Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Laplagam sin portefølje

Da var endelig feriepengene på plass og da blir det naturligviis nye aksjer. Halvparten av inskuddet ble satt inn på Combigene på kurs 2.97. Resterende halvpart har jeg valgt å ha tilgjengelig inn til videre. Blir muligens også å havne i CombiGene, men velger å avvente litt for å se om det dukker opp noen nye muligheter. Eventuelt om det går å plukke enda billigere combigene aksjer. APCL gambling er også et alternativ jeg vurderer, men avventer litt. Kan godt sige litt til ned før jeg eventuelt kjøper meg inn.

Etter kjøpet ser porteføljen slik ut:

PCI Biotech: 67.6%
CombiGene: 16.9%
Nordic Nanovector: 10.9%
APCL: 1.2%
Hugo Games: 0.2%
Fri kapitai: 3.3% :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

image

3 Likes

Resten havnet i APCL til 1.50. Dessverre hadde jeg spart 20% på å gjøre dette i går. Kjipt, men samtidig om det kommer et bra kompromiss så er oppsiden vesentlig høyere enn der vi er nå. Med litt flaks kan en del av det tapte på APCL komme tilbake. Med litt mindre flaks så blir det enda større tap :open_mouth: Satser på det første :slight_smile:

Da har vi investert litt i Tour de france. Det må vel anses som en del av proteføljen. Skal bli veldig interessant å se. Tror Sonny Colbrelli med 25 i odds er veldig bra. Ellers satset på et par outsidere som kanskje ikke er så veldig sannsynlig som vinnere, men gøy dersom det kommer noen overraskelser.

image

2 Likes

Det gikk ikke så bra… Får holde meg til aksjer :smile:

5 Likes

Bedre det enn å gamble på svette menn i altfor trange bukser som krangler om å bruke en rosa trøye :joy::joy:

4 Likes

Da har laplagam vært ute på shoppingtur igjen. Et sted må lønningsposen gå, og alt annet enn aksjer er ikke aktuelt.

Endte opp med kjøp på Gapwaves(kurs 16.26) som er et veldig spennende selskapt med svært stor oppside som driver med å utvikle og forhåpentligvis også selge 5g antenner etterhvert. Er egen tråd for selskapet som en finner her:

I tillegg endte jeg opp med å kjøpe meg en liten lyttepost også på Photocure på kurs 44.90. Akkurat her er jeg veldig usikker på timingen. På 3-6 måneders sikt tror jeg derimot det er en god inngang, men mulig den kommer til å falle litt på kort sikt og dermed kunne fått en bedre inngang. Derimot, tålmodighet er ikke noe jeg egentlig innehar, så derfor tror jeg fort vi kunne utelukke det alternativet.

Etter kjøpene ser min hovedportefølje slik ut:

PCI Biotech: 66.10%
Combigene: 15.20%
Nordic Nanovector: 9.9%
APCL: 4.5%
Photocure: 2.4%
Gapwaves: 1.6%
Hugo Games: 0.2%

image

Sekundær porteføljen(38.10% av total beholdning) er uendret på følgende:
PCI Biotech: 78.50%
Nordic Nanovector: 21.50%

5 Likes

Fikk penger igjen på skatten så endte opp med å kjøpemer aksjer for :slight_smile: Ble videre påfyll av Combigene på kurs 3.22. Kursen endte på 3.07, men laveste salg er på 3.30. Fornøyd med kurs på kjøpet, men er i hovedsak fordi jeg er langsiktig og at det er lite volum generelt sett. Vanskelig å få plukket en del aksjer uten at kursen går vesentlig opp. Combigene er nå 16.2% av min hovedportefølje.

4 Likes

Og der smalt det inn emisjon i CombiGene :smile: Det kostet. Uansett, får en del billige aksjer som følge av den. Blir derfor nødt til å samle inn penger. Solgte derfor ut en del Nano aksjer inntil videre. Dette gjør at min nano post går nå ned fra 9.9% til 4.3% på hovedporteføljen. Men å leve på nuddler og bruk av kredittkort den neste måneden så håper jeg at dette skal være nok til å dekke emisjonskostnaden. Får bare håpe dette går i orden.

Nå håper jeg at ikke PCI Biotech bestemmer seg å ta emisjonen sånn med en gang :smile: Da blir jeg nok nødt til å spørre herr bank om de har lyst til å hjelpe.

5 Likes

Snakk om sola :sun_with_face: Tror Per Walday leser tråden min.

6 Likes

Det måtte jo bare skje det :sweat_smile: lykke til med å skaffe kapital til emisjonen, du finner vel en måte! :smiley:

1 Like

Takk for det :slight_smile: Må nok en tur i banken å høre hva de kan bidra med. Har ikke lyst til å være utenom noen av disse emisjonene.

2 Likes

Og vi er i gang med å spare penger til emisjon :see_no_evil:

image

6 Likes

Kjørte på med nye handler nå. Klarte dessverre ikke holde igjen på APCL aksjene, så de ble solgt til kurs 1.09. Hovedårsak var egentlig at det ikke var noe nytt å melde i kvartalsrapporten og at det fort haler ut en stund før vi får oppklaring.

i tillegg har vi Photocure som ser ut til å gå mot svært spennende tider og som virker å være i en re-prising fase. Ser ut til å gå mot stor vekst i selskapet. Derfor ble halvparten av APCL pengene satt over dit.

Resterende gikk inn i GapWaves som ser ut til å ha bra støtte rundt 17 og derfor tror jeg ikke nedsiden er veldig stor på nåværende tidspunkt. I tillegg er det et selskap som potensielt kan også flerdobles i løpet av ikke så alt for lang tid dersom riktig melding skulle dukke opp.

Slik ser hovedporteføljen nå ut:

PCI Biotech: 62.9%
Combigene: 12.9%
Photocure: 7.1%
Nordic Nanovector: 5%
Gapwaves: 4.7%
Hugo Games: 0.2%

Kontanter: 7.2%

image

Ellers kan jeg meddele at nudler faktisk er ganske godt.

5 Likes

Åhoi det var lenge siden sist oppdatering. Og med en såpass fin børsdag som det var i dag så var kanskje tiden inne. Nedenfor ble dagsutviklingen for den samlete porteføljen:

image

Og selv om det hadde vært veldig enkelt å photoshoppe, så er det faktisk ikke det. Jeg har brukt mspaint.

Handelsmessig så har det skjedd noe i løpet av denne tiden. Den viktigste delen er at jeg har deltatt i 2 emisjoner. PCI Biotech, hvor mr. bank var villig til å gå med på å låne meg litt penger. Fikk derfor fulltegnet meg her på kurs 30. Likevel, tapte litt mer ettersom jeg solgte noen tegningsretter og kjøpt meg inn. Så snitt ca. 31 på aksjene. Relativt sett så kom jeg greit ut av det slik jeg ser det.

I tillegg deltok jeg i emisjon i CombiGene. Det var en liten utfordring å holde styr på, men klarte å få inn en del ekstra aksjer som følge at jeg forstod emisjonen, og benyttet meg av den til å bytta fra aksjer og overgang til opsjoner. I tillegg fikk jeg noe ekstra aksjer som følge av overtegning.

Og for de som har lyst til å vite kriteriene for opsjonen, så beware, nedenfor er den.

For hver 5 aksje blir du tildelt 1 unit rett. Pris for å tegne en unit var på SEK 9.
1 unit gav 10 aksjer + 2 opsjoner på kjøp av aksjer på kurs mellom 2 og 2.50 som kurs blir satt August 2019, og kjøp i September.

Underveis i emisjonen lå unit rett kostnaden en god del under aksjekursen, så valgte etter å ha fått tildelt mine retter fra aksjene og selge samtlige aksjer, samt kjøpe meg opp igjen via units. Dette har ført til at jeg har fått omkring 10-15% flere aksjer, samt potensielt verdifulle tegningsretter.

Selve kostnaden pr. aksje for tegnignsrettene som ble tildelt var da SEK 0.9, og i dag økte kursen med 22.58% og endte dermed på kurs SEK 2.01. Derfor begynner det å se ut til at dette kan gi litt uttelling etterhvert. Dette er for min del et langsiktig prosjekt uansett og har svært god tro på selskapet. God ledelse og svært spennende produkt.

Ellers kan jeg si at etter at emisjonene er fullført og alt er på plass så ser hovedporteføljen slik ut:

PCI Biotech: 45.60%
CombiGene: 38.30%
GapWaves: 4.9%
Photocure: 4.40%
Nordic Nanovector: 4.1%
Combigene opsjoner: 2.2%
Kontanter 0.4%
Hugo Games: 0.1%

image

Hovedportefølje endta faktisk opp 10.15% i dag.

Ellers, som følge av gode børsdager kan jeg nå slippe meg skikkelig løs med pengebruken og dermed også oppgradere middagsmenyen :slight_smile:

image

10 Likes

Tung dag i dag på børs. Mye rødt. Ble et par med salg i dag og litt nedvekting.

Solgte ca 40% av min Nordic Nanovector beholdning på kurs 79.90 i dag. Mye kan skje fremover, men foreløpig ser det ut til å være en god deal. Nano kursen stod vel på omkring 50% oppgang på ca. 1 måned, og da blir korreksjonene av og til litt dramatisk. Usikker på hvor vi skal videre på kort sikt til tross for at ASH er nærstående.

Ellers solgte jeg også noen CombiGene opsjoner på kurs 0.65. Har foreløpig valgt å avvente å kjøpe aksjer for å se litt hvor de skal plasseres igjen. Blir veldig spennende å se utviklingen fremover. Mye bevegelse i biotech om dagen.

Begge salgene var på min hovedportelje. Slik ser den nå ut etter salgene:

PCI Biotech: 47.4%
Combigene: 37.9%
GapWaves: 4.5%
Photocure: 3.4%
Hugo Games: 0.1%
Kontanter: 6.7%

image

Sekundær portefølje (ca 35% av totalen)

PCI Biotech: 75.7%
Nordic Nanovector: 12.7%
Photocure: 11.6%

8 Likes

Grattis med Nano trade

2 Likes

Nano aksjene solgt på 79.90 kjøpte jeg tilbake i går på snittkurs såvidt under 75.

7 Likes

Gjort et par handler de siste dagene og. Nedvektet 27 nov ca 20% av mine nano aksjer fra kurs 82.70 og la over på Combigene (kurs 1.64).

Ellers, solgte også videre omkring 25% til av nano beholdningen min på kurs 78.45 og la over på PCI Biotech på kurs 28.15. Årsak er at det gjerne kommer en liten naturlig korreksjon for Nano etter nyhetspresentasjonen, samt PCI Biotech har fimavacc resultater kommende antakeligvis i løpet av et par uker. Planen er i utgangspunktet at de pengene skal tilbake igjen i Nano, men kommer til å prøve å være litt tålmodig og ha litt is i magen.

2 Likes

Da var det lenge siden sist. Er rett og slett fordi det ikke har vært handler før nå igjen.

Ble salg av resterende nano på kurs 42.78 - noe som er etter min mening skamlavt. Likevel, flyttet de over til PCIB på kurs 26.80. Årsak er at PCIB har flere sikre triggere i nær fremtid. Følgende triggere venter jeg nå på fra PCI Biotech:

  1. First patient dosed - fimaCHEM
  2. Oppdatert analyse fra Arctic
  3. Fullstendig analyse og presentasjon - fimaVACC
  4. Oppdaterte extension studie resultater
  5. Publisering Ultimovacs resultater
  6. Nyenburgh går tom for aksjer

Alt dette har etter min mening god sjanse for å skje i løpet av H1 2019. Derfor tenker jeg at på omkring 3 måneders sikt så vil det være flere muligheter som kan bidra til at kursen skal opp.
Med dagens tempo slik jeg kan se det så vil det ta omkring 5-6 uker for Nyenburgh til å være helt ute av PCI Biotech dersom de selger like mye som forrige uke og skal ut med alt. Det kan derimot være at det stopper opp før dette, og da blir salgspresset veldig redusert.

Ellers, utover dette så har vi både mulige nyheter rundt fimaNAC som kan komme når som helst, og også mulighet for videre info om Asia markedet. Personlig tror jeg dette er mer sannsynlig å finne sted i H2. Jeg tror derimot i H2 også det vil kunne være muligheter for fimaVACC avtaler hvor vi allerede kan begynne å få inn lisenspenger. Når pengene begynner å rulle så har jeg forhåpninger om at kursen kommer til å følge etter.

Ihvertfall spennende tid og nå med en enda mer ubalansert portefølje :grin:

Nedenfor er mine 2 porteføljer:

Zero konto (Cirka 65% av total):
PCI Biotech: 57.10%
Combigene: 32.10%
Photocure: 5.30%
Gapwaves: 4.40%
Idex: 1%
5th planet games: 0.10%
Kontanter: 0.0%

image

Aksjesparekonto (Cirka 35% av total):
PCI Biotech: 84.10%
Photocure: 15.80%
Kontanter: 0.10%

image

7 Likes

Combigene, hva slags selskap er det?

1 Like