Er Coinbase et greit sted å registrere seg. Tenker en å kjøpe og selge feks Ethereum.
Er i så fall det alt som skal til, i tillegg til Wallet? Eller trengs stengt tatt ikke Wallet?
Er Coinbase et greit sted å registrere seg. Tenker en å kjøpe og selge feks Ethereum.
Er i så fall det alt som skal til, i tillegg til Wallet? Eller trengs stengt tatt ikke Wallet?
Jeg kan også nevne at jeg er SVÆRT skeptisk til alle ICO’s som går ut på følgende;
Du gir oss penger mot en token X
Så lager vi en protokoll som gjør at Brukere kan handle med hverandre / overføre eierskap.
For å gjøre en slik handel må de benytte token X.
Derfor har token X verdi for deg.
jeg tror det er bullshit… (da vil jeg heller ha eierskap i selskapet)
Vi gir de penger, de lager en protokoll, brukerne kjøper coins direkte fra utvikler eller ber om at selskapet kopierer token X til token Y slik at de får det billigere.
Jeg vil i hvert fall aldri eie en coin der jeg her 0 eierskap, kun rettigheten til coinen og en stemmerett over coinen.
Det er jo ikke noe som hindrer selskapet i å stoppe å utvikle det, kopiere koden og lage ny coin?
Du har 0 eierskap, 0 rettigheter og har 0 beskyttelse.
Nei da vil jeg som sagt heller kjøpe aksjer i en normal emisjon så kan de gjøre hva faen de vil med coinen
En stor del av verdien til BTC og ETH er jo den enorme regnekraften som ligger bak som gjør det decentralized. Alle andre coins er jo så små at det er “enkelt” å “hacke” ved 51% attack.
Videre er det ingen blockchain coins som er beskyttet mot mer enn 33% regnekraft (teoretisk). Dersom du kan sette en fysisk brannmur rundt 33% og styre all informasjon som kommer inn (f.esk kina) så kan du med bare 33% egen regnekraft lage en block, informere resterende “rein” 33% om din block og så styre hva de siste 33% får vite. Dermed har de med 33% egen regnekraft + fysisk brannmur av 33% klart å ta kontroll.
Og der oppsummerte du det ganske greit hvorfor jeg ikke har tiltro til tidenes største og lovlige “scam”
Jeg er enig i mye av det du skriver og skal svare deg skikkelig senere men må også nevne at 51% attack er langt mindre suspekt for PoS coins enn PoW. Aldri kjøp PoW coins (men mindre det er BTC).
Ja jeg vet @Nocturne ref Casper som er protokollen for å straffe 51% attacks i POS coins.
Helt enig med deg
nei fan, nå må jeg hente unga
Mener jeg ble tipset om den her inne. miner den as we speak, men skulle selvfølgelig hatt med
Jeg har tenkt slik lenge. Derfor jeg har snakket varmt om Element (siden den stod i 2 kr) fordi man kan kjøpe aksjer i selskapet fremfor tokens. Likevel tror jeg at noen av disse platformene på sikt kan bli store, og økonomien kan vokse innenforbi platformen. Da får jo token naturlig nok en verdi.
På nåværende tidspunkt tror jeg, som deg, at mesteparten av tokens har LITE verdi og fungerer ikke som annet enn rene spekulasjonsobjekt. Ingenting galt i det, men man må vite hva man risikerer med å innvestere i det.
Jeg skjønner heller ikke tanken med å HODLE tokens, hvis de er ment som utility tokens. Hvis verdien til en token overstiger bruken, så blir jo tilgjengjeld platformen det skal brukes på også ubrukelig.
Nei, derfor jeg mener man bør lese seg godt opp på prosjekter og sette seg inn i roadmap og helst se at de har en fungerende betaversjon med x-antall brukere som snakker varmt om platformen.
Hvilke coins, gjerne uoppdagede er folks favoritter for en x10 de kommende mnd?
Hehe, har en krypto trading pott på ca 40% av beholdningen. Den bruker jeg på potensielle x10 coins. De resterende 60% lagres i større coins som etherum og btc for en hvis gevinst sikring. Så er ikke alt for vill @Irathi meeen der er altcoin bull for tiden, derfor mulig å hente veldig store summer med mange små hester. Disse er jeg på jakt etter, og tar gjerne tips
FUD.
Det er bekreftet at den som står bak Twitter-kontoen har lagt ved en phishing-lenke. Folk som har trykket på den linken har mest sannsynlig blitt svindlet.
MEW fungerer helt fint!
Takk for oppklarende kommentar!
Kodak satser på blokkjede og egen kryptovaluta
Den gamle fotogiganten Kodak blir av mange ansett som et kroneksempel på et selskap som ikke evner å tilpasse seg ny teknologi, noe som sendte selskapet ut i konkurs i 2012.
Nå har selskapet lansert en massiv satsing som inkluderer bruk av blokkjede, teknologien bak bitcoin, ifølge en pressemelding.
Det sendte aksjen opp hele 55 prosent i tirsdagens handel. Like etter 18.45 er oppgangen redusert til omkring 40 prosent.
Kodak har nå planer om å bruke blokkjede for å hjelpe fotografer med å lisensiere bildene og få betalt for arbeidet sitt, ifølge Marketwatch.
Det tradisjonsrike selskapet planlegger også en kryptoemisjon (ICO), som innebærer at selskapet henter penger gjennom å utstede en egen kryptovaluta.
Kodaks kryptovaluta skal hete KodakCoin.
I september 2013 gjenoppsto det kriserammede selskapet, som før dagens opptur har falt 80 prosent på ett år på børsen i New York.
Stilig!
Noen som har sjekket ut CyberMiles? virker som ett meget lovende bet, snakker om å konkurrere med blant annet ETH. Har foreløpig bare investert ett spekulativt bet, men vurderer å investere mer om ting forsatt ser lovende ut etter at jeg har lest meg mer opp.
Mcap ser også forsatt veldig bra ut, og tror dette forsatt kan være en “uoppdaget” coin.
Ikke sett hele, men denne tar opp det vi har diskutert før: altså at nye folk som kommer til heller foretrekker å kjøpe “penny-coins” slik at de får flere coins fremfor 0,1 BTC.
Det teamet bak denne er jo bare helt sinnsykt!!
Ja synes dette prosjektet ser meget lovende ut
Synes alle skriver at de skal konkurrere med ethereum. Var uansett så drittlei av XLM at jeg flyttet en liten posisjon over til CMT.
Mao. XLM opp 100% i natt gogo!