Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

For Ă„ overfĂžre valuta til en annen sted, bruk gjerne Litecoin. overfĂžrte fra coinbase til binance, tok meg 5min og 0.39kr i fees!

Oyster perl har jo stupt greit de siste dagene med 66% fra toppen.

Er det flere enn meg som begynner Ä forstÄ hvorfor Bitcoin kan fÞles som en trygg havn?

Jeg har fortsatt klart mest investert i Bitcoin (gjennom Bitcoin XBT pÄ Pareto - jeg tror nok at andelen ville blitt redusert raskt om den var pÄ kryptoexchanges - fordi min FOMO er ganske sÄ fremtredende :slight_smile:

Lux har vÊrt en av mine bedre investeringer, har sÄvidt nevnt den her tror jeg. Mest for minere da den har steget sÄpass. Men nÄ er vanskelighetsgrad gÄtt ganske mye opp :frowning:

1 Like

Hvorfor faller markedet enda? Er det dobbel bunn her nÄ? Se pÄ global mcap. Ryker 620, sÄ ser man fort under 600, mens motsatt ser det lyst ut over 700-750.

Fin artikkel, men den gjentar bare det alle som sier krypto er en boble sier. Litt av problemet er premisset for verdsetting. Etter mange, lange dager med research gikk det opp for meg at man ikke bÞr bruke en tradisjonell forstÄelse av verdsetting nÄr man ser pÄ krypto.

En 1:1 sammenligning med BTC og f.eks Disney eller Coca cola blir feil. En sammenligning av BTC mot USD er mer riktig da BTC opprinnelig ble tenkt som en valuta. Eller hva med BTC sett opp i mot kunst?

Alle er enige om at en Picasso eller Munch har stor verdi, men verdien baseres ikke pĂ„ lerretet, kvaliteten pĂ„ malingen eller hvilke pensler som er brukt. Verdien bestĂ„r i hovedsak av ekslusiviteten. Det finnes kĂșn 1 eksemplar av orginalen. Det er verdt noe for noen. SĂ„ lenge noe er verdt noe for noen, sĂ„ kan man ikke si det ikke har en verdi.

(Min Turtles samling fra barndommen f.eks synes kona bare er sĂžppel, mens for meg har den en stor nostalgisk verdi).

La oss se pÄ premisset for penger. Penger oppstod da det ble upraktisk Ä bytte varer og tjenester mennesker i mellom. 10 kyr og 5 hÞns for en bil funker liksom ikke. SÄ man trykket opp noen lapper med noen tall pÄ og sa tallet bestemmer verdien pÄ lappen. Hvorfor er dette mer reelt enn krypto? Hvem bruker fysiske penger nÄ til dags anyway? NÄr jeg fÄr lÞnn sÄ ser jeg noen tall pÄ et ark. Disse tallene fÄr jeg inn pÄ en konto som jeg disponerer via et bankkort. NÄr jeg kjÞper ting minker gradvis summen pÄ kontoen.

Hvis man ser bort i fra skalerings og mass-adopsjon problemer, og antar at teknologien utvikler seg til et punkt hvor det blir like enkelt Ă„ handle og betale med krypto som med Vipps, er det da far-fetched Ă„ tenke at krypto kanskje ikke er en boble, men noen som faktisk lĂžser et stort problem?

2 Likes

KIna har totalforbydd all kryptohandel.

1 Like

Antony har alltid sagt at dette ville skje, altsÄ myndigheter forsÞker Ä totalforby osv.

Blir spennende Ă„ se om folk til slutt Ăžnsker mer crypto pga det eller om de vil ut.

1 Like

gÄr lowen pÄ 10,7 for btc vil jeg si krakket er bekreftet.

Hvis BTC krakker, sÄ skal jeg utvilsomt kjÞpe meg inn nÄr den snur
!

Merkelig nivÄ?

NĂ„ som den er under $12500 ser det hĂžyst sannsynlig ut at den skal ned dit.

Jeg ville anbefalt alle om Ă„ selge / la vĂŠre Ă„ kjĂžpe til panikken har lagt seg.

Dette kan ha vĂŠrt starten pĂ„ “the crackening”

Vi kan fÄ et 50% fall f.eks ned til 6000 USD eller mer

1 Like

Hehe, jeg er sÄ klar!

Ja! Spread the FUD! Let it all fall down
 :smile:

NÄ har jeg ventet 48 timer og ennÄ har ingenting skjedd fra vault til min wallet

Du mÄ godkjenne pÄ corvette mailen
 Trykk pÄ selve adressen og se om det kommer opp noe melding om at du kan send epost pÄ nytt. SÄ fort det er gjort mÄ du vente 48 timer

Men jeg fÄr meldingen you have already petformed this action.
Helt stuck er man