Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

10x or no deal :slight_smile:

USD var jo backet med gull i sin tid, sÄ selv ikke den stÞrste og mest troverdige aktÞren i verdenshistorien overholdt sine forpliktelser.

2 Likes

Olje mÄlt i USD:

Olje mÄlt i gull:

Problemet er vel heller at det koster et par dollar med en bitcoin transaksjon

Oppe pÄ 2,50 USD nÄ:

https://bitcoinfees.info

1 Like

Det er bare sÄ utopisk og naivt Ä tro at en desentralisert kryptovaluta skal kunne vokse seg globalt anerkjent og allment utbredt uten at stater og myndigheter skal kunne kontrollere den. Og hvorfor skulle noen egentlig Þnske det, med mindre en er anarkist?!

@cagey2 Var det dette du sa om internett i 1995?

“Det er bare sĂ„ utopisk og naivt Ă„ tro at et desentralisert nettverk for informasjonsutveksling skal kunne vokse seg globalt anerkjent og allment utbredt uten at stater og myndigheter skal kunne kontrollere det. Og hvorfor skulle noen egentlig Ăžnske det, med mindre en er anarkist?!”

4 Likes

Bitcoin blir vel mer en “store of value”
 Det er mange andre alternativer F.eks. iota. Som er gratis. Der kan du sende 3 Ăžrer til en i Australia om du sĂ„ Ăžnsker. Koster ingenting.

IOTA er ikke gratis, men du mÄ betale med datakraft i stedet for med tokenen i systemet. IOTA er en av de stÞrste shitcoins du finner der ute.

Gjesp
 den internett analogien begynner vel Ă„ bli litt oppbrukt.

Kan jo sammenlikne hvilken som helst mĂžkkateknologi med internett og garantere suksess da!?

Edit: PÄstÄr du forresten at myndigheter ikke har kontroll pÄ internett?

Bruker du mobilnettet og er tom pÄ abonnementet sÄ kan det jo koste noen mikroÞrer i de 2 sekundene de tar datakraft ja. Men det er gratis. Har gjort mange transaksjoner med det selv. Det er vel de som har desisdert mest sammarbeid med seriÞse aktÞrer av hele gjengen. Tangle gÄr fortere jo flere som bruker det. SÄ grunnen til du mener det er en shitcoin er vel for du har tapt penger pÄ den. Det er mer egnet for automatiske iot betalinger sÄ tviler pÄ at det blir normalt Ä betale med miota en dag.

Har aldri puttet en krone inn i IOTA. IOTA er bare en hel masse fine ord uten at teknologien fĂžlger opp, og grunnen til at den er sĂ„ hypet her i Norge er at den har en norsk “founder”.

Kan ikke se at den er hypet her i Norge. Eneste jeg har sett er noe smÄtt skriveri ang deres samarbeid, noe som det burde vÊrt skrevet om ogsÄ. Kan ikke bare skrive om Element og deres latterlige krypto-satsing i media
 I fra jeg begynte Ä kjÞpe meg opp pÄ starten av Äret sÄ er kanskje 1/20 del av portefÞljen Iota. SÄ ikke den jeg selv satset mest pÄ. Men har lest mye om teknologien og prÞvd den ut. Sendt og mottat med trinity walleten. Det er kanskje den mest ryddige og oversiktlige walleten jeg har vÊrt borti. Trenger ikke regne om heller. Er bare Ä plotte inn en valuta. SÄ skal du sende f.eks. 133 kroner. SÄ skriver du 133 kroner sÄ sender den tilsvarende verdi i miota. Hastigheten er det ingenting Ä si pÄ. Den raskeste jeg har prÞvd er NEM teknologien. Der har man coinsa pÄ bÞrs i samme Þyeblikk sÄ man har trykket send. SÄ mye interessant der ute!

Eh, dette var jo ikke noe sjokk

2 Likes

Hvordan skal dn.no forklare seg nÄ. Ikke lenge siden de skrev at bitcoin er en fiasko og kryptovaluta vil dÞ ut siden man kan lage sÄ mange kryptovaluta man bare Þnsket.
ÅÄÄ det er sÄ morro med Þkonomer som kaller seg eksperter.

2 Likes

HÄper Funfair tar av jeg :slight_smile: Men med 50 dollar omsetning siste dÞgn pÄ bitfinex begynner jeg Ä tvile pÄ at det var verdt Ä sette loddet mitt der :stuck_out_tongue:

1 Like