Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

image

1 Like

Registrerer at du trakk deg ut av diskusjonen nÄr du mÞtte litt motstand. Eller var det at du ikke kunne svare?

Coinbase bestemte jo at folk ikke fikk handle mer XRP?

1 Like

Coinbase er en sentralisert bÞrs, ikke ulikt en vanlig bank. Handel pÄ en desentralisert bÞrs som Uniswap fÄr noen neppe stoppet.

1 Like

Hvis du bare gjĂžr bittelitt research om Elon en sĂ„ vet du at svaret pĂ„ det er Ja(joe rogan podcast? og nei. Twitteren er ikke hacket😉

De fleste har vel fÄtt med seg at han rÞyker weed ja. Men slik som twitterprofilen hans har utvillet seg sÄ mÄ den enten ha vÊrt hacket eller sÄ har han gÄtt over til sterkere saker. Eller sÄ har han kanskje et mÄl om Ä holde pÄ slik John mcafee holdt pÄ i 2017/2018. FÞrst starte med en coin ogsÄ ender det opp med en ny coin som pumpes daglig til slutt.

Eller sÄ bare sympatiserer han med wsb og Reddit sine angrep pÄ den skitne storkapitalen.

2 Likes

SkjÞnner ikke innlegget i og med at jeg hadde siste innlegget i trÄden.

Men du fÄr ogsÄ veldig mye feedback fra mange pÄ at det oppleves ekstremt lite frukbart og verd tiden Ä skrive med deg pÄ disse trÄdene, kanskje verd Ä ta til seg noe av det.

2 Likes

Dette er en trÄd der de fleste som skriver og leser er svÊrt pro krypto. SelvfÞlgelig fÄr jeg motstand nÄr jeg tar opp ubehagelige fakta. Men dere har j
 godt av det for det! :wink:

Du forlot diskusjonen eller unnlot Ă„ svare nĂ„r jeg argumenterte for at det ikke er noen fordeler med krypto nĂ„r det gjelder hverken gjennomsiktighet, “frihet” eller transaksjonsmessig


Markedet mener tydeligvis at det er enorme fordeler med hvordan krypto gjĂžr dette, i og med at Bitcoin er den asseten i verden som suverent har gitt best avkastning.

Det spÞrs jo litt hvilken kryptovaluta det er snakk om da. Det er klart om du mÄ betale 40 usd for en Eth-transaksjon eller nÄr Btc-nettverket er overbelastet og gÄr tregt sÄ er det ingen fordeler, men sÄ har man andre da som er lynraske og gratis, hvor man ogsÄ kan fÄ gode renter dersom man Þnsker det. Men jeg har ingen problem med Ä si at jeg investerer for Ä tjene penger. Jeg klarer fint Ä kjÞpe brÞd pÄ rema 1000 med visa-kortet. Har ikke noe indre behov for Ä betale med krypto.

1 Like

SkjÞnner godt at det er vanskelig Ä se transaksjonsmessige fordeler nÄr du setter krypto=bitcoin

2 Likes

Nei nei nei
 du mÄ ikke forveksle markedets vilje til risiko og dragning til spekulasjon med en tro pÄ Bitcoins fortreffelighet! :laughing:

Godt poeng og delvis enig. Men nÄ er det engang Bitcoin som er den kryptoen med soleklart mest tracktion.

NĂ„ er jo Bitcoin sett mest som store of value, ikke som betalingsmiddel, i hvert fall forelĂžpig. Gull er ikke overlegent som betalingsmiddel, men funker bra som store ove value.

SÄ hvilken krypto fungerer bra som betalingsmiddel og har oppnÄdd et minimum av adopsjon? Ingen


Etter mange Är med mange mennesker som har jobbet mye med krypto, mÄ jeg si utviklingen og utbredelsen av krypto gÄr veldig veldig tregt
 -colour me not impressed-

Du fÞlger jo ikke akkurat med. Det virker som du bruker mer tid pÄ Ä snakke negativt om bransjen enn Ä studere hva som faktisk skjer
! SÄ jeg anbefaler deg Ä gÄ litt dypere i materien, sÄ blir ogsÄ diskusjonen mer givende. Er enig i at det er bra med noen edruelige argumenter men de mÄ vÊre basert pÄ et visst kunnskapsnivÄ.

2 Likes

Hva er det du ikke er fornÞyd med? kursutviklingen kan ingen si at de ikke er fornÞyd med sÄ regner med det ikke er det.

Ser man pÄ defi-prosjekter f.eks sÄ har de eksplodert sÄ hinsides at fees pÄ Ethereum-blokkjeden er himmelhÞye i perioder. HÞye fees er jo selvsagt ikke bra, men allikevel et styrketegn pÄ hvor mange som bruker det allerede nÄ.

SkjÞnner ikke hvor du vil? MÄ da vÊre lett for deg som er sÄ opplyst og oppdatert Ä bÄde informere meg og Ä komme med gode motargumenter i sÄ fall da!?

Er sÄ utrolig teit Ä bare si, nei du skjÞnner jo ikke greia
 overbevis meg!

DeFi brukes jo i hovedsak til Ä lÄne for Ä kjÞpe mer krypto med sikkerhet i krypto. En vedvarende nedgang vil vise hvor eksponert systemet faktisk er mot denne gjeldsrisikoen.

1 Like