Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Laplagam sin portefølje

Kjørte en liten handel også på fredag forrige uke. Alt fra Hugo Games investering og overskudd ble investert videre til Nordic Nanovector på kurs 74.20. Flyttet også pengene fra Zero til ASK konto. Deretter ser porteføljene ut slik det er nedenfor.

Forøvrig veldig spennende å moro å se utviklingen nå fremover i selskapene. Skjer mye for tiden. Nå må det bare tikke inn noen gode lotto tall fra APCL snart :slight_smile:

Slik ser porteføljene ut nå:

Hoved konto zero (56% av totalen)

PCI Biotech: 61.8%
Funcom: 19.2%
APCL: 9.4%
Nordic Nanovector: 9.5%

image

ASK konto (44% av totalen):

PCI Biotech: 62.9%
Nordic Nanovector: 37%

image

4 Likes

Ble salg av siste biten på Funcom på 2.19 idag. La inn ordre på kjøp på PCI Biotech for samme delen på 23.10, men fikk ikke napp. Derfor ligger det foreløpig som fri kapital. Dersom jeg får en bra inngang på PCI Biotech så blir det inngang der igjen. Ellers kan det fort bli Funcom på lavere inngang eller noe andre godsaker :slight_smile:

6 Likes

Og godsaker ble det. Som nevnt i CombiGene tråden så har selskapet nå påvist at effekten av sin medisin som er testet og som fungerer på mus, nå også er bekreftet fungerende på menneskevev. I tillegg tror jeg også vi kan bekrefte at Svensk biotech er akkurat like jalla som norsk. En super nyhet uten at kursen stakk av. Derfor kunne jeg fylle på litt av pengene jeg hadde fra Funcom salget og legge det over i CombiGene. Vil anse posten jeg la over som en litt stor lyttepost.

Det ble snitt inngang på 2.14 og kursen på nåværende tidspunkt er 2.12. På det høyeste i etterkant av kjøpet jeg gjorde så var den på 2.30. Uansett, her er det enorm oppside og spennende selskap å følge fremover. Her tror jeg det kan lønne seg med tålmodighet. Nå er det veldig lang vei frem enda så naturligvis veldig høy risiko.

Slik ser porteføljene mine ut på nåværende tidspunkt. Jeg tar meg også friheten til å se at jeg synes symmetrien begynner å ta seg opp igjen selv om den grå delen naturligvis har ingenting å gjøre i en portefølje.

Hoved konto zero (ca 56% av totalen)

PCI Biotech: 62.1%
APCL: 11.5%
Nordic Nanovector: 9.4%
Fri kapital: 8.8%

image

ASK konto (ca 44% av totalen):

PCI Biotech: 63.3%
Nordic Nanovector: 36.6%

image

5 Likes

Da ble det julesteming i laplagams portefølje i år også! Dette var en spennende dag. Det ble til og med en handel.

Det resterende frie beløpet fra Funcom aksjene gikk inn i dag i PCI Biotech på kurs 31.20. Oppgangen var allerede på over 10%, men selv om jeg var klar over mulighet for kortsiktig fall her, så var nyheten for god til at jeg kunne la vær. På sikt tror jeg kjøpene her er gull, og kanskje også på kort sikt.

Ellers er det hæla i taket. Må nyte det mens en kan. Dagens portefølje utvikling er på +14:63%. Dette er etter det jeg kan huske ny rekord. Selv i beste Funcom tiden klarte ikke dette å matches.

Etter denne dagen så ser porteføljene slik ut. Må beklage at PCI monstered klemmer ihjel alle de andre stakkarene, men det å leve i en aksjepai fyllt opp med sinna naboer kan fort bli ubehagelig.

Så, slik ser porteføljene ut nå:

Hoved konto:

PCI Biotech: 77.5%
Combigene: 9.1%
Nordic Nanovector: 7.8%
APCL: 5.5%

image

Sekunder konto:
PCI Biotech: 67.8%
Nordic Nanovector: 28.4%
Cash: 3.8% (Kom nettopp inn, så ikke mulig for meg å handle for i dag desverre).

image

Da satser vi på flere fine dager fremover med portefølje som tar med seg videre vekst. Nå er det vel Nano sin tur til å sette i gang rally :smile: .

8 Likes

Gratulerer med fin dag @laplagam
Kom gjerne med din minianalyse av combigene. Har luktet litt på det selskapet. :smile:

2 Likes

Naturligvis! Jeg har skrevet ganske mye om selskapet i CombiGene tråden. Linker til det nedenfor. Vil anbefale å se Youtube linken i tråden jeg har lagt inn da det stort sett er der jeg har hentet infoen fra. De er nok bedre til å formulere.

Ellers, kort forklart så er det et selskap som driver med genterapi og jobber med å få frem en behandling for Epilepsi pasienter som er resistente mot eksisterende medisinering. Det behandlingen dems skal gjøre er å dempe en overkommunikasjon som skjer i hjernen som fører til krampeanfallene. Med modifisering og bruk injisere et gen i hjernen(ja, du hørte riktigt!) i et virus, så klarer de å få dempet overreaksjonen slik at pasienter da ikke lengre får krampeanfall.

Ettersom dette settes inn i hjernen så slipper en bivirkninger som er med andre medikamenter som går gjerne via munnen som da kommer til å hele kropper. Genterapi behandlingen i hjernen i virus vil kun bli der den er lagt inn og behandle området som det rettes mot. Ettersom virus ikke replikerer seg så vil den ikke spre seg.

I tillegg igjen ettersom det er et virus så forsvinner det ikke heller, så en kan faktisk risikere at med en injeksjon så vil pasientene være helbredet for resten av livet. Av andre godkjente behandlinger av denne type(genterapi) som er på markedet så kjente CEO i selskapet til 2 behandlinger. Prisene på disse er på henholdsvis 600k USD, mens den andre er på EUR 1m. Det er derfor snakk om veldig store summer og potensialet.

Behandlingen er i overgangen fra pre-klinisk (hvor behandlingen er bekreftet helbredende) til nå å være på vei inn i fase for testing mot mennesker. Nylig var det en børsmelding hvor selskapet har fått bekreftet at effekten de har fått i forsøk på mus har nå blitt bekreftet at også fungerer i menneskevev. Videre veien blir nå ytterligere testinger mot mennesker blant annet.

Vanskelig å si når eventuelt en slik behandling kan bli klar dersom de skulle lykkes med å komme til markedet, men fingeren i lufta gjetting så snakker vi nok 2020 eller senere slik jeg kan forstå det. I tillegg er de også i gang med å teste andre gen sammensetninger til behandling av andre sykdommer. De har planer om å jobbe med flere forskjellige behandlinger og studier noe som også vil redusere risikoen noe.

Selskapet har vel en markedsverdi nå på en rundt 40-50 mill SEK. Derfor som en kanskje forstår så er oppsiden i dette selskapet veldig stor. Selvsagt, også ettersom de nettopp er på vei bort fra en pre-klinisk fase med dyreforsøk så er imidlertid risikoen her også stor. Likevel, det jeg har fått med meg av selskapet og funnet frem gjør at jeg synes dette selskapet på nåværende tidspunkt definitivt er verd en lyttepost.

Jeg har nok hoppet bukk over litt detaljer her, men har skrevet mer i detalj på linken nedenfor. Hadde vært veldig spennende om flere begynte å følge selskapet!

1 Like

Takk for info. Skal lese mer om selskapet. Men hva kom det ut av effekt på den ene personen som er blitt behandlet? Var dette primært safety? Er det lagt opp til en ren fase1og er denne i gang? Ser kursen har dalt etter at første menneske har blitt behandlet, vet du grunnen til det? Ser også kursen hadde et voldsomt hopp for langt tilbake i tid(ca 1-2 år siden) der kursen var oppe i 17. Vet du hva det skyldtes Og ikke minst, ser du triggere i nærmeste fremtid eventuelt hvor lang dvale er den inne i?

Vet det er vanskelig å svare konkret på alle spørsmål. Igjen takk for info! :+1:t2:

1 Like

Nedgangen i kurs(ihvertfall deler av den), mener jeg skyldtes at den behandlingen de hadde patent på på dyr i forbindelse med epilepsi behandling ble skilt ut til et annet selskap.

Jeg er selv også veldig fersk i selskapet så skal ta å få gravd litt på dette i nær fremtid finne ut litt flere detaljer :slight_smile:

1 Like

Da var vi igang igjen med nytt børs år! 2017 er overstått og 2018 er i gang. Året som har vært har hatt store svingninger og mye moro. Personlig er jeg fornøyd med totalen, men ser at det er mye å forbedre seg på når det gjelder kjøp og salg. Timing er både viktig og vanskelig. Når en tar et valg så er det ihvertfall for en som meg som ikke er trader, veldig viktig at det er et valg en kan stå ved over litt lengre tid. Er viktig å unngå å vingle frem og tilbake. Min erfaring er at det generelt sett ikke lønner seg.

Derimot, for å oppsummere litt fra 2017 så har jeg lagt på statuser nedenfor.

Hoved portefølje:

image

Aksjefordeling ved årsslutt:

PCI Biotech: 81.4%
Combigene 7.3%
Nordic Nanovector: 6.3%
APCL: 5.1%

image

Som en ser på grafen så er porteføljen min så og si et indeks fond… :smile: Litt gung ho style følger med. Som en ser så har porteføljen vært gjennom en rimelig tøff periode. Hoved nedgangen har i hovedsak vært Nano og Funcom som har pushet nedover. I tillegg har jeg også vært en god stund inne i PCI og den også var det på det tidspunkt en ganske god nedgang. Ellers, det åpenbare. APCL har jo gått ekstremt dårlig. Derimot var det en ganske stor lyttepost og gambel jeg har vært klar over at kunne fort gå adundass. Jeg har ingen vonde følelse for at jeg tok den sjansen. Alle lodd kommer ikke til å lykkes, og jeg anser i utgangspunktet den som tapt. Alt som skjer av positiv forstand ser jeg på som en bonus. Likevel, jeg tviholder på den enn så lenge, så frem til at jeg har realisert sa er ikke tapet enda der :slight_smile:

Derimot, det som snudde pila er enkelt og greit satsningen på PCI Biotech. Jeg har skrevet tidligere ganske mye info i tråden her om PCI Biotech og detaljer for å forklare hvorfor jeg har satset såpass hardt som jeg har på selskapet. Jeg synes firmaCHEM gallegangskreftbehandlingsrestultatene har sett helt enestående ut, samtidig som min vurdering har vært at selskapet generelt sett har vært underpriset. I tillegg fra podkasts fra Per Walday hvor han har snakket om diskusjonene med FDA og plan mot pivotal fase 2 så har det fra mitt ståsted hørtes ut som det har vært mer diskusjon om hvordan den skulle settes opp og ikke om det skulle settes opp. Dette er selvsagt spekulativt og kan bare være “tilfeldig” flaks, men synes uansett det var relevant. Men som tidligere nevnt. Mange piler som peker i samme retning, og det førte til at jeg solgte meg til slutt helt ut av Funcom og har fyllt på og fyllt på. Så får vi se. Kommer ikke til å realisere i nær fremtid, så har ikke tjent en krone før den dagen kommer.

Så, til sekundær portefølje

Sekundær portefølje:

image

Fordeling:
PCI Biotech: 73.1%
Nordic Nanovector: 26.9%

image

Videre sekundær porteføljen er egentlig satt opp fordi dersom Nano eller PCI skulle lykkes så ønsker jeg å kunne hente ut midlene lagt inn uten å skatte av de, og la resterende bli værende i markedet. Generelt sett anser jeg fortsatt Zero konto som mer lukrativt grunnet skattesatsen. Det kan selvsagt endre seg senere, men hvis det skjer så kan en realisere/endre når den tid kommer.

Risikoprofil/Strategi

En trenger nok neppe være Sherlock for å forstå at jeg kjører høy risiko :smile: Jeg har ikke økonomi til å spre midlene veldig dersom jeg skal kunne gjøre litt større penger. Derfor letes det etter dobblingskandidater med stor oppside i første omgang. Jeg tenker dersom noen lykkes i veldig stor grad så er planen å gradvis begynne å differensiere. Planlegger da å lete frem flere biotech selskaper i tidlig fase som en kan følge underveis. Synes Biotech er utrolig spennende.

Ellers, ved mitt valg med hard satsning på PCI så tok jeg en avgjørelse på at dette ville jeg gå for. Dersom det ikke lykkes så skulle backup løsningen være Nanovector. Jeg anser at dersom Nordic Nanovector lykkes så vil det være muligheter for en ca. 4x dagens kurs. Det ville da dekket litt i overkant av det jeg ville tapt dersom hele PCI ville gått i 0. Dersom begge skulle gå skeis så ville det mer eller mindre vært takk og farvel til sparepengene. Dette er en risiko jeg er villig til å ta. En bør alltid være forberedt på at alt kan gå tapt og også kjenne på følelsen å tenke over hvordan hverdagen vil være om det skulle skje. Vil det være ulidelig eller har du problemer med å komme over den type tap? Ikke prøv dette. Spre det ut over flere aksjer/fond eller gjør noe annet. Se for deg livet ditt med worst case scenario her før en setter i gang. Gambling har en pris, og det finnes ingen garantier. Jeg er inneforstått med dette selv. Om ting går galt så kommer jeg naturligvis til å bli veldigt frustrert, men samtidig vet jeg at jeg ikke har så sterkt forhold til pengene at jeg ikke kommer over det. Så da har dagens lektyre vært lagt frem også :slight_smile:

Ellers, da er det bare å ønske alle lykke til med børsåret 2018. Måtte det bare bli blå dager fremover! :slight_smile:

10 Likes

image

Noen dager er gøyere en andre! I dag ble ny dagsrekord for hele porteføljen. Opp 15.04%. Største oppgangen i dag var Combigene som endte på +22.02%. PCI Biotech som er hovedvekten gikk opp
anstendige 17.62%. Nano klarte også å hale i land en oppgang som lyder på 2.93%. Veldig god biotech dag i dag.

Og jaggu kom det ikke inn tegningsretter fra Hugo Games. Disse fra tiden jeg var Hugo Aksjonær. Får lese meg opp på vilkårene her, men så ved første øyekast ut som noe jeg vil være med på :smile:. Alltid gøy med Hugo. :space_invader:

Ellers, en dag kan ikke bare ha lyspunkter. APCL vil naturligvis minne oss på at ikke alt går på skinner :smile: Det ble ned 3.37%. APCL aksjene henger litt i en tynn tråd. Likevel, håper å få med meg en oppdatering på hvordan det går rundt arbitration mot Gambiske myndigheter. I tillegg så ville det vært en kjempebonus om de kunne fått noe partner avtale eller lignende på de lisensene de har i Sierra Leone. De har uttalt i pressemelding at de har hatt økt interesse for feltene, så selv om jeg ikke akkurat tror det yrer med potensielle partnere så vet en aldri hva som skjer i aksjemarkedet :slight_smile: Oljeprisen er heller ikke til å klage på for tiden, så er faktisk ikke helt umulig at noen vil finne på å utvinne olje på ultradybde selv om kostnadene er vesentlig høyere enn for arealer hvor oljen er nærmere overflaten. Er f.eks. rimelig bra med ultradybde oljeområder områder blant annet i Brasil området som drar inn greit med penger, så det er faktisk ikke umulig. Uansett, jeg har ingen forventninger her så alt som eventuelt kan komme av positive nyheter her er bare en kjempebonus. Vi får se hvordan det går. Det er ihvertfall ikke aktuelt å legge inn mer penger her. Denne får seile sin egen sjø :slight_smile:

Etter endt børsdag ser porteføljene slik ut:

Hoved portefølje:

PCI Biotech: 83.5%
Combigene: 7.1%
Nordic Nanovector: 5.4%
APCL: 3.9%
Hugo T (Tegningsretter x 500)

image

Sekundær portefølje

PCI Biotech: 76.5%
Nordic Nanovector: 23.5%

image

10 Likes

Gjorde et mini inskudd for et par dager siden for å benytte meg av Hugo Games tegningsrettene jeg fikk. Snakk om 1 tusen lapp i aksjer, så ikke noe å bli rik av. Likevel, gøy med Hugo aksjer :slight_smile:

Satt inn et par tusen ekstra og dette la jeg inn i Combigene på kurs 2.76. Kursen var på det høyeste opp i 3.5, men laveste på 2.4. Det var en nyhet om at de hadde inngått en Collaboration med Cell and Gene Therapy Catapult (CGT Catapult) for Epilepsi behandlingen sin i forbindelse med produksjon av medikamentet. Selskapet har en børsverdi på ca 40 mill nok. Det regnes at det vil ta omkring 6-7 år før behandlingen vil kunne komme til markedet, så dette er investering for den tålmodige. Om en kjøper til kurs 2,5, 3 eller hva det nå skulle være så i det lange løp så er vil det uansett være svært lukrativt om de skulle slå til. Uansett, utrolig spennende prosjekt med en enorm oppside. Bruker dette selskapet til å fylle på litt fremover i dann og vann.

2 Likes

Kjører en liten oppdatering her. Lenge siden jeg har gjort noe handler her, og på nåværende tidspunkt er det mye på vent. Porteføljene er egentlig slik jeg ønsker de på nåværende tidspunkt. Eneste jeg foreløpig vurderer hele veien er APCL beholdningen. Nå skal det være Emisjon i CombiGene, så vurderer om jeg skal selge APCL for å dekke inn de pengene. Er likevel surt tidspunkt da jeg helst vil høre litt hva som skjer i arbitration. Dersom det blir gode signaler der så kan kursen fort gi store utslag oppover. Derfor ønsker jeg helst å vente litt med et eventuelt salg.

Ellers, et kjøp har jeg gjort siden sist oppdatering. Combigene som har hatt resultater som viser at sin terapi mot Epilepsi har gitt gode resultater på menneskevev. Det ser ut til at dette har gitt litt positive signaler. I tillegg har et datterselskap som skal levere genterapi behandlingen for epilepsi på dyr ordnet finansiering med avtale, noe som har ført dette selskapet fremover og også gitt dem en veldig god kurs stigning. Selskapet heter forøvrig Panion og er børsnotert.

I oppgangen så ble det et lite kjøp på kuurs 4.19. Jeg holdt faktisk på lønningsposen i noen dager i håp om at den skulle få en dupp nedover, men på 4.19 valgte jeg å gå inn. Likevel, videre nyheter kunne komme når som helst, og det viktigste var å bygge opp på beholdning. For min del vil jeg helst unngå å falle utenfor på de pengene da markedsverdien på selskapet på nåværende kurs(3.42) er MSEK 56. Hvis en ser på genterapien for epilepsi som de jobber meg og vet at 1% av verdens befolkning får epilepsi, og 30% av disse igjen er behandlingsresistente, så er det ikke vanskelig å se hvor enormt markedet her er. Om behandlingen kommer til å koste 100k kroner så er det bare å begynne å regne :slight_smile:

Ellers, dette er trossalt et selskap som er i svært tidlig fase. CEO har uttalt at de regner at tidligst de kan være i markedet 2023/2024, så her snakker vi definitivt et selskap en skal være tålmodig i. Dessuten er det nettopp kommet melding om at de skal i gang med emisjon hvor de regner å samle inn ca 10 mill, så akkurat nå er ting litt usikkert. Emisjonskursen ble satt på 3.40. Derimot har de fremskyndet årsrapporten de skal legge frem i forkant av at emisjonen skal i gang. Jeg har en gut feeling på at de legger frem info om enda en kandidat behandling, men vi får se. Det er ren spekulasjon, men litt basert på tidligere uttalelser fre ledelsen i selskapet :slight_smile: Synes det ville vært rart om de gjorde dette og satt såpass høy kurs i forhold til hvor den har ligget den siste tiden uten at det dukker opp noe nytt.

Uansett, aksjer er gøy! Mye moro og spennende som skjer. Ellers har tegningsrettene fra hugo aksjene blitt om til aksjer, men som en ser så er det så lite at selskapet må gå til himmels for at jeg skal klare å tjene inn pengene som røyk i kurtasjen :smile:

Så, nedenfor er nåværende status med beholdning på mine to hovedporteføljer:

Hoved portefølje:

PCI Biotech: 79.7%
Combigene: 11.4%
Nordic Nanovector: 4.7%
APCL: 3.8%
Hugo Games: 0,3%

image

Sekundær portefølje

PCI Biotech: 78%
Nordic Nanovector: 22%

image

Edit: Combigene sin emisjonskurs er på 3.40 og ikke 3.60. Ellers oppdateringer er skriveleifs :slight_smile:

4 Likes

Spennende portis! Har du lyst å fortelle litt om verdiutvikling og sånt ? evt legge med en graf.

Noen grunn til at du kjører Hoved og sekundær portis?

Keep up the good work!

1 Like

Det kan jeg gjøre :slight_smile: Jeg har to hoved porteføljer. Den første og opprinnelige hovedkontoen er en investeringskonto Zero hvor jeg har aksjer og kapitel som jeg ønsker å ha tilgjenglig til å kjøpe utlandske aksjer.
Ettersom aksjesparekonto gjør at en kan ta ut inskuddet en har satt inn uten å måtte skatte av det, så har jeg valgt å realisere omkring 40% av porteføljen min fra Zero konto og flytte det over til Aksjesparekontoen. Gjorde dette i forkant av den litt større satsningen på PCI biotech, og tenker at det gjør det greiere når jeg på et tidspunkt ønsker å ta ut noe gevinst.

Ellers, hovedkontoen satte jeg opp i August 2016. Det var litt mindre penger jeg hadde inne på tidspunktet, og kjørte en hovedsatsning på Funcom. Var også med på DNB fra kurs litt over 90 og solgte ut på noen og 120. Prøvde et lite stunt på Salmar og Odfjell drilling for gøy som jeg solgt kortttid etter. Hvis en ser på historikken så er det liten tvil i at jeg kunne fint latt pengene ligge i Odfjell drilling :slight_smile: Mine første Funcom kjøp var lavt på 1 tallet. Jeg var med opp til topps, og var med ned helt til bunns :smile: Trodde ikke vi skulle få den utviklingen nå som endelig Funcom hadde lyktes med å tjene penger, men sånn er aksjemarkedet. Jeg økte også på feil tidspunkt noe som gjorde at det ikke ble særlig gevinst på Funcom tiden til slutt.

Ellers, min neste storsatsning har vært PCI Biotech. Her er utgangspunktet at jeg ønsker å se produkt ut til markedet (Gallegangskreft behandlingen), men dersom de andre platformene fortsetter å gi gode indikasjoner så ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å selge meg ut på lang lang tid.

Ellers, nedenfor er graf på utvikling på hovedkonto siden oppstart i August 2016:

image

image

Er veldig fornøyd med avkastningen, men jeg setter meg selv ut for høy risiko med eksponeringen. Likevel, de selskapene jeg har satset hardt på har jeg også lest meg godt opp på.

Ellers, Sekundær porteføljen som er på nåværende tidspunkt på 43% av hele kapitalen, satte jeg opp i starten av September 2017. Her har jeg satset hardt på Nordic Nanovector og PCI Biotech. Min satsning og strategi rundt Nordic Nanovector og PCI Biotech har vært at Dersom f.eks. PCI Biotech ikke skulle slå til, så er målet at Nordic Nanovector skulle med suksess dekke inn et eventuelt tap. Om PCI lykkes så tror jeg ikke vi lenger trenger å tenke så mye på hvordan det går med de andre selskapene. Da tror jeg porteføljen blir sikret for lang tid fremover.

Nedenfor er utviklingen for sekundær porteføljen:

image

image

Ellers, om en ønsker inn i et spennende selskap i veldig tidlig fase så synes jeg CombiGene er særdeles spennende. Om de lykkes med behandlingen sin og tar en liten brøkdel av markedet på den behandlingsresistente gruppen (ca 20 millioner pasienter) og får inn en rundt kr 100 000 pr. behandling, så you do the math :smile: Oppsiden er særdeles stor. I tillegg så er dette en behandlingsform som kan være livstidsvarende, samt også med vesentlig mindre bivirkninger enn andre alternative behandlinger. Det kan fort bli til at de da også blir standard behandling for vanlige epilepsi pasienter. Det øker pasientgrunnlaget med ytterligere 3x. I har de planer om å jobbe med andre genterapi behandliinger i tillegg, men hvilke det blir har de enda ikke avslørt. Likevel, jeg tipper basert på tidligere uttalelser at vi får informasjon om en ny kandidat i løpet av h1 i år.

Akkurat nå foregår det emisjon på kurs 3.40, så er uskkert om det er den beste inngangen nå, men ser en på dette som en langsiktig investeringer og har tro på at de lykkes, så er selskapet for øyeblikket ekstremt billig. Selskapsverdien akkurat nå ligger på 57 millioner SEK. Gøy investering for dem som liker litt risiko, men samtidig har et enormt oppside potensialet.

Edit: Lagt på avkastning pr. aksje.

3 Likes

Må bare stikke innom tråden å slenge på. Ny dagsrekord på avkastning. Over 15% tror jeg skal bli vanskelig å slå noen gang :smile:

Må vel rette en liten takk til Arctic analysen i dag. Ellers, lønn er kommet inn og står på vent nå. Foreløpig er det Funcom, Combigene og Panion som er mest aktuelle. Egentlig skulle de i Combigene emisjon, men ettersom den er vesentlig høyere enn selve aksjekursen så vurderer jeg heller å kjøpe aksjer. Så får vi se hvordan de gjør det og eventuelt om de prøver emisjon på nytt med lavere kurs eller noe. Veldig usikker på hvordan en normalt sett går frem i slike situasjoner.

Uansett, veldig bra børsdag!

image

11 Likes

Gjorde ny handel i dag da jeg hadde litt bettingoverskudd jeg kunne slenge inn på kontoen. Da fikk vi endelig muligheten til å karre oss inn i Funcom igjen :slight_smile: Kjøpte på kurs 15.90 noe som ikke var sånn veldig treff i forhold til kursen for dagen, men var egentlig bare innstilt på å få pengene inn i aksjen så fort som mulig. Nå er det litt over 2 måneder til full launch, så føler jeg er forholdsvis tidlig ute. Hvor lang visitten blir er jeg ikke helt sikker på. Mulig jeg selger rett før launch, men alt her avhenger egentlig av hva som skjer med kurs bevegelsen.

Etter kjøpet ser hovedporteføljen min slik ut:

PCI Biotech: 77.7%
Combigene + Combigene BTA: 11.8%
APCL: 3.8%
Nordic Nanovector: 3.7%
Funcom: 2.6%
Hugo Games: 0.4%

image

Sekundær porteføljen som er ca 40% av totalen ser slik ut:

PCI Biotech: 81.6%
Nordic Nanovector: 18.4%

image

5 Likes

Da ble det til slutt salg av posten min på APCL. Melding som kom var helt grei og kan fortsatt gi eorm oppgang om det blir antydninger til at det går dem sin vei, men valgte å selge meg ut da jeg tror det er sikrere valg å legge pengene over i Funcom 2 måneder i forkant av launch. Mår det tiltar seg mot launch så har Funcom kursen en tendens til å dra seg skikkelig til og dette er det ikke mange unntak på.

Salg på APCL ble på 0.85 og kjøpte meg inn i Funcom på 18.47. Da begynner det ihvertfall å bli litt mer betydelige penger dersom Funcom skulle gå oppover. Akkurat med Funcom så nytter det ikke med nøling. Om en har troa så må en bare komme seg inn med en gang. Dersom en venter på lavere kurs så blir en gjerne hengende etter. Tror uansett ihvertfall at vi har en lang vei opp videre og kan glede oss til spennende dager i vente.

Slik ser hoved portefølje ut etter handel:

PCI Biotech: 80.1%
CombiGene + BTA (emisjons aksjene): 9.6%
Funcom 6.4%
Nordic Nanovector: 3.5%
Hugo Games: 0.4%

image

Sekundær portefølje (ca 40%):

PCI Biotech: 82.9%
Nordic Nanovector: 17.1%

image

6 Likes

Hvorfor kjører du 2 portise og ikke bare en stor?

3 Likes

Årsak er at jeg ønsker en ASK konto hvor alt jeg setter inn av innskudd kan tas ut på et tidspunkt uten beskatning. Jeg kunne solgt og kjøpt inn fra min ZERO konto, men desverre er det ikke alle aksjene som dette er mulig på, så er derfor blitt en ca 50/50 splitt mellom porteføljene.

Noen av innskuddene den siste tiden derimot har likevel havnet på hovedkonto PGA en av mine nye satsninger er CombiGene, og denne er dessverre ikke tilgjengelig på ASK.

4 Likes

Litt på etterskudd med en oppdatering, men gjorde et innskudd som jeg fikk plassert ut 19 Mars. Det falt på den fallende kniven Nordic Nanovector på kurs 58. Tydelig at gamblingen på at den snart bunner ut ikke traff så veldig bra. Uansett, på lang sikt tror jeg fortsatt det er bra, samtidig som det gjør at snittet mitt går ned.

Hadde egentlig ikke penger til innskudd denne måneden, men satte kr 50 på at Vinsenzo Nibali skulle vinne Milan San Remo, noe som traff rimelig bra. Med 200 i odds så ble det raske kr 10k :slight_smile:

11 Likes