Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Laplagam sin portefølje

Ser ikke slik ut. Får følgende melding med forsøk av kjøp:
Dette verdipapiret handles ikke på et regulert marked innenfor EØS

Du får prøve å kontakte kundeservice. Hvis det verdipapiret er godkjent for ASK, burde du vel kunne tegne tegningsretter også? Sikkert en glitch i systemet.

Ja, mulig jeg gjør det etterhvert. Nå haster det ikke da jeg ikke vil inn igjen på nåværende kurs der. Bare kjipt å miste den oppgangen :slight_smile:

Ja, fra 4,20 til 14 er jo ikke ubetydelig da… trasig.

Verdipapiret er ikke godkjent for ASK da det er notert på Nasdaq First North. Dette er svaret jeg fikk fra Nordnet:

“Disse postene er notert på Nasdaq First North som regnes som et uregulert marked, det er derfor ikke mulig å handle de med en aksjesparekonto.”

1 Like

På tide med en oppdatering her igjen!

Gjort litt handel siden aksjesparekontoen er satt opp. Flyttet omkring 30% av Zero kontoen min over til ASK. Hovedgrunnen er at fra ASK dersom en skal ta ut penger på et tidspunkt, så trenger en ikke skatte av uttak før det overstiger innskuddene som er gjort. Denne friheten gjør at jeg ønsker å ha litt penger her som jeg etterhvert kan flytte på ved behov.

Ellers, nedenfor er handelene jeg har gjort og hvilken kurs solgt og deretter kjøpt.

25 Sep: Funcom: 2.30 -> PCI Biotech: 24.30 (ca 7.50% av portefølje beholdning)
2. Okt: Funcom: 2.22 -> Nordic Nanovector: 84,95 (ca 6% av portefølje beholdning)
5. Okt Funcom: 2.22 -> PCI Biotech: 24.40 (ca 4% av portefølje beholdning)
6. Okt Funcom: 2.19 -> Hugo Games 0.42

Og før porteføljene skal vises må vi ønske Hugo Games velkommen til samlingen. Det blir litt dårlig plass og trangt i hjørnet, men om de gjør en god jobb så blir de nok større. Det er opp til Hugo selv.

Nedenfor er kunstverkene:

Zero konto (ca 2/3 av beholdningen):
PCI Biotech: 39.6%
Funcom: 26.2%
Nordic Nanovector 24.7%
APCL: 6.5%
Hugo Games: 2.9%

image

Aksesparekonto:
PCI Biotech: 53%
Nordic Nanovector: 34.3%
Funcom: 12.2%

image

6 Likes

Ny oppdatering! Det ble for lite Funcom i porteføljen. Derfor ble det en aldri så liten endringer. Valgte å nedvekte litt Nanovector for å gå i gang med en økning i Funcom. Det ryktest at blant de største aksjonærene hos Funcom så finnes det nå en meget god investor. Hvem vet. Kanskje er det også flere. Jeg anser det som positivt.

Derfor ble det handel på følgende kurser:

Salg: Nano 81.95
Kjøp: Funcom 2.11

Handelen var på ca 8% av hele porteføljebeløpet.

Som det ofte gjør når jeg selger en aksje så går det en skikkelig fanden i selskapet som blir solgt. Regner derfor med at Nano kursen kommer til å eksploderer. Krysser derimot fingrene for at Funcom velger å følge etter.

Fikk også satt inn litt ekstra kapital som kom inn rett etter børsslutt. Det blir nye ca 3% som skal ut i markedet på mandag tenker jeg. Planen er i utgangspunktet å få bunnplukket litt PCI Biotech aksjer. Tiden vil derimot vise om planen blir fulgt eller om det blir noe helt annet :slight_smile:

Slik ser mine to porteføljer ut (gårsdagens handel skjedde her - ca. 60% av total portefølje):

Hoved portefølje:
PCI Biotech: 45%
Funcom: 30.9%
Nordic Nanovector: 12.9%
APCL: 7.3%
Hugo Games: 3.3%

image

Ekstra portefølje (ca. 40% av total portefølje):
PCI Biotech: 51.5%
Nordic Nanovector: 39.1%
Funcom: 9.2%

image

5 Likes

Kort liten oppdatering. Som nevnt i forrige post så ble det altså bunnplukking på PCI Biotech. Det ble gjort virkedagen etter når pengene var kommet inn, og traff på kurs 23.10. Fornøyd med treffet da det var en transaksjon på 23.00 i løpet av hele dagen, resten var fra 23.10 og oppover. Traff veldig bra på bunnen der.

Ellers så jeg på ukesutviklingen på zero porteføljen og ser en veldig spennende formasjon.

Her må jeg ha hjelp av de som har bedre kunnskap på TA.

Kan dette være stekepanne formasjon?
Eller snakker vi kjøkkenkniv? Jeg tør ikke tenke på hvordan den går videre.

Leser jeg dennne feil?

image

6 Likes

Ser mistenkelig ut som en typisk stekepanneformasjon du har der, regner med det syder i portisen din framover! :sweat_smile::+1:

4 Likes

Nei, det der er en Global kokkekniv… Ferdig snakka! :smile:

1 Like

Men dere er sikker på at dette ikke er en backflip frypan formasjon? Isåfall ville det vært svært lovende!

Kom over denne artikkelen på wikipedia og må si jeg krysser fingrene for at dette er treff. Har aldri hørt om denne fyren før.

8 Likes

Litt svak backflip kanskje? Har derimot ikke gitt opp helt enda :smile:

image

2 Likes

Ble en liten handel her i dag. Mistenker at APCL klarer å holde seg over kurs 1.00 og ser foreløpig ut til at det ligger en del støtte her. Det ble ordre som gikk igjennom på 1.02 kurs, mens salget ble fra Nordic Nanovector. En veldig liten post, men om APCL skulle få fort i en eller annen lisens så er plutselig den posten ikke så liten lengre.

Ellers, akkurat nå er det en liten hvile periode hvor aksjene blir liggende å vente på at triggerene begynner å rulle inn. Håper at Funcom og Nano kan begynne å ta litt fart å bevege seg oppover. PCI Biotech er ikke så farlig da jeg ser litt mer langsiktig her og også den posten jeg kommer til å bruke når jeg får oppsparte midler. Jeg synes selskapet ser utrolig attraktivt ut i forhold til dagens verdisetting. Enormt oppside potensial samtidg som pga såpass mange produkter de jobber med, så selv om noe skulle feile så mener jeg fortsatt at kursen ikke vil falle fullstendig med noe mindre gode nyheter. Derfor er dette en perfekt kandidat for min portefølje og strategi.

Slik ser porteføljene mine ut nå etter handelen:

Hoved:
PCI Biotech: 45.80%
Funcom: 31.80%
Nordic Nanovector: 9.80%
APCL: 8.40%
Hugo Games: 3.90%

image

Sekunder portefølje:
PCI:Biotech: 55.90%
Nordic Nanovector: 35.50%
Funcom: 8.50%

image

4 Likes

Ble en liten oppvekting på Fredag for PCI Biotech. Solgte ca 2% av porteføljen min fra Funcom og kjøpte meg inn i PCI. Det blir kurs 2.18 på Funcom og 23.50 på PCI. Ettersom konferanser i Berlin starter nå til Mandag så ville jeg være inne i forkant av dette.

Akkurat nå har jeg godt over 50% av porteføljen i PCIB og tenkte gi litt info rundt hvorfor jeg har gått såpass hardt inn i selskapet. I hovedsak er det disse tallene som en finner i Q1 presentasjonen til PCIB:

For å belyse tallene, den øversete tabellen er antall svulster som er observert i pasienter, og deretter effekten i etterkant av behandlingen. Av 19 svulster så har altså 17 av disse blitt redusert i størrelse. Av disse igjen så er 12 av svulstene ikke lengre mulig å finne, altså de er for små til å radiologisk kunne spores, eller at de er borte. En av svulstene er stabile og en står som økt mer enn 10%.

Når vi går ned på tabellen under så går det på personene og resultatene. Som en ser så er det svært få personer. Likevel, disse dataene synes jeg likevel virker svært lovende.

Altså, blant disse 9 pasientene så er det 2 pasienter hvor en ikke lengre er mulig å finne svulstene lengre radiologisk. I tillegg, i presentasjonen ble det også informert om at det var en tredje pasient i tillegg hvor også hele svulstene var borte, men det var kommet noen nye svulster utenfor medisinske området som var dukket opp, og derfor regnes det ikke som Complete Response (CR). Ellers, de to pasientene som har PD(progressive disease) så er det ingen av dem som har hatt økning på 20% på svulstene, men begge kom i denne kategorien PGA at nye svulster har dukket opp.

Jeg synes disse dataen gir svært gode indikasjoner på at behandlingen de bruker har effekt. Ettersom de har fått ODD og at det ikke finnes godkjent behandling så har de i tillegg markedseksklusivetet på behandlingen. Jeg synes bare dette virker særdeles lovende, og er derfor jeg tror denne behandlingen kommer til å komme til markedet.

I tillegg så med dagens børsverdi(582 mill), så vil denne behandlingen dersom den kommer til markedet alene muligheten til å mange dobble selskapets verdi. Fra det jeg har sett på FirmaVACC og FirmaNAC som er leveranse teknologien de jobber med samtidig, så tenker jeg at dersom mot formodning ikke firmaCHEM gallegangskreft behandlingen skulle nå frem, så mener jeg de andre produktene i pipeline er også såpass lovende at de andre kan alene forsvare dagens selskapsverdi.

Dette er årsaken til at jeg ikke klarer helt å la vær å satse ganske høyt på dette selskapet.Planen min med denne investeringen er i utgangspunktet å være med selskapet til behandlingen er på markedet, selv om jeg ikke garanterer noen ting da en hele tiden må ta vurderinger underveis når ny informasjon kommer.

4 Likes

På tide med en ny oppdatering :slight_smile:

Ble litt korrigeringer i porteføljen. Solgte ut litt Funcom på 2.19 og 2.18. Rett og slett fordi jeg var usikker på hvordan bevegelsen ville bli i forhold til rapporten. Jeg tror det kan ta litt tid før den tar skikkelig fart. Så derimot som nevnt i Funcom tråden at shorten endelig var redusert. Det er ihvertfall et godt tegn. Håper den endelig begynner å gå oppover selv om jeg ikke tjener like mye nå som tidligere på det.

Ellers, det blir storkjøp av PCI. Både innskudd og Funcom pengene gikk rett inn.

Hovedgrunnen til kjøpene er Per Walday sin uttalelse på radium hospitalet hvor han ble spurt om ikke biotech investeringer var av høy risiko.

Svaret var: Du bør *spragle* *spragle* sette alle sparepengene dine i biotech.

Dette gjorde meg overbevist. Mulig noen superlativer forsvant i dårlig forbindelse.

Fikk kjøpt første dose(Funcom pengene) til kurs 20.30, mens innskuddet som kom inn vesentlig senere ble litt verre å få inn, men klarte å få alt inn til og med slutt auksjon på 20.70 kurs.

Slik ser derfor nå mine 2 hovedporteføljer ut:

Hoved konto zero (60% av totalen)

PCI Biotech: 58.4%
Funcom: 19%
APCL: 9.4%
Nordic Nanovector: 8.6%
Hugo Games: 4.4%

image


ASK konto (40% av totalen):
PCI Biotech: 68.6%
Nordic Nanovector: 31.2%

image

4 Likes

Da takker vi Hugo Games for innsatsen etter dagens handel. Kjøpte lytteposten min på kurs 0.42 den 6 Oktober og solgte meg ut i dag 1,5 måneder etter på kurs 0.60. Nær oppgang på 50% og denne gangen har jeg valgt å ta gevinst. I tillegg klarte jeg kunststykket med å faktisk la pengene ligge på kontoen uten å impulskjøpe noen andre aksjer. Nå står derfor pengene derfor klar til ny innsats.

Som belønning for en god aksjedag hvor jeg har klart å følge noen gode prinsipper som jeg tidligere har ansett som svært vanskelig, så velger jeg å gi meg selv et diplom. :thumbsup:

17 Likes

Pent :clap::clap::clap::clap:

4 Likes

Kjørte en liten handel også på fredag forrige uke. Alt fra Hugo Games investering og overskudd ble investert videre til Nordic Nanovector på kurs 74.20. Flyttet også pengene fra Zero til ASK konto. Deretter ser porteføljene ut slik det er nedenfor.

Forøvrig veldig spennende å moro å se utviklingen nå fremover i selskapene. Skjer mye for tiden. Nå må det bare tikke inn noen gode lotto tall fra APCL snart :slight_smile:

Slik ser porteføljene ut nå:

Hoved konto zero (56% av totalen)

PCI Biotech: 61.8%
Funcom: 19.2%
APCL: 9.4%
Nordic Nanovector: 9.5%

image

ASK konto (44% av totalen):

PCI Biotech: 62.9%
Nordic Nanovector: 37%

image

4 Likes

Ble salg av siste biten på Funcom på 2.19 idag. La inn ordre på kjøp på PCI Biotech for samme delen på 23.10, men fikk ikke napp. Derfor ligger det foreløpig som fri kapital. Dersom jeg får en bra inngang på PCI Biotech så blir det inngang der igjen. Ellers kan det fort bli Funcom på lavere inngang eller noe andre godsaker :slight_smile:

6 Likes

Og godsaker ble det. Som nevnt i CombiGene tråden så har selskapet nå påvist at effekten av sin medisin som er testet og som fungerer på mus, nå også er bekreftet fungerende på menneskevev. I tillegg tror jeg også vi kan bekrefte at Svensk biotech er akkurat like jalla som norsk. En super nyhet uten at kursen stakk av. Derfor kunne jeg fylle på litt av pengene jeg hadde fra Funcom salget og legge det over i CombiGene. Vil anse posten jeg la over som en litt stor lyttepost.

Det ble snitt inngang på 2.14 og kursen på nåværende tidspunkt er 2.12. På det høyeste i etterkant av kjøpet jeg gjorde så var den på 2.30. Uansett, her er det enorm oppside og spennende selskap å følge fremover. Her tror jeg det kan lønne seg med tålmodighet. Nå er det veldig lang vei frem enda så naturligvis veldig høy risiko.

Slik ser porteføljene mine ut på nåværende tidspunkt. Jeg tar meg også friheten til å se at jeg synes symmetrien begynner å ta seg opp igjen selv om den grå delen naturligvis har ingenting å gjøre i en portefølje.

Hoved konto zero (ca 56% av totalen)

PCI Biotech: 62.1%
APCL: 11.5%
Nordic Nanovector: 9.4%
Fri kapital: 8.8%

image

ASK konto (ca 44% av totalen):

PCI Biotech: 63.3%
Nordic Nanovector: 36.6%

image

5 Likes