Det finnes alltids alternative løsninger om du bare ønsker å finne dem.
Det dukker ikke opp super gode kryptobørser ut av intet. Kan du liste noen gode som har bra med volum, god support og utvalg av coins?
Vi har en egen tråd om kryptobørser tror jeg, start med å lete der! Det er mange gode børser der ute, det viktigste er å få seg en konto og komme i gang. Nå som det er vanskelig å komme inn i en del børser ville jeg forsøkt disse:
coss
huobi
Begge disse virker å ha ganske bra brukerinterface i hvert fall. Huobi har i hvert fall margintrading, litt usikker på coss.
kucoin, bitmex, livecoin.net, coinexchange.io etc. Du kan dessuten raskt få oversikt over hvor de forskjellige coinsa handles via coinmarketcap.com
Noen som skal på denne konferansen i Oslo på torsdag?
Når du skal overføre til coinbase fra bank, er melding til mottaker jeg skal skrive referansenummer?
Ser ut som det handler mest om å selge dyre kurs.
Ja, vet ikke, de er store på kurs internasjonalt (feks Anthony Robbins) men det ser for meg ut som bare et seminar.
Når det er sagt ble jeg oppringt i går, fra UK, en dame med svært så gebrokken kinesisk engelsk spurte om jeg ville bekrefte en plass på dette seminaret (som jeg faktisk ba om for en måneds tid siden via en annonse sikkert). Hun nevnte noe om en Success-coin-ICO som ville presenteres på kurset, til 0,5$, Jeg stilte henne noen spørsmål om hardcap osv, som hun ikke kunne svare på. Hehe.
Uansett har jeg litt lyst til å dra bare for å finne ut hva dette er for noe.
Dessuten kan jeg garantert lære noe om det faktisk er et seminar om kryptovaluta!
Ja så lenge man er litt skeptisk er det sikkert morsomt å få med seg.
Hva tror dere? hvor lang tid tar det før Norge, kommer til å ta grep på dette med kryptoskatting?
Jeg tror de vil komme med litt skremselspropaganda og kreve mye dokumentasjon, men ikke klare å følge opp. De kommer til å ta stikkprøver som vanlig.
Spør du meg er kryptovaluta en gylden sjanse for staten til å starte med en egen statlig blockchain for skatt: som burde være et av de ultimate bruksområdene! Ekte, automatisk skatteberegning hadde vært heftig.
Tenkte meg det skulle være noe propaganda emne i bildet, men viss Norge skal få seg en statlig blockchain, så kan dette ta flere år, for å få gjennomført, mer eller mindre dem har millennials sittende på regjeringen, som er faktisk interessert i blockchain og vil at dette skal utvide seg inn i norske hverdagen.
Det med automatisk skatteberegning bruk av blockchain er faktisk en god idee, @VargVemund bare å lage en presentasjon og fremvis det til fru Solberg.
Hehe kommer ikke til å gjøre akkurat det vet jeg, men håper noen andre vil! Det er bare et spørsmål om tid før skatt gjøres via blockchain (med mindre noen av de høye herrer har noe de ønsker å skjule - og det har de nok).
Flere med problemer på Bittrex nå?
Hadde bare Norge sluttet å følge etter USA!!! og startet å følge andre land, som faktisk utvikler tekonologien, og slutte å være så opptatt av olje, og faktisk fokusere på andre ting.
Aner ikke.
Er jo svært tafatte greier når de gjentatte ganger besvarer mailene som medlemmer her har sendt inn med standard nettside som er utdatert og ikke nærheten av å besvare spørsmålene. Utrolig at de kan være late når det er noe så viktig det gjelder.
Ingen av oss ønsker jo å bli kriminalisert som følge av at det er umulig følge lovene og reglene. Heldigvis har jeg kun skutt inn 20 k og har nærmere 200 k nå, og når jeg tar ut neste år regner jeg med det er rundt en million vertfall. Så jeg eskatter jo da av 980 av de 1000 jeg tar tilbake til Norge. Da kan de ikke akkurat mistenke meg for svindel vel
Trenger ikke fradrag for tap heller, kun noobs som taper penger på kryptomarkedet
Eneste måten dem klarer å spore pengene, er bare inn til coinbase, fra coinbase og ut, glem det. De pengene er såklart i min konto, men hvem konto har dem ingen annelse siden det er selvsagt umulig å spore, så disse gevinst pengene kan plutselig havne i et utlands konto med et falsk navn
Dem kan ikke kriminalisere deg, ved noe som ikke har noen regler.
Men ja, du vil ikke få noen reall svar fra dem, for dem veit ikke helt hva dette er for noe. Så inntill Siv Jensen gjør noe, og endring av finansielle regler forekommer. Så kan vi bare tut og kjør med å tjene penger på krypto
Jeg skriver Whitepaper hvis noen kan mekke hjemmeside og lage blockchainen (bare kopier en av de som eksisterer). #getrichquick #nobrainer
Bare vent til en av valutaene som eksisterer får atomic swaps til Fiat!
Men: hvis du først overfører til Coinbase vet de jo at du har tenkt å kjøpe krypto så da er du på radaren allerede? På et eller annet tidspunkt må du jo hente pengene «hjem».
Hva da om du kjøper ting med krypto?