Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Hodl!

2 Likes

Binance coin og Kucoin shares er vel penger pÄ gaten sÄ lenge disse to bÞrsene vokser?

Har 2-3 timer Ä slÄ ihjel i bilen etterpÄ. Tenkte da at det hadde vÊrt gull Ä hÞrt pÄ en podcast om Krypto. Noen Ä anbefale? :slight_smile:

Er youtube ok?

HÞrer desverre ikke pÄ Soundcloud o. L, kun youtu.be
Ved Ä se pÄ firefox pÄ mobilen, slÄ pÄ side for datamaskiner sÄ kan man sla av skjermen, men likevel lytte til videoene.
1 Like

Wow det var et genialt tips! Takk :slight_smile:

6 Likes

Hva tror dere skjer i krypto ved neste bĂžrskorreksjon gutter?

#whenmoon #whenlambo :laughing:

1 Like

Min hypotese er at dagens kryptoboom skyldes alt for lave renter
 Ingen/fÊrre ville investert i krypto om utlÄnsrenten var 10% slik jeg ser det.

1 Like

Enig i at dette er noe av grunnen. Aldri fÞr i verdenshistorien har man hatt sÄ lave renter:

Grunnen til dette er at fÞr i tiden brukte man gull som penger. Gull er noe som ikke kan trykkes i vilden sky, sÄ det betyr at man gÄr tom for gull i hvelvet fÞr rentene gÄr i negativt lende. Med fiat er det bare Ä trykke noen flere tall inn i datamaskinen, og denne overfloden av penger som pressses ut i Þkonomien gjÞr at renten gÄr negativt. Resultatet vil dog bli det samme som i Tyskland pÄ 20-tallet og nÄ blir det verdensomspennende. NÄr inflasjonen begynner Ä ta seg opp og nÊrme seg ubehagelige nivÄer, sÄ vil sentralbankene sette renten fort opp til mellom 20 og 30%. Akkurat som pÄ 20-tallet i Tyskland vil dette vÊre for lite for sent og hyperinflasjonen vil vente rundt neste sving.

Enig i det du pĂ„peker, men faktum er at sentralbankene de seneste Ă„rene har “manipulert” seg fram til dagens situasjon med unaturlig lave renter. Noe oss dĂždelige ikke kan gjĂžre noe med, “don’t fight the fed”. Greit at det er strengt med EK og maks 5x bruttolĂžnn. Men det endrer ikke det faktum av at folk bruker penger de egentlig ikke eier, pĂ„ ting de kunne vĂŠrt for uten.

For Ă„ dra trĂ„ene, til krypto framstĂ„r dagens situasjon ikke ulikt IT-bobblen(der kun kan ende opp med Ă„ kjĂžpe Opticom eller Amazon), og kan sĂ„ledes stige videre. Dessuten har bitcoin historisk vist seg Ă„ ha forventet positiv avkastning; Langt over bankrenten. Noe som framstĂ„r som “for godt til Ă„ vĂŠre sant”.

“Manipulert” hĂžres ufarlig ut i motsetning til “trykke i vilden sky”. Med kryptovaluta trenger ikke vi dĂždelige Ă„ vĂŠre en del av galskapen til sentralbankene.

3 Likes

Dere er inne pÄ noe.
Selvsagt er noe av pengene i krypto avhengig av lav rente. Men sammenlignet med eiendom, aksjer osv er ikke kryptomarkedet avhengig av rentenivÄet i det hele tatt. Eller pengemengden forsÄvidt det henger i hop.
Aksjemarkedet og eiendom er nÄ hÞyt priset som fÞlge av at Sentralbankene printer penger Ä presser rentene ned ved obligasjonskjÞp osv. De fÞrer penger direkte inni markedene, de stimulerer de pÄ fint

Kryptomarkedet er mer styrt av vanlige mennesker. Vi har ogsÄ mer penger til overs som fÞlge av oppblÄste eiendom priser og rimelige lÄn. Men krypto er ikke like blÄst opo av kreditt som aksjer/eiendom.
Samtidig mÄ en huske pÄ at ved et krakk vil folk miste tillit til finanssystemet/Sentralbankene osv.
Bitcoin/krypto og gull/edle metall er da alternativer de har. Sist krise fanst ikke bitcoin. Men ved dollar svekkelse og generelt ogsÄ ellers i fiat tror jeg kryptomarkedet etterhvert blir styrket.

3 Likes

Bitfinex har Äpnet for registrering av nye brukere igjen, men det er ikke mulig Ä bruke kontoen fÞr man har lagt inn 10.000 usd

1 Like

Andre som har fÄtt problemer med Ä logge inn med bankid i Chrome etter Ä ha installert Metamask eller Cryptonite? Fungerer plutselig ikke for meg lenger etter jeg tok de i bruk

Edit:
Etter litt feilsÞking, sÄ er det Metamask som lager trÞbbel for meg. NÄr jeg deaktivert Metamask fungerte det fint igjen. NÄr jeg aktiverte Metamask igjen, oppstod samme problemet.

Noen som har lĂžsning?

1 Like

Jeg spÞr her ogsÄ jeg:

Hvilken meglerplattform er det best Ă„ trade Bitcoin/kryptovaluta fra?

4

LOL

WOW trodde nesten ikke pÄ deg, men sjekket ut selv.

Crazy
 Vet ikke om dette er sérlig bra for kryptomarkedet :confused:
Normale folk vil aldri kunne bli med. NÄ mÄ de med penger mÄ plutselig gÄ mye hardere inn i krypto enn de kanskje tenkte. SÄ sÄnt sett kan det fÞre til oppgang, men adopsjon blant folk er viktig!

1 Like

Nok av andre alternativer. Bitfinex har begrenset med kapasitet og vil fokusere pÄ stÞrre kunder.

1 Like

Ikke egentlig?
Bittrex er stengt, binance har vÊrt stengt og er hallveis Äpent nÄ kanskje?
Kraken nettsiden fungerer ikke engang akkurat nĂ„. Flere av de store er enten stengt, eller sĂ„ er de “dĂ„rlige” med dĂ„rlig support, utvalg osv. Eller sĂ„ er de mye Ă„pne mindre bĂžrser som er halvdĂ„rlig og kanskje ikke til Ă„ stole pĂ„.