Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Bitcoin Domination i bunn av trendkanal. Alt rigget for BTC setter kursen mot 50.000?

1 Like

Det skjer jo stadig med krypto ogsÄ. Skal du veksle mellom krypto og annen valuta er du avhengig av en kryptobÞrs, som kan gjÞre akkurat som den vil


SÄ igjen, akkurat det samme gjelder, bare at du faktisk er vÊrre stilt og med fÊrre rettigheter nÄr det gjelder krypto


Ja, nÄ snakker du kryptoteknologi generelt. Jeg er helt enig i at det er mye spennende rundt det!

Men det har lite eller ingenting Ă„ gjĂžre med verdsettelsen av Bitcoin, eller med statusen til krypto som et spekulasjonsobjekt eller "store of value ".

1 Like

Ja det vil jeg faktisk pÄstÄ stemmer 100%. Om du dÄ bor i Russland hvor myndigheter gÄr inn og stopper bankpverfÞringer, sÄ klarer de uansett ikke Ä stoppe deg Ä gjÞre en cardano-transaksjon. Hvilke andre assets kan du sende nÄr pÄ dÞgnet du vil og motparten ser at belÞpet er mottat umiddelbart? Noen blokkjeder er dyre ja, men andre er sÄ og si gratis og bekreftet umiddelbart.

Tja. Kryptovaluta krever tilgang til internett, sÄ hvis myndighetene stenger internettet hjelper det ikke med blockchain.

2 Likes

Da tror jeg det er nok av problemer Ä ta hand om enn en kryptotransaksjon. De er jo trygt pÄ walleten uansett. Tviler pÄ at myndighetene vil at vi skal gÄ tilbake i tid og leve uten internet fremover
 fiat-overfÞringer, betaling med Visa, kjÞp av aksjer krever ogsÄ internet


FÞler man begynner Ä gÄ tom for argumenter mot krypto nÄr man skal bekymre seg for om myndighetene stenger ned internet :sweat_smile:

3 Likes

Bekymret? Jeg er fullasta i krypto. Var du som dro frem at autoritÊre regimer som Russland ikke kan stoppe krypto. Mange eksempler pÄ at autoritÊre regimer har stengt internettet for Ä hindre innbyggerne Ä kommunisere. Kanskje nyansere dine egne argumenter litt?

1 Like

Gyldig poeng det. Krypto er allerede forbudt i visse land.

1 Like

Jo men du sa blockchain hjelper ikke dersom myndighetene stenger ned internet. Men det er jo mye annet som heller ikke hjelper da.

Tror like greit jeg takker for meg i denne eskalerte diskusjonen. Folk mÄ kjÞpe, selge eller la vÊre Ä kjÞpe for min del :grin:

True. SÄ blockchain kan vÊre sÄrbart mot tredjeparter og myndigheter det ogsÄ. Men at det er en revolusjon innen finans og demoratisering er udiskutabelt.

2 Likes

Anbefaler Ă„ hĂžre pĂ„ den siste episoden av Zero Knowledge podcast’en som tar for seg status rundt regulering av Crypto i USA Zero Knowledge Episode 166: Coin Center’s Peter Van Valkenburgh on regulation & crypto, man fĂ„r litt innsikt pĂ„ blant annet hva som er pĂ„ tavla hos SEC i USA, hvordan lovene rundt securities fungerer i USA, Fincen rulemaking, Stable Act, osv


PÄ sett og vis sÄ vil jo avgjÞrelser som tas i USA og pÄvirke markedet selv om lite til en vis grad.

Et lite excerpt fra transcript nÄr det kommer til Stable Act:

It basically says that DAI because it’s not issued by a federal reserve bank - And obviously never would be because that doesn’t even make sense; It’s a smart contract based asset; It’s not, it’s not issued by any company corporation, public or private - is not allowed to exist because the only things that can claim to be dollars or maintain parody with dollars must be issued by the federal reserve banks. And beyond that, in order to enforce that it shall only exist if issued by a federal reserve, it would create liability for people who assist in the transactions that facilitate this other thing. So if you were in theory, a miner or a staker on Ethereum and you promulgated, or even just relayed a new block on the Ethereum blockchain, that includes a DAI transaction


Om man ikke fÞlger med pÄ podcasten allerede sÄ kan jeg anbefale Ä gjÞre det :slight_smile: :+1:

2 Likes

De stopper deg lett fra Ă„ veksle eksempelvis rubler til whatever krypto


Elon Musk kan gÄ Ä ta seg en bolle
 han marginaliserer seg selv mer og mer for hver dag og hver smÄskrullete melding han legger ut.

Enten det, eller sÄ er han et Geni

1 Like

Vi som har snakket varmt om krypto i Ärevis er nok smÄskrullete ja


5 Likes

SÄ verdens rikeste mann og en av vÄr tids stÞrste grundere er en dust?

Det skal du fÄ lov til Ä mene. Men pÄ det grunnlaget mener jeg. At du er en idiot.

Har lest gjennom innleggene dine over og det virker som du bare vil spre galle.
Det er sunt med skepsis til krypto og andre innspill enn «too the moon!» , men argumentene dine er ikke gode nok.

Tilbake til krypto! Det ser ut til at BTC holder nivÄet over 35000$ og at denne ALT sesongen skal holde pÄ litt til fÞr Bitcoin skal videre oppover. (Slik jeg tyder chartet nÄ)

1 Like

Hvor har jeg sagt noe sÄnt? Mannen er tvert i mot svÊrt dyktig, intelligent og ikke minst hardtarbeidende! Geni, tja litt usikker pÄ den.

Tror du mÄ jobbe litt med leseforstÄelse din. Og om mine argumenter mot krypto er sÄ dÄrlige, sÄ er det vel litt rart at motargumentene er sÄ fÄ og sÄ svake?

Tilbake til krypto ja
 og sÄ kommer du med en spekulativ pÄstand om verdsettingen av Bitcoin fremover :man_facepalming:t3:

Da mistolket jeg det du skrev om Musk, og tar tilbake det.

1 Like

Biden administrasjonen setter i finansdepartementet og finanstilsynet et godt knippe mennesker som har god innsikt of pragmatisk holdning til krypto.

MĂ„ si jeg er 90% ubekymret for at det skal komme noen store negative bomber derfra, tvert i mot kommer et mer og mer komplett regulatorisk rammeverk til Ă„ lede frem til de fĂžrste ekte bitcoin etfene, med de implikasjoner det har for Ă„ gjĂžre det enkelt Ă„ eksponere seg.