Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Screenshot_2021-02-04 OXEN ( Oxen_io) Twitter

1 Like

Trivelig med AAVE da :grin:

Bra utvikling på Venus (https://venus.io/) $XVS i dag. DeFi-protokoll på Binance chain.
Hvis prosjekter utvikler seg slik jeg tror og prisingen blir på linje med ETH-prosjektene,
kan denne stige svært mye. Som alltid: DYOR, not investment advice.

1 Like

Ja. Solgte halvparten nå på 480 dollar! Håper på en liten korreksjon, før jeg går inn igjen.

Har brukt coinbase appen, men syns det er var sykt dyrt å trade der. Hvordan er det med Coinbase Pro ? Bruker man samme bruker der og er det billigere å trade der ? Skjøner ikke vitsen med Pro og non Versjon egentlig. KISS metoden e alltid vinner :thinking:

Fin utvikling av Venus ($XVS) i dag også. Er fortsatt relativt lite kjent, men tror det vil endre seg fremover.
Total Value Locked: $716,396,587.28

Mark Cuban var inntil nylig relativt kryptoskeptisk. Han er ikke det nå lenger: Rarible - create and sell digital collectibles secured with blockchain

1 Like

Klart det blir mye slikt i krypto, godt de går etter dem! Men det er jo bare de mest idiotiske som denne karen som blir tatt. En kan jo tenke seg hvor mye annet snusk og gråsone som finnes…

2 Likes

I motsetning til ellers i samfunnet tenkte du på? :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Nei… men det virker som mange har en rosenrød fantasi om at alt er så fint og flott og transparent og folkelig i krypto. Når det snarere er tvert om.

Jeg driter i hva noen gjør, er kjeltringer uansett om det er krypto eller annet.

Så lenge jeg tjener penger på noe jeg overhode ikke har peiling på, så er jeg med… :slight_smile:

En del av poenget med krypto er jo at man har hele kontrollen selv…
Så det at noen heller investerer i krypto via hedgefond er jo opp til en hver.
Men er det f.eks Bitcoin sin feil at kjeltringer som styrer hedgefond investerer i Bitcoin?

Hva er det du har kontroll på? Som du ikke har om du heller hadde kjøpt aksjer, gull, beholdt cash, etc. ?

Aksjer eier du via en tredjepart. Kryptowallet er det ingen andre enn deg som styrer. Ingen kan nekte deg å gjøre en transaskjson. Du kan sende 4 på natten om du vil.

Aksjer må du stole på noen og vente på åpningstiden…

Men det er fritt valg altså, dersom du mener det er et pyramidespill laget av kriminelle så er det ikke værre enn å la være å kjøpe…

4 Likes

Ok, så du klarte å komme opp med et, relativt dårlig argument?

Og det er at kun med krypto kan du gjøre transaksjoner når du vil uten at noen hindrer deg? En transaksjon som du ikke har noen garanti for hvor lang tid det vil ta å få gjennomført. Og som, om den skal bli gjennomført innen rimelig tid, er rådyr?

Not impressed…

Ja dessverre :sweat_smile:

Som sagt det er jo bare å la være å være med på festen. Ikke værre enn det. Men det virket som at krypto var farlig pga useriøse hedgefondforvaltere. Jeg kan ikke si meg enig der. Poenget er jo at man skal slippe å stole på noen andre enn seg selv.

2 Likes

F.eks at megleren din bestemmer at nå får du ikke handle mer?

2 Likes

Her er greia:

Du kan programmere det du kan tenke deg av automatiserte løsninger, som kan snakke med andre automatiserte løsninger, som er evigvarende, så lenge blockchainen kontraktene du skriver på er operativ.

Et enkelt eksempel som viser mulighetene er lotto.finance. Det er en kontrakt som enkelt og greit gir utbetaling til en tilfeldig person som har Lotto-token på sim Ethereum-konto, ved at den trekker en Lotto fra alle som har token, og gir til en tilfeldig person. Dette er kanskje noe av den simpleste form for bruk. Så lenge du har Lotto på kontoen er du med i trekningen, og kontrakten er evigvarende.

Så har du andre varianter som er mer omfattende og kommuniserer med et utall andre kontrakter og blickchains; her snskker vi om å kode et nytt internett som er vanvittig mye heftigere enn vårt internett vi bruker i dag.

Absolutt alt av større bedrifter og salgssteder og apparater osv kommer til å vøre koblet til blockchain og finansielle løsninger.

Bitcoin er bare en liten del av det som kommer til å være den nye finansnæringen tror jeg. Jeg mente det samme for tre år siden, og mye har skjedd siden da.

Hvorfor tror du de dyktigste i finansnæringen og de dyktigste utviklerne dras mot krypto? Fordi de kan bruke kreativiteten sin og mulighetene er enorme.

Hadde jeg vært utvikler er jeg ikke i tvil om hvilken retning jeg ville gått.

7 Likes