Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lære seg Teknisk analys

Hallais

Ganske ny i trading og har lyst å lære meg mer Teknisk analyse. Hvordan lese charts og trends osv bedre.
Noen som har noen tips til hvor det kan være smart å begynne f.eks Youtube kanaler (helst norske) men også engelske. Eller andre forslag setter pris på all respons.

It’s your lucky day :slight_smile:

6 Likes

Driver å leser Aksjer og aksjehandel av Stig Mikalsen, virker som en grei innføring i teknisk analyser.

Har sett alt han har :smiley:

1 Like

Denne tråden er gull

2 Likes

Har etter hvert lest en del bøker om teknisk analyse, og hvis jeg skulle anbefale ei bok å begynne med tror jeg det må være Alexander Elders Trading for a Living. Den gir en grunnleggende innføring i teknisk analyse, bruk av indikatorer og oppbygging av et tradingsystem. Tar også for seg psykologi og risikokontroll, som du antagelig etter hvert vil oppdage er uhyre viktig og kanskje den største utfordringen.

Ellers leste jeg nylig Adam Grimes The Art and Science of Technical Analysis. Grimes har også et gratis, ca. 30-timers kurs her https://www.marketlifetrading.com/

Både boka og kurset er meget bra. Grimes har en veldig edruelig presentasjon, med fokus på at markedet i stor grad er tilfeldig, men at det likevel er mulig å finne en edge.

Til slutt vil jeg anbefale videoene til Linda Bradford Raschke på youtube, selv om disse kanskje er litt for viderekomne. Raschke er meget anerkjent og har vært profesjonell trader i tiår, har leda flere hedgefond og var med i boken Market Wizards. Hun er generøs med kunnskapen sin og du vil finne en rekke presentasjoner med henne på youtube.

3 Likes