ENG eller XNG?
sirkus pÄ kucoin nÄ.
https://www.kucoin.com/#/trade.pro/RPX-BTC
RPX og Kucoin har gÄtt sammen om en konkurranse hvor man kan vinne en porsche, basert pÄ trading volum.
Er Cardano en privacy coin? Trodde Cardano var en protokoll? Har ikke lest meg opp pÄ Cardano men mcap er litt for hÞy og jeg vet ikke hvordan du tenker @Sagen men jeg ville heller satset pÄ noen coins med lavere mcap (hÞyere risiko) enn Ä gÄ for noe som alt har steget 1000%
Ja, enig i det. Forslag? Sitter i dag pÄ ETH, LTC, XRP, XVG, STEEM og DGB.
Akkurat nÄ er det sÄnn passe texas.
De siste 2 ukene har man sett en helt sjuk altcoin bonanza, som ikke er drevet pÄ grunn av noe som helst annet en spekulasjon og at folk ikke gidder Ä kjÞpe 0,2 bitcoin og fÄ 10% avanse.
Da kjÞper de heller 10000 drit coin og hÄper pÄ dobbling.
Jeg syntes hele det opplegget er synd og Ăždeleggende, selv om jeg selvfĂžlgelig tar del i det selv.
Langsiktig ville jeg gÄtt for Bitcoin og XRP. Da ihvertfall XRP virker Ä etablere seg som den stÞrste banker coinen.
Dette er viktig, fordi hvis bankene vil âknuseâ bitcoin, er det forsĂ„vidt logisk at de vil Ăžnske Ă„ kunne tilby tilsvarende tjenester âog per nĂ„ bedre og kjappereâ betalinger over hele verden.
Noe XRP sÄ absolutt er den ledende aktÞr for.
Hvis og nÄr Bitcoin fÄr ny og scalerbar teknologi, sÄ vil jeg tro de aller fleste altcoins vil bli sÄ og si helt ubrukelige, Bitcoin vil gjÞre alt, bedre og ha navnet og den markedsledende posisjonen.
Men, nÄ som man har sett at sÄ mye drit kan pumpes opp sÄ drastisk, sÄ er vell ikke det en trend som vil slutte over natta.
Kan du sette 3 bitcoin i noe drit, og den dobbler seg over natta og du nĂ„ sitter med 6 bitcoins, sĂ„ er jo det absolutt noe alle med âliteâ coins vil prĂžve seg pĂ„, i alle scalaer.
ETH og LTC er gode gamle travhester, de vil alltid vĂŠre der, og vil Ăžke jevnt og trutt.
Det er safe bets som mest sannsynlig vil gi deg avkastning langsiktig, det kan jeg nesten garantere.
XRP langsiktig er nok ogsÄ ganske safe, vil tro de vil fortsette Ä ha momentum og bli en stÞrre motstander etterhvert.
Bitcoin er for meg gull, men ikke noe du nÞdvendigvis putter penga dine i nÄ.
Etterhvert, nÊrmere scaling, sÄ ja, absolutt.
Men en dag gĂ„r toget, sĂ„nn pĂ„ virkelig. Da er det relativt kjipt Ă„ ha store deler av penga sine lĂ„st opp i âshit coinsâ
Mitt tips, som er basert pĂ„ Ă„ fĂžlge med egentlig er at alle âshit coinsâ som er typ under 1 dollar fĂžlger akkurat samme trend.
Og nÄr alt peker oppover, sÄ skal det mest sannsynligvis en go del oppover.
Det har ihvertfall vĂŠrt trendene i det siste.
De kjĂžpes, selges og forvaltes ganske jevnt og fĂžlger akkurat de samme kurvene.
Som regel, handles det hardest pÄ kveldstid, det er ganske rolig pÄ dagen norsk tid.
Jeg veit ikke om âalt som er billig skal pumpesâ trenden fortsetter denna uka.
Om den gjÞr det, sÄ starter det som regel tidlig pÄ morgenen, hvor alt begynner Ä Þke litt.
OgsÄ fortsetter det utover dagen, kanskje med en liten dip for Ä sÄ ta mer av pÄ kvelden nÄr det virker Ä vÊre stÞrre volum.
Hvilke coins?
Jeg pleier Ä spre investering pÄ 5 coins for eksempel, nÄr jeg fÞler at markedet skal opp.
FUN, NAS, ADA, XLM, XLR, SNT, TRX, take your pick.
Historisk sett sÄ gÄr ALT opp, og da blir det for dumt Ä sitte passivt med en Bitcoin stash som har ligget stÞdig pÄ rundt 14k de siste 3 ukene.
Det blir tidvis som rullett, folk sier de har troa, informasjon, gode nyheter bla bla bla.
NÄr alle 10 coinsa fÞlger akkurat samme kjÞp / salg mÞnstrene samtidig, sÄ er det bare spekulasjon.
Jeg hater det, men noen ganger mÄ man bare ta ett lodd.
Husk, alt har gÄtt opp fra 0 og skal mest sannsynlig mer oppover. og nÄr de fleste av de mest volatile alt coinsa fÞlger akkurat samme mÞnster, sÄ er det bare Ä prÞve Ä time det riktig.
EDIT: nĂ„r jeg kaller disse coinsa âdritâ sĂ„ baserer jeg det pĂ„ forrige ukes observasjoner av markedet. ADA XLM SNT osv fĂžlger akkurat samme graf, de viker ikke ett sekund.
Dropper 1 coin 2%, sÄ gjÞr alle det, den akkurat samme dippen skjer pÄ alle coins samtidig.
Mye mulig de har super teknologi og er helt unike, men da hadde de ogsÄ hatt en mer unik graf, som da for eksempel XRP, som lever sitt eget liv.
Det var en dag forrige uke hvor jeg kjĂžpte SNT, ADA, XLM, XVG og TRX rett fĂžr jeg gikk Ă„ la meg.
Hadde 30-35% gains pÄ alle 5. Grafene var kliss like.
Da handler det ikke lenger om hver coins unike teknologi, det handler kun om spekulasjon for gainzzz
PÄ hvilken mÄte vil en teknologi som krever like mye strÞm som flere land tilsammen vÊre markedsledende? merk at all denne strÞmmen er kun for Ä mine, selve transaksjonen krever ikke nevneverdig strÞm.
Det betales ogsÄ ut 1,5millioner NOK hvert tiende minutt til minere for Ä stÞtte denne teknologien.
Og fÞrst om to Är vil dette halveres og med ytterligere Þkning i btc verdi sÄ vil det bety at ytterligere satser pÄ mining og strÞmforbruket vil bli sÄ hÞyt at myndigheter mÄ forby mining.
Det vil ikke fungere som en betalingslÞsning heller da det tar opptil 10minutter Ä fÄ bekreftet en transaksjon.
Bitcoin er stÞrst fordi de var fÞrst, og ser man pÄ trenden sÄ er den sterkt synkende og jeg tipper vi har en ny konge fÞr sommeren.
Hm, jeg har i det siste tenkt litt over Ă„ kvitte meg med noen av de stĂžrre coinsa, og heller kjĂžpe noe âshitcoinsâ nettopp for Ă„ sufe bĂžlgen. Dette har jeg til en viss grad startet med, og tenker om jeg vekter ytterligere ned.
PĂ„ sikt tenker jeg vel og merke som deg, at midlene kan flyttes tilbake til f.eks Bitcoin for et langsiktig perspektiv.
Hadde det ikke vĂŠrt for at denne var âsponsetâ hadde jeg ikke vĂŠrt i tvil om at det var en som hadde postet dette med feil konto
Du kommer langt med Ä ha noen prosenter i et lite knippe smallcaps. NÄr en av dem gÄr sÄ gÄr de som regel ganske mye. Og nÄr de sÄ vokser seg store kan du barbere av toppen og gjenta i en annen smallcap. Selv sitter jeg med rundt 5 sÄnne der jeg har noen %.
Hehe, jeg har ca. 80% i smallcaps, sÄ det er taktikken jeg kjÞrer ja. Lurer bare pÄ om jeg ikke skulle dyttet de resterende 20% inn i det samme. Hvorfor holde disse og hÄpe pÄ en dobling ila 3 mnd, nÄr man kan dytte det inn i noe smallcaps som dobler seg pÄ en uke.
Det er selvfĂžlgelig jĂŠvlig skummel tankegang Ă„ dytte alt inn i slikt, men nĂ„ er det bare Ă„ ri bĂžlgen inntil videre tenker jegâŠ
Bitcoin og mining generelt er langt fra bÊrekraftig! Med vansklighetsgraden i dag og stigende, og det strÞm forbruket som fÞlger vansklighetsgrad sÄ er det klima spÞrsmÄl rimelig snart pÄ trappene viss si DNB skal benytte seg av det som noe form for tjeneste i fremtiden!
POS er veien og se og gÄ, men at bitcoin kan vÊre der som en «gull» sammenligning kan nok vÊre tilfelle ! Men slik det er nÄ, nei.
Jobber med en strategipost som kommer ifht. markedet nÄ. Generelt kan jeg si for min del at BTC stÄr ved et veiskille. Chartet viser enten en dobbelbunn eller en HS formasjon. FÞlg med pÄ BTC dominans. GÄr denne opp med kursen gÄ long BTC. Motsatt gÄ long alts.
ForÞvrig: se pÄ ICOs. Virker som det er her pengene strÞmmer nÄ.
Forsiktig med altcoinsâŠ
La oss vri litt pÄ det.
Hvordan kan en sport ha mer penger enn mange land?
Hvordan kan fotball spillere bli solgt og kjĂžpt for milliarder mens folk sulter verden over?
Verden er ett ganske sjukt sted.
Mining er i mine Ăžyne desverre nĂždvendig for Ă„ ha maksimal sikkerhet.
Jeg mener att innen kort tid vil det meste vĂŠre fornybar, grĂžnn energi.
Om da Bitcoin blir en stor Þkonomi sÄ har jeg lite problemer med att den bruker masse fornybar strÞm for Ä holde seg gÄende.
Det vil ogsÄ kommer mer og mer offchain og scaling som fÄr mer av volumet vekk fra blockchainen.
Alt har en pris, for Ä gjÞre noe i denne verden, sÄ koster det deg noe.
I ett scenario hvor bitcoin skal utfordre bankene, skille makt og penger, gi de som ikke har tilgang til bank bank over hele verden osv osv (insert fler ideologiske tanker) sÄ er ett hÞyt energibruk av snart fornybar energi ett lite problem for meg personlig.
Det finnes 1000 eksempler pÄ at nÄr noe er profit, sÄ begynner alle folk med det.
I den sammenhengen sĂ„ er vell âmye strĂžmâ noe av det grĂžnneste man kan fĂ„.
Mye mindre kamper har blitt kjempet med vĂŠrre forrutsettninger og har kostet verden mye mer enn ett hĂžyt forbruk av strĂžm.
Det vil fungere helt fint som betalingslĂžsning med engang lightning eller tilsvarende offchain teknologi er klart.
Ser man pÄ trenden sÄ er det en helt sinnsyk inflasjon av pump n dump coins, med sÄ og si null verdi, som pumpes opp for profit.
Det at bitcoin i heletatt klarer Ä ligge pÄ 33% market cap, med sÄ latterlig mye styr som skjer om dagen er for meg indikasjon nok pÄ hva som vil skje i framtiden.
EDIT.
For all del ja, Bitcoin kan vĂŠre en dinosaur langsiktig, og det er bedre Ă„ selge alt og spre det i alt coins.
Jeg velger Ă„ stĂ„ i bitcoin og spre litt pĂ„ âtryggeâ alt coins, og ta noen lodd her og der pĂ„ super volatile coins.
Jeg hÄper at Lightning og deretter increased segwit adoption er en liten gamechanger som vil gjÞre bitcoin helt brukanes i commerce. Og alt som kommer etter det vil gjÞre det bedre og bedre.
Jeg velger the slow approach isteden for Ä hardforke eller lage noe nytt som skal vÊre sÄÄÄ mye bedre.
Det kan vĂŠre veldig smart.
Jeg gjorde det, tok vell ut ca 15% av bitcoin stashen min og putta det i ripple pÄ rundt 1dollar.
Og fikk vell nesten 200% fortjeneste fĂžr jeg solgte ut investeringa mi og beholdt âoverskuddetâ i ripple.
men igjen, det er jo bare flaks. Jeg gikk inn pÄ ett punkt med momentum og driv.
Det kunne like sÄgodt snudd med engang og gÄtt nedover.
Det er helt latterlig mye penger Ă„ tjene hvis man timer ting riktig og har litt luck.
IKKE LOGG INN PĂ MYETHERWALLET
https://twitter.com/EthereumBlue
Det er en situasjon nÄ, og vi venter avklaring.
Midlene dine er trygge, men ikke logg inn
HĂžres veldig trygt utâŠ
Gjorde Withdraw fÞr jeg sÄ denne beskjeden⊠Men med 20 Gwei gas price, stÄr pÄ pending. FÄr hÄpe det gÄr bra
Dette kan ogsÄ bare vÊre FUD fra en konkurrent. Se pÄ ranten de har hatt mot MEW de siste timene bare.
Har enda ikke sett noe som tilsvarer at dette skal vĂŠre sant?
joda, men i bitcoin har rewarden blitt alt for stor sÄnn at mining kan gjÞres i en enorm skala, som resulterer i at vanskelighetsgraden (og strÞmforbruket) har gÄtt i taket.
Det er mere enn nok noder til Ä kalle bitcoin sikkert, ulempen sÄnn det er blitt er at det har blitt noen store aktÞrer som faktisk gjÞr bitcoin mindre sikkert.
Hvis fire aktÞrer gÄr sammen sÄ har de over 51% av all hashrate. det er ganske ille om man er bekymret for sikkerhet.
Og den makten sÄ vi bli brukt under s2x som ikke ble noe av.