Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Gode poenger.

Men jeg tror desverre mining og PoW er ett nødvendig onde når det kommer til ordentlig desentralisering. Mulig jeg tar feil og det gjenstår å se.

Men alt har en motsettning. Alt har en risk.

Hva er egentlig så negativt med høyt energi forbrukk? Jeg er ikke noe ekspert så jeg lurer faktisk på dette.
Men skader strømbruk noen? Skader det miljøet?
Er det noen som taper på det?

Det vi ser er nødvendigvis ikke at bitcoin trenger så stort energiforbruk som det har.
Men det har blitt en business ut av det, og med mindre det skader noen, så er det vell det samme?

SKjønner ikke helt hvordan det at muligens den nye store desentraliserte revolusjonerende digitale myntenheten / store of value trenger mye strøm skal være negativt?

Jeg vet ikke, tar gjerne imot gode argumenter for hvorfor høyt strøm forbruk er negativt.
Når i alle andre sektorer så vil de kutte olje for nettopp elektrisitet.

Hvis det ikke finnes hadde det hvert fall for min del hvert interessant med en guide som forklarer HS, dobbelbunn og andre uttrykk. Ser det ofte nevnes hvor coins ligger i forhold til forskjellige uttrykk og når de møter motstand/bryter gjennom, men har ikke peiling på hva dere mener :stuck_out_tongue:

Jeg kan anbefale investopedia.com. Under finner du noen linker til noen av uttrykkene du nevner :wink:
https://www.investopedia.com/terms/b/breakout.asp
https://www.investopedia.com/terms/d/doublebottom.asp
https://www.investopedia.com/terms/h/head-shoulders.asp

1 Like

Noen andre her med LUX? Begynner å få en fin stigning, men lurer på om det kan være lurt å vekte seg ned.

Investopedia er et godt sted å begynne. Google også Trendtech, de har en ordbok med begrepsforklaringer. Lær deg basic indikatorer så kommer du langt :slight_smile:

1 Like

Jeg sjekket den ut, og kjøpte, etter tips fra deg. Dog en liten post, angrer på jeg ikke kjøpte mer :frowning:

1 Like

Kjøpte heldigvis en ganske stor post, men med fasit skulle jeg kjøpt for alt jeg eide og litt komplett bank lån også :joy: Men jeg har nå nådd en sum hvor jeg skal cashe ut halvparten av porteføljen. Da sitter jeg kun med gevinst, og det å velge hva som skal selges er ikke lett!
Forøvrig utrolig frustrerende at bitcoin har stått i 0 mens funcom som jeg solgte for å kjøpe bitcoin er opp 50%! Men veldig glad for de som er inne da :slight_smile:

2 Likes

I norge har vi ganske ren elektrisitet (vannkraft, med litt påfyll fra div kilder). I mange andre land er elektrisiteten laget fra kull, og da er energiforbruket skaderlig for miljøet. C02 (klima) og luftkvalitet.

Var snakk om Russia har investert eller ett selskap i Russia har investert ca 1milliard kr for å bygge miningselskap her, så mest sannsynlig for eth mining, ser egentlig den. hvor av vi har ren energi og billig strøm kontra andre land.

Flere som sitter klar for å kjøpe XRP hvis den treffer 2,00$ ? :stuck_out_tongue:

xrp var på 1.88 igår ihvertfall

2,88 mener du eller? den har ikke vært i 1,88 i 2018.

nei, den var nede på 1.88 for ca 1min så gikk den rett opp igjen

XRP er jeg imot.

Det er sentraliser, en person kontrollerer 40%(?), du har ingen rettigheter og hele verdien går på at bankene skal bruke XRP. men de kan like gjerne benytte en annen kryptovaluta. Ripple kan også bestemme seg når som helst for å lage en XRP2…

STAY AWAY

3 Likes

Forsåvidt enig med deg, men personlig tror jeg den skal en del til opp før det eventuelt skjer!

@Irathi - er du inne i krypto eller bare nyskjerrig?

jeg er inne

Inne i hva? Trodde du var anti-krypto :smile:

Du er kanskje bare anti-BTC?

@Nocturne

ang prising er jeg;
negativ på eth kortsiktig, pro langsiktig
pro btc kortsiktig, negativ langsiktig

Av de store cryptoene mener jeg ETH er det beste alternativet mtp on chain transaksjoner, sterk utvikler side, vilje og evne til å gjennomføre endringer. Casper og Sharding er meget spennende.

Bitcoin er for styrt av blockstream med for mye fokus på offchain transaksjoner. Lightningnetwork tror jeg flopper / det er et verktøy for å skape krypto-bank-virksomhet… Tror flere og flere av bitcoin-koding-evangelistene forlater prosjektet til fordel for Ethereum.

Syntes hashgraph er veldig spennende mtp transaksjoner pr sekund = bandwith… også pga 100% consensus mot eth og btc som kun approacher 100% men kan aldri nå det helt (den lengste chainen er den gjeldende, men du vet ikke 100% om det har hendt en feil lengre bak, kun 99.999999999999999…%). Litt mer skeptisk til at hashgraph er eiet og utviklet av et selskap.

Også har jeg jo sagt før at 95% av alle coinsene i dag vil forsvinne / være verdt 0. Så da er jeg 95% negativ til crypto coins.

Men ikke til blockchain…

2 Likes