Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Litecoin (LTC-USD)

Rent teknisk ser den ikke ut som en long-kandidat, og siden den har gått så mye på kort tid har den stor nedside også. Men for all del, krypto er uforutsigbart.

Edit: Akkurat nå ser Ripple mye bedre ut enn Litecoin på kort sikt og skal ikke se bort fra at momentumet der fortsetter mtp nyhetsstrømmen/ryktebørsen.

Edit2: Har du sett. Der kollapset plutselig Ripple fullstendig faktisk.

Helv… en til på jobben som kjøpte. Men han kjøpte Litecoin istedenfor BTC. 08. desember. Sitt første kryptokjøp. Og så fikk han med seg hele f**** oppgangen. Så j**** flaks. Aldri innvestert før, og så har han 3x på sin første innvestering. Tipper han blir hekta nå… :dizzy_face:

2 Likes

Har den snudd nå? Godt tidspunkt å fylle på? Noen innspill??

1 Like

Ser ingen grunn til at den skal falle betydelig og ikke komme seg igjen nå… Testet bunn mange ganger og kommet seg opp igjen til 300. En god inngang tror jeg er på rundt 280 nå, men med langsiktig perspektiv tror jeg alt rundt 300 er en grei inngang.
Tenker hvertfall å kjøpe enda en pot med LTC i helgen, men noen som vet om det er mulig å legge inn kjøpsordre på Coinbase? Må jeg kjøpe for kursen der og da eller kan man legge inn kjøp på feks 280?

Du kan ihvertfall legge inn varsel. Så kan man kjøpe når man blir varslet.

https://longforecast.com/litecoin-price-prediction-for-2018-2019-2020-2021-ltc-to-usd

1 Like

Lag deg bruker på Gdax. Da sparer du fees ot kan legge inn ordrer. Er knyttet enkelt oppmot Coinbase.

Ser at dippene blir høyere her, er det slik at det bygger seg opp til videre oppgang?


Spennendes dette egentlig.
Jeg har et svært godt inntrykk av Charlie.
Han har lenge blitt frustrert over all masingen av fans i alle retninger. Noen vil han skal pumpe, andre klager over annonseringer haha…
For bare håpe han klarer holde oppe motivasjonen nå som det ikke er det samme økonomiske incentivet lenger.
Samtidig må vi huske på at han nå sannsynligvis har nok penger til å leve livet resten av sine dager.
Utfra et veddemål han hadde med Roger Ver osv, vet vi at han minst har 250 BTC! Som han var villig til å risikere. Hvor mange litecoin aner jeg ikke. Sannsynligvis svært mange =) Han var tross alt rik nok til å slutte jobben i Google for å jobbe hos Coinbase, samtidig rik nok til slutte i Coinbase for å jobbe fulltid for Litecoin. Prisen var da rundt 35$.
Han har også skrevet nå at han har solgt de meste han har av kryptovalutaer, har noen altcoins han ikke har “Orket” selge enda. Sikkert random coins på jalla børser kanskje?
Solgte vertfall BCH han fikk på coinbase i natt (2,17stk til 5000$).

Viktig også tenke over advarslen han gav oss forrige uke under den syke rallyen Litecoin hadde. Charlie vet at kryptomarkedet er galskap og kan kræsje forferdelig, og det skjer relativt regelmessig. Uansett har jeg troen på litecoin og kommer ikke til å gjøre no med dette. Selv om jeg også er redd for et større kryptokræsj.

Her er diverse utsagn fra Reddit:

“I think that’s the problem here. People think that by investing in LTC, they are owed something by the Litecoin team. They are not. We aren’t here to make investors happy or to even set any expectations. This was why the whole roadmap was such a stupid thing last year. People just wanted some news to pump the price. That’s what they cared about. They didn’t care about Litecoin or adoption. They just wanted to get rich. Of course, not everyone is this way. But the disconnect is pretty serious.”

“Hype does not make a project succeed long term. It may cause a slight price bump. But I’m here for the long term. I believe what I’m doing now is best for the coin long term. I can care less if some investors are turned away short term if Litecoin will succeed eventually. Sure, I may be wrong, but I am doing what I think is best.”

“Yeah, I regret selling a lot when it was cheap. But who doesn’t? :slight_smile: But selling ALL my LTC?!? That will never happen.”

"Do you think I will sell all my LTC? Would you if you were the creator? And if you did, would you announce it publicly?
Someone said he sold all his LTC. So I jokingly said I did too. Of course no one would believe me. I guess I was wrong."
Hm =) Var rykter om at han hadde solgt en god stund tilbake (april) pgr en kødd han la ut på twitter. Men der virket han bastant på det ikke ville skje, så at han skal gå til et så drastisk tiltak som å selge alt nå virker jo rart.

Husk at han spådde China ICO ban også før det skjedde + ban av noen exchanger i høst. Han har et bredt nettverk og en mann verdt å lytte til. Forstår jo han har tatt gevinst etter dette rallyet, samtidig som han advarte sist uke at rallyet ikke var rasjonelt. Kanskje det lå i kortene at han skulle ut da. Kanskje han bare er lei og har lyst å leve på Bahamas. I know I would’ve :slight_smile:

Ja han er svært smart og har et godt nettverk.
Men jeg tror ikke han har tenkt å slutte. Han trenger ikke jobbe for noen andre nå lenger, så han kan fint jobbe med sitt eget prosjekt nå uten å stresse med penger =)

1 Like

Tipper han er en fyr som ikke ser på evig ferie som det gjeveste han kan bruke livet til! Det jeg synes er rart er at han solgte alt. Men det var sikkert nettopp for å få fri fra å bli påvirket av folk (og fe). Tipper det er slitsomt å være styrtrik og ha masse venner som ikke er det!

Samtidig er han rasjonell. Han ønsker nok også å cashe ur i tilfelle noe gale skulle skje. Ingenting er sikkert. Selv om teknologien og alt går fremover betyr ikke det ar prisen gjør det.
Reguleringer og annen fud kan ødelegge alt.
Så når man har muligheten til å sikre seg dor resten av livet er man dum om man ikke gjør det.
Trenger ikke sikre seg for to liv ikke sant haha! Bedre vær safe enn sorry.
Edit:
Han vet at nå har folk FOMOET utrolig mye og kanskje endel har manipulert opp prisen så hinsides hva det egentlig burde være verdt. Derfor er risikoen akkurat nå skyhøy. Han er litt sånn som liker ting sakte, men sikkert. Derfor har han aldri pushet for å øke prisen på litecoin. Han vet at det er tryggere om ting går sakte og adopsjonen/teknologiutviklingen kommer samtidig som prisøkning. Nå har prisøkningen gått langt framfor alt.

1 Like

Ikke alle er Mr.Positivity vet du… :roll_eyes: :joy:

1 Like

Charlie er positiv til utviklingen.
Men vet at teknologiutvikling og adopsjon ikke nødvendigvis har nødt til å henge i hop med prissetting. Da markedet nå muligens har hypet det langt opp. Tenk Tesla, folk hyper opø og håper skal bli bra. Foreløpig er det overpriset, men kanskje en dag henter det seg inn.

Nå som grunnleggeren av Litecoin, Charlie Lee, har solgt alt (i følge diverse media), hva tenker folk om Litecoin fremover? Selger dere eller tenker dere vekst utover 2018? :slight_smile:
God Jul :christmas_tree:

Bump :point_up:
Gikk inn på 320 når den var på vei til ATH, og har hodlet siden. Kjedelig å se at den har sakte men sikkert gått ned til 230-250 og blitt der. Tror dere LTC vil komme seg, eller vil salg med tap være OK mtp. hvor mye altcoinsene stiger om dagen?

Flere TA nerder mener LTC nærmer seg en større bullish reversal. De mener også LTC kommer til å outperforme BTC prosentvis.

Jeg tar et bet i LTC. Følg med på om den bryter gjennom $165 - kan være en god inngang.