Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Har vært utrolig mye FUD rundt TRON de siste dagene. Vanskelig å si. Jeg kom inn veldig tidlig så inntil videre sitter jeg rolig.

Coinmarketcap har kuttet Korean exchanges.

3 Likes

Dovu + Streamr = IOTA?

Men hvordan forklarer du fallet i coins? Er det pga dette? Kan det vel ikke være?

WHERE IS MY …

1 Like

Ganske saftig korreksjon dette her da. Nede under 700 milliarder nå, fra 825 i går.

Jeg begynte også med Excel, men fant fort ut at det ble for mye jobb etterhvert som jeg signet meg opp på ulike børser.

Valgte derfor å gå for Cointracking.info. Der kan man laste inn csv-filer fra de ulike børsene gratis.
Selv kjøpte jeg tilgang for et år, da det gir muligheten for automatisk api-import . Det koster, men tjente det inn på en uke og er helt klart verdt det :slight_smile:
De har også egen skatterapport-generator som jeg kommer til å benytte.

Min portefølje forandrer seg endel pr måned, da jeg velger å ta gevinst (alt for ofte og for tidlig), så jeg er avhengig av dette verktøyet for å holde kontroll . Fokuset mitt er å akkumulere Satoshi (ikke fiat).

Nedenfor ser du min hovedstatistikk:

image

4 Likes

Fin kjøpsmulighet nå når folk fikk panikk uten reel grunn!

2 Likes

Er det mulighet her får å legge inn overførsel til andre børser? Fikk lagt inn all handel fra Bitfinex, men har overført endel til både Bitgrail og Kucoin som ikke ser ut som er støttet enda.

Ja, men slike overførsler må man som regel legge inn manuelt. Det er en enkel og grei prosess. Tror det har noe med hvordan de ulike børsene har satt opp systemet sitt. Mange som har handels-historikk og innskudd/uttak historikk separat.

1 Like

Kucoin kommer nok inn etterhvert. Ser forresten at de begynner å få innskudd/uttak på flere og flere børser ved csv-import:

2 Likes

Takker, denne er genial. Iallefall for meg som ikke er en excel racer

Se der ja! Det var det jeg tenkte. «Ikke noe Korean exchanges er ikke med» - dette er whale money. The cashening. Profitt Pommes frittes. Noen sier China FUD. IDC. Eneste som gjelder nå er å få pengene over til krypto :wink:

1 Like
2 Likes

Må si det er ganske dårlig av coinmarketcap. Flere ganger i uken skriver de på twitter hvor mye markedsverdien på krypto har steget, men å nevne ett eneste ord om en vesentlig endring velger de å droppe…

https://twitter.com/CoinMarketCap

1 Like

Like mye kredibilitet i dette materialet, som facebookgruppen som svartmaler Jonas Gahr Støre :slight_smile:

Jeg svarer med denne: https://www.reddit.com/r/Tronix/comments/7ovwyu/my_analysis_of_the_tron_whitepaper_v17/

2 Likes

Når en kjøkkenside skal gi meg Bitcoin tips. Da er det på tide å selge og ligge unna!

3 Likes

Horizon State og deres Decision Coin synes jeg er litt interessant, og kjøpte på juleaften (av alle ting) et par lodd: https://horizonstate.com/

Kort oppsummert sikter de seg inn på utvikle en valgplattform, noe jeg personlig mener er en god måte å bruke blockchain på. I tider med mistanke om valgfusk, hacking av valg osv, vil dette bli mer og mer relevant med tiden som kommer. Bra team og flere interessante advisors, blant annet tidligere (sluttet i november) Head of Marketing Innovation i Uber.

2 Likes

Prøver igjen:
Dere som er sterke i se sammenhengen med circulating supply, max supply og market cap. Hva er tankene rundt Cardano? Jeg har noe ETH jeg vurderer å kjøpe ADA med, og ser på dette lille droppet som en god inngang. ETH må til 2.300 USD og ADA til 1.80 for en dobling. Det jeg tenker på er om market capen blir usaklig i ADA ved at den tar en, to eller tre-dobling? Hvem går først til 2.300/1.80? :thinking:

Ligger som nr 5. på mcap da. Det betyr at den trolig ikke vil stige like mye som om du finner en som er litt undervurdert… Cardano er sikkert en bra privacy coin, men jeg har ikke sett nærmere på den eller lest whitepaperet. Ville heller satset på Enigma som er en privacy coin av MIT for Ethereum.

Jeg tenker at om du satser på Cardano er det fordi du er overbevist om at har en unik teknologi som vil dominere en nisje / et marked, osv.

Er litt utilgjengelig på et gammelt skrell av en telefon, kan noen sjekke neste motstand i ETH for meg?