Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta 💰 (Part 1)

Sturle tar ogsÄ pÄslag pÄ valutaen, eller avslag om man kaller det det, og uten Ä vite sikkert kan jeg tenke meg at han er konkurransedyktig pÄ pris i forhold til norske banker og kryptobÞrser sammenlagt.

Jeg tror personlig det er en del Ä gÄ pÄ i bullmarkedet.

Edit: men tror ogsÄ pÄ en fin nedtur pÄ kort sikt.

Da er 100:1 spleis og reprising av DREP pĂ„ plass, og DREP’s inntog til DeFI markedet starter nĂ„. Om dette blir en liknende reise som bĂ„de Elrond og Aave har hatt, sĂ„ er det Ă„ kjĂžpe pĂ„ bunn nĂ„ som den fortsatt er billig og satse pĂ„ at den nĂ„r toppen om 5-6 mĂ„neder ca. :crossed_fingers:.

VÊrt spennende Ä fÞlge med utviklingen til DREP angrer pÄ at jeg ikke fylte pÄ mer ifjor, men spent pÄ reisen videre nÄ :rocket:

NÄr du skal selge crypto er svaret relativt enkelt - du fÄr helt klart mest for pengene ved Ä selge pÄ en norsk bÞrs eller til Sturle. Det eneste unntaket vil vÊre i perioder der det har vÊrt sterkt salgspress som har tÞmt market makere for norske kroner - dette har skjedd 1 gang forelÞpig i 2021.

Helger (og helligdager som fĂžrer til stengte banker som nĂ„ i pĂ„sken) fĂžrer til en forskyvning av spread slik market makere betaler mer enn antatt BTCNOK “midtkurs”. Jeg er market maker pĂ„ blant annet norske markeder og har akkurat nĂ„ en liten premium pĂ„ kjĂžpssiden der. Denne vil sannsynligvis Ăžke frem mot mandag siden neste transfervindu er tirsdag.

4 Likes

Flott, takk!

Holochain sin $HOT token kan vÊre verdt Ä ta et lodd i nÄ fÞr den skyter av helt, kjÞpte en liten bag ifjor som har gÄtt 50x siden. Og kommer til HODL en stund framover :ok_hand:

De har nettopp fÄtt pÄ plass en patent for deres nettverk design. Fortsatt stor oppside pÄ denne :rocket:

De som vil ha et alternativ investering til ETH vil jeg anbefale Ä ta en titt pÄ RSR.
Jeg gikk inn pÄ 0.07$. (Investert ganske tungt her)

Kortsiktige doblinger ser jeg i disse to: TVK og REN. Tar ogsÄ med IOST, dersom den bryter 0.057 gÄr den rett til 0.1.

#DYOR

Og er du glad i Ă„ handle fra uniswap anbefaler jeg ZERO.

For ordensskyld skriver jeg dagens kurser her slik at vi kan sjekke status la si i 1.Juli 2021:

RSR: 0.086
TVK: 0.7185
REN: 1.09
IOST: 0.054
ZERO: 0.18

4 Likes

Enig angÄende med Ren den har vel stagnert litt, tok gevinst pÄ den allerede. Men fÞlger med utvikling mulig kjÞper meg inn igjen. Ren skal nok videre opp men sÄ muligheten for Ä investere i blant annet Harmony One pÄ det tidspunktet jeg solgte meg ut og det var verdt investeringen.

Takk for tips TVK og RSR kjente jeg ikke til :ok_hand:

1 Like

But the NFT prototype we created in a one-night hackathon had some shortcomings. You couldn’t store the actual digital artwork in a blockchain; because of technical limits, records in most blockchains are too small to hold an entire image. Many people suggested that rather than trying to shoehorn the whole artwork into the blockchain, one could just include the web address of an image, or perhaps a mathematical compression of the work, and use it to reference the artwork elsewhere.

We took that shortcut because we were running out of time. Seven years later, all of today’s popular NFT platforms still use the same shortcut . This means that when someone buys an NFT, they’re not buying the actual digital artwork; they’re buying a link to it. And worse, they’re buying a link that, in many cases, lives on the website of a new start-up that’s likely to fail within a few years. Decades from now, how will anyone verify whether the linked artwork is the original?

Ser interesant ut teknisk Ă„ disse, skal vurderes :slight_smile:

Lastet opp selv i XEM nÄ da denne har en mulig retur mot ath :thinking:

3 Likes

Ja tror det er stor oppside i XEM framover :rocket:

Det har jo vĂŠrt i gamet like lenge som ETH mer eller mindre.

Fint intervju her med NIcholas fra XEM Group pÄ denne Divi podcast fra Januar i Är om hva de holder pÄ med og litt planen framover Divi Interview with Nick and NEM by The DIVI Crypto Podcast | Free Listening on SoundCloud

1 Like

De som Ăžnsker Ă„ prĂžve seg med et kult NFT prosjekt anbefaler jeg sterkt ZUZ.
Samme team fra ZUT stÄr bak.

ZUZ kan gjĂžre x10 x20 eller mer veldig lett.

ZUZ: 20$ idag

Glad jeg hoppet pÄ dette toget for 2 Är siden :slight_smile:

1 Like

Noen som har noen gode kilder som forklarer teknologien? Gode youtube-kanaler eller dokumentarer om blockchain, og hvordan det virker, og ikke nÞdvendigvis sÄ mye om hvorfor det skal bli verdt veldig mye penger?

Det er en jungel av clickbait der ute :joy:

Et par kilder fra meg:

https://www.youtube.com/user/aantonop

1 Like

Slenger pÄ 0chain (Zero chain) som en kandidat for DYOR. Var med pÄ ICO her for 3 Är siden og de er endelig kommet til launch av mainnet. Samarbeid med bl.a Huawei (nyheten drog den fra 0.80 til 1.80). Konseptet med de-sentralisert lagring er veldig spennende!

0chain har konsolidert den siste tiden og jeg tror den ligger an til Ă„ forme en Cup and handle eller tilsvarende bunnformasjon.

ICO pris var $1.40 sÄ den har knapt kommet seg i pluss, jeg har heldigvis snittet ned og ligger pÄ ca 0.80 i snitt.

Teamet har lock up pÄ sine coins til 0Chain nÄr $10 eller mer. Hvis det skulle skje blir posisjonen min plutselig veldig hyggelig :partying_face:

1 Like

Qash og IOTA ser ogsÄ veldig fin ut. Spesielt Qash har lagt flatt lenge nÄ, men tar steg bÄde volum- og prismessig.

1 Like

tanker rundt XRP og eventuelt potensiale om rettsaken og tiltale skulle frafalle?

1 Like

Kanskje en del som har sett dette allerede:

Gary Gensler som antagelig blir sjef for SEC sitt MIT kurs om Blockchain:

5 Likes

Kan anbefale Ă„ hĂžre / se pĂ„ denne podcasten som tar for seg «SEC’s lawsuit against Ripple« fra Unchained

Det er nok en vis sannsynlighet at det kan ende med en settlement, og at de sammenligner litt case’et med det som skjedde med KIK. Der det endte med at KIK/KIN inngikk en settlement og betalte en god del av det de satt pĂ„ til SEC og prisen til KIN stupte som bare det.

SjÞl har jeg solgt meg ut av XRP selv om det har stiget til det dobbelte++, men fÞlger med pÄ XRP dersom den skulle falle en del sÄ er det kanskje en god investering pÄ sikt eller om det blir krokken pÄ dÞren for XRP. Stellar har jo fÄtt mer spillebane og Þkt etter at rettsaken startet.

PS. Strengt tatt det er mange andre token der ute med en langt bedre plattform en XRP, XRP har vért lenge med i gamet bare :man_shrugging: 


1 Like