Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

NOK er en artig coin

Østnor mener dette ikke er overraskende. Tidligere har han spÄdd styrking av NOK Är etter Är.

1 Like

1 Like

https://litecoin-foundation.org/litecoin-foundation-partners-with-meconcash-enabling-fiat-withdrawal-at-over-13000-atms-across-south-korea/

Skal man kjÞpe krypto sÄ kjÞp for guds skyld ekte varer, ikke la deg lure av facebookannonser eller mail som plutselig dukker opp hvor de lover deg at du blir styrtrik.

1 Like

India’s Supreme Court on Wednesday overturned central bank’s two-year-old ban on cryptocurrency trading in the country in what many said was a “historic” verdict.

https://techcrunch.com/2020/03/03/india-lifts-ban-on-cryptocurrency-trading/

2 Likes
1 Like

En Euro var oppe i 10,48

Vi med krypto fÄr nesten i pose og sekk for tiden. Styrker ikke krypto seg en dag, nei sÄ svekker NOK seg og vips sÄ har vi avkastning da ogsÄ :slight_smile:

Men en brutal kronekollaps virker skummelt for landet pÄ langsikt da.

Burde ikke verdien av BTC gÄ opp nÄr de printer penger slik som gull gjÞr?

Det med valuta kurs du nevner gjelder ogsÄ for gull. MÄlt i USD er mine gullverdier Þkt fra rundt 1150 til 1650 (ca 45%). MÄlt i NOK fÄr jeg ogsÄ omtrent fra 8 til 9.2 (ca 15%).

Poenget mitt er bare at BTC her ikke gjĂžr noe spesielt annet enn Gull :slight_smile:

Ethereum er vel opp 80% siden nyttÄr. Da har jeg ikke kalkulert inn gevinst pÄ NOK-svekkelse.

Hvor mye er gull opp siden da? :slight_smile:

Hensikten med gull er Ă„ bevare verdier i usikre tider.

Fra bÞrsen begynte Ä korrigere er bÄde BTC og ETH ned, GULL er opp.

Dessuten dersom du sier at eth er opp 80% sÄ cherry picker vi vel litt? Jeg kan ogsÄ finne et punkt pÄ gull histografen og si at gull er opp 80% siden da
 ForsÄvidt sÄ er ETH ned fra 1400 til 230 pÄ bare 2 Är! 2 Är som til nÄ har vÊrt preget av time highs pÄ bÞrs
 (gull har Þkt fra 1200 til 1600) i samme tidsrom.

Uansett poenget er at man mÄ nesten se pÄ en begivenhet og sammenligne performance siden da.

2 Likes

Ja nÄ fÄr vi se hva som gir best avkastning fremover i disse usikre tidene. Det har nok nettopp startet.
Hva kan man bruke gull til?

Gull er jo ofte noe man eier via en 3.part man da mÄ stole at de ikke gÄr konkurs.
Har man krypto sÄ kan investeringsbanker og vanlige banker gÄ konk sÄ mange ganger de bare orker. Dette tror jeg investorene vil finne interessant nÄr den fÞrste banken begynner Ä slite dersom oljepris og bÞrser fortsetter Ä rase og sentralbankene bare girer opp pengetrykkingen.

Jo, men ogsÄ opp fra 1 dollar pÄ noen fÄ Är. NÄr noe har steget 80% bare siden nyttÄr sÄ er det naturlig med korreksjon virus og bÞrskrakk eller ei.

Har forÞvrig ikke tenk Ä nekte deg Ä kjÞpe gull, men vi er ikke i en gull-trÄd nÄ.

BĂžrsene ned 6-10%
BTC / ETC ned 8-10%

Gull, 0% og litt opp.

Syntes det er svÊrt spennende Ä fÞlge med og se utviklingen nÄr det nÄ er krise.

1:0 til gull enn sÄ lenge :wink:

4 Likes

Blir spennende Ä se ja, men etter en sÄ god start pÄ Äret sÄ sa det seg selv at en korreksjon mÄtte komme. Den hadde kommet uten virus og krakk i aksjemarkedet ogsÄ, men det er jo klart at tungt belÄnte aksje-investorer som ogsÄ eier krypto har nok blitt tvungen til Ä selge for Ä dekke inn aksjetap. Bullish-flag formasjoner ser man sÄ og si hele tiden i krypto.

Krypto er fortsatt den asseten som har gitt best avkastning i 2020 ogsÄ om man ser pÄ 5- og 10 Ärs perspektiv.

Folk blir tvunget til Ä selge gull ogsÄ i dÄrlige tider ser det ut som.

Det stemmer, nÄr folk er tom for cash selger de gjerne gull for gull har holdt seg bra i verdi i forhold til aksjene.

1 Like

Stemmer!

Men krypto mÄler avkastning fra 24 timer tilbake og det gÄr dÞgnet rundt hele Äret, sÄ det betyr ikke at krypto er ned i dag samtidig med aksjemarkedet, dagens candlestick er grÞnn samtidig som aksjemarkedet faller.

men hva skjer med gullet ditt dersom de du eier det gjennom gÄr konk?