og attraktive investorer gjorde at jeg ikke klarte Ä la vÊre, hehe
Jeg fikk ikke logget meg inn pÄ binance nÄ. Feil brukernavn eller passord, fÄr jeg beskjed om. Det vet jeg ikke er tilfellet.
Flere som sliter med dette?
Jeg har stor tro pÄ at utviklingsteamet i Dogecoin Core kan holde programvaren sikker og stabil, men jeg mener det sier mye om kryptvalutamarkedet at en valuta med en hund pÄ som ikke har blitt oppdatert pÄ to Är, har en markedsverdi pÄ over én milliard dollar.
Vet ikke om folk har sett mot cobinhood exchangen og det de skal gjÞre! Og ikke minst prisen pÄ cob coin! Ser enn pÄ binance coin og kucoin sÄ er cobinhood coin sÊrdeles billig! Og da med de fleste store exchanger som har stengt ned ny signeringer er cobinhood en nystartet exchange som kan fÄ ett enormt lÞft i volum!
De legger inn en god del populÊre coins nÄ den 12 januar , og det ryktes at de snart melder neste ico som skal kjÞres igjennom cobinhood !!
La merke til det. Sist korreksjon gikk vi fra 630 til 520 (ca) - 100bn.
FÄr vi en repitisjon kan vi fort vÊre nede pÄ 700 blank ila. uken.
Jeg sĂ„ pĂ„ en Reddit-trĂ„d at Coinmarketcap hadde sluttet Ă„ liste prisene pĂ„ et par av de Koreanske bĂžrsene. Disse bĂžrsene lĂ„ en god del hĂžyere i pris (blant annet for Ripple som var den jeg sĂ„ pĂ„). Da de tok vekk disse bĂžrsene fra sine lister falt snittprisene. Om de fjernet bĂžrser gjaldt sikkert dette flere coins, kanskje det var dette som fĂžrte til âfalletâ i marketcap? IsĂ„fall er jo egentlig ikke fallet reelt.
Kan man sammenligne med fallet 22. desember her?
Godt poeng. Men samtidig er det mye rÞdt i listen nedover. Og BTC rallyet som var forventet kom ikke ila. helgen. Litt usikker pÄ videre retning her nÄ. Men det er nok bare midlertidig.