Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Det kommer til Ä bli sÄ mye pain og suffering nÄr dette bull runnet engang snur
 dessverre er det igjen en haug av vanlig lite bemidlede folk som kommer til Ä tape.

Jaja uten tvil!
Trenger ikke en vedvarende nedgang fÞr det gjÞr vondt heller. En rask korreksjon kan likvidere mye pÄ kort tid. Det er ikke sÄ mye tid enn har pÄ seg til Ä gÄ inn med mer midler fÞr man blir likvidert.

Men nÄ var det vel ikke prosjektet vi diskuterte. Mer at noen prosjekter har kommet langt. Men jeg ser det blir vel vridd negativt uansett. SÄ man mÄ nesten bare respektere at noen er fan av krypto, mens andre er det ikke :slight_smile:

Han har prÞvd weed en gang. PÄ podcasten til Joe Rogan. Et puff. Og om du gjÞr litt research om Elon sÄ fÄr du vite at han er en stor tilhenger av memes og en stor reddit sympatisÞr. Det finnes ogsÄ flere intervjuer der han snakker om bl.a Dogecoin og Bitcoin. SÄ det at han har gÄtt over til sterkere saker pga sin tweeting er tynt og ekstremt trangsynt/spekulativt.

Har du hĂžrt om XRP? google it.
Siden du nevner adopsjon. Og ja, jeg vet du kommer til Ă„ slenge en SEC kommentar her etter du har googlet. Men det lĂžser seg nok.

Bare fordi at du ikke skjÞnner deg pÄ humoren til Elon, betyr ikke at han er skrullete.

Trenger jo ikke ta alt helt bokstavelig da. Om jeg sÄ skriver at alle som kjÞper gamestop-aksjer over 300 dollar pr stk mÄ ha rÞyka noe. SÄ betyr ikke det jeg tror at hver enkelt individ som kjÞper gamestop-aksjer over 300 usd pr stk har rÞyket noe. Mer en beskrivelse av galskapen som skjer


1 Like

Du skrev jo enten hacket eller gÄtt over til sterkere saker. Om det er ironi sÄ var ikke det sÄ veldig lett Ä tyde i ordleggingen din. I sÄ tilfelle sÄ beklager jeg altsÄ :wink:

1 Like

Heheh. Det kan stemme det altsÄ. Mange som ikke forstÄr min ironi i hverdagen heller. SÄ jeg har tydligvis en del Ä jobbe med der :joy::joy:

Det er ikke humor lenger vet du nÄr han beveger markeder og verdsetting med milliarder
 Det er en grunn til at han har mottatt bÄde sÞksmÄl og advarsler fra diverse myndihetsorganer i USA


Har sansen for Musk jeg pÄ flere mÄter. Men den uansvarlige og uforutsigbare tweetingen hans bÞr han vÊre voksen nok til Ä legge av seg nÄ.

Okei :joy: da legger vi den dĂžd.
Ganske digg Ă„ ha folk pĂ„ TI som faktisk ikke vil kverulere bare for Ă„ kverulere😊

1 Like

Vel. “A billionaire is gonna billionare”
Og det er vel ikke ulovlig Ă„ tweete om ting man liker, sist jeg sjekka. Ei heller Ă„ stĂžtte opp om kryptosamfunn.
Eller vĂŠre en motstander av shorting.

Da hadde han vel kanskje vĂŠrt bura inn allerede, tror du ikke?

Jeg synes det er ganske gĂžy forresten. SĂ„ for meg er det humorđŸ€·đŸ»â€â™‚ïž

Kan anbefale deg Ă„ teste ut nano. Transaksjonene koster ingenting, er tilnĂŠrmet instant, har ingen mining for Ă„ bekrefte transaksjoner (bruker nesten ikke strĂžm) og skalerer mye bedre.

Jeg aner ikke om det kommer til Ä bli noe av krypto, men tenker at hvis det skal bli brukt sÄ kan det ikke skade Ä satse pÄ en valuta som faktisk kan brukes som betalingsmiddel.

SĂ„ hvordan i alle dager fungerer det da? Det hĂžres rett og slett for godt ut til Ă„ vĂŠre sant :slight_smile:

Istedenfor Ä ha en blockchain som inneholder alle transaksjoner har alle kontoer sin egen blockchain sÄ transaksjoner kan gjÞres asynkront. Transaksjonene bekreftes med delegated proof of stake der alle som har nano velger en representant med beholdningen som stemmerett.

Du finner bedre kort (eller lang) forklaring pÄ nano.org om du er interessert.

Ellers er det beste argumentet for nano at det funker sÄnn som en digital valuta burde funke, sÄ det beste er Ä laste ned en wallet (feks natrium wallet) og teste selv. Det finnes mange sider som gir ut gratis nano til det formÄlet (ellers sÄ kan jeg sende) sÄ det er fort gjort.

3 Likes

Trodde Nano brukte directed asyclic graph?

Edit: eller det oppnÄs vel konsensus med "open representing voting?

Hvor mange representanter er der?

Eos bruker jo dpos med 21 stk. Kursutviklingen der vitner om at markedet kanskje ikke mener at det gĂ„r under kategorien “desentralisert”.

Venus har endelig kommet inn pÄ top 100 CMC. Har en fÞlelse at den skal mye lenger opp. BSC-Þkosystemet blir stort.


https://www.defistation.io/

1 Like

Det stemmer, block-lattice som det kalles er en DAG, mens konsensus mekanismen er dPoS der representantene holder oversikt over kun kontoenes balanse. Ser de kaller det ORV nÄ ja. Har ikke helt kontroll pÄ det, men antar det har med prinicipal represantives som hindrer at det blir for mange noder.

Litt vanskelig Ä sammenligne hvor desentraliserte valutaer er, men nano har en nakamoto koeffisient pÄ 6 vs bitcoin med 4 sist jeg sjekket. Valutaen ble distribuert rettferdig via captchas og ikke en ico. Alle kan velge sin egen representant som stort sett er drevet av tredjeparter. Representantene kan du se her: nanocharts.info

1 Like

Noen som har noen erfaring med Pi?
Det er en ny kryptovaluta som man kan mine pÄ mobilapp.

Det er utviklet av en gjeng fra Stanford og har over 10 millioner brukere i dag.
Hvis du registrerer deg med koden Sibac sÄ fÄr du (og jeg) en gratis coin :smiley:

Jeg vet ikke hvor potent det er, men i kryptomarkedet kan jo alt bli til gullđŸ€‘